Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 11780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
607 - Suuntavakauden puute
« : 01.02.2017, 03:33:53 »
Auto: 2005 607 3,0 V6.

Hankin kuukausi sitten tämän auton, käytössämme on myös  oleva 607 2,2 bens. vm. 2001 jossa alla olevaa vikaa ei ilmene. Vihdoin sitten asiaan - uuden V6 tulokkaan mittarissa on 193.00 joka aikalailla pitää paikkansa. Autoa vaivaa todella vaarallinen luikertelu jäisellä pinnalla, jopa jo 65 km nopeudessa. Käytin autoa tämän takia mielestäni ihan osaavassa huollossa Kokkolassa. He tekivät 4-pyörä suuntauksen ja yleisen tarkistuksen, mutta vaiva ei poistunut. Lumisella tai sulalla levottomuutta en havaitse, mutta jäätynyt asfaltti saa auton todella vaaralliseen liikkeeseen. Aivan kuin takarenkaat ohjaisi autoa. Autossa on hyväkuntoiset nastarenkaat.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #1 : 01.02.2017, 08:22:55 »
Alustan nelipyöräsuuntaus ja säädöt on oikeasti kokopäivän juttu. Omaa 607:aa käytin Kokkolassa ja n. parissa tunnissa olivat muka mitanneet ja säätäneet. Silti säädetyt arvot eivät olleet niissä rajoissa, missä ne pitäisivät olla. Eikä saanut mitään korjausohjeita jos siellä oli jotakin viallisia osia tai vääntyneitä tukielimiä. Hiukan lähemmäksi tosi pääsivät. Seinäjoella ESS osaa kuulemma homman (ainakin ennen ovat osanneet).
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #2 : 01.02.2017, 09:32:07 »
Veikkaan, että takapyörien auraus on pielessä. Minulla oli 406, josta tuli aivan viheliäinen ajettava, kun takapyörien aurauksensäätötankojen säädöt olivat pielessä uusien asennuksen jälkeen. En tunne 607:aa, mutta uskon, että siinä on samanlaiset säädettävät tangot.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #3 : 01.02.2017, 10:50:25 »
Ei ole. Aivan eri.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #4 : 01.02.2017, 11:37:11 »
Mites renkaiden ilmanpaineet?
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 788
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #5 : 01.02.2017, 13:38:15 »
Niin ja mitkä renkaat on alla?
Ei noissa kilometreissä ainakaan puslat pitäisi olla risoja ellei ole jokin erityistapaus.

Osa nro 4 on aurauksen säätötanko.

Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #6 : 01.02.2017, 17:12:18 »
Rengaspaineeksi 2,4-2,5.
Peugeot 508 & Peugeot 607

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #7 : 02.02.2017, 01:27:19 »
Renkaat luikertelija Pösö 607:ssä ovat Nokian:it nastoilla ja hyväkuntoiset, ilmanpaineita on kokeiltu laidasta laitaan. Toinen Pösömme 607 2.2 vm. 2001 on kitkarenkailla ja ajettu 303.000 ja kulku vakaata - vaikkei sekään Saab 96 luokkaa. Perjantaina homma otetaan uudestaan tarkasteluun, onko apurungoissa väljyyttä vai voiko pyörienkulmien uudelleen mittaus tuottaa muutoksia. Auton käyttäytyminen on todella vaarallista liukkaalla jo pienissä nopeuksissa. Sulalla tai lumisella tiellä ilmiötä ei huomaa. Kiitos kommenteista, pistetään Pösö kuntoon kun asiantuntemusta on näin paljon mukana. Pidän aiheen esillä ratkaisuun saakka.

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 116
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #8 : 02.02.2017, 10:00:13 »
Mitkä nokianit? Itselläni oli yhdet Hakka 4:set jotka olivat aivan kauheat Audin alla (aliohjasi ihan koko ajan ja kaikkialla, auton käytös muuttui täysin toisilla renkailla), mutta sitten taas muutaman vuoden uudemmat hakka 4:set toimi vallan mainiosti 306:sessa

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 244
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #9 : 03.02.2017, 11:09:47 »
Itse kokeilisin sen suoraan kulkevan 607 pösön kitkoja tähän luikeroon jos ne sopivat alle.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #10 : 03.02.2017, 12:17:28 »
Samaa mieltä. Sais ainakin rengasvaikutuksen pois suljettua.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #11 : 03.02.2017, 18:10:33 »
 Pösön renkaat  on Nokian Hakkapeliitta vitoset - 2005 lähtien vanteet/renkaat tuumakoko on suurempi ja vanhan pyörät ei sovi uudenpaan mm. 2005 mallin isompien jarrulevyjen takia.
 Auto oli tänään taas nosturilla ja niveliä väännettiin monessa miehin. Mitään ei löytynyt ja alan itse uskomaan syyksi taka-apurungon puslien kunnon. Tuon tutkiminen vääntämällä on luultavasti vaikeaa. Joku ehdotti koetta kuivalla öljysoralla, eturenkaat vinkkeliin, käsijarru päälle ja pakkia ja ykköstä käyttäen nykäistä ja katsoa tarkasti mahdollinen väljyys/liike pyörissä.
 Orastavan luulosairauden epäilyn pistin sivuun kun ajelin jäistä kylätietä vesisateessa kotiin - auto on todella vaarallinen. Mutta tämä vika ratkaistaan, se on selvä.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 814
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #12 : 03.02.2017, 18:42:13 »
Täältäkin ääni renkaille. Ostin syksyksi 2010 uudet Nokian Hakkapeliitta 7 nastarenkaat 607:aan ja hyvältä tuntuivat, syksyllä 2016 ostin uudet Goodyear Ice Arctic nastarenkaat, mutta pihinä laitoin kuitenkin vielä alkusyksyksi alle viisi vuotta vanhat nokialaiset, joissa oli pintaa vielä noin 6mm. Kun joulun aikaan vaihdoin uudet Goodyearit autoon niin käytös muuttui aivan dramaattisesti ja luikertelu loppui, vaikkakin uutena Nokialaisetkin tuntuivat hyviltä niin kyllä viisi vuotta kovettaa kumia aika lailla. Ps. Omalla autolla on ajettu jo 535tkm ja ei ole taka-apurungon puslat huonossa kunnossa. Viime kesänä vaihdoin tuohon 95 malliseen 605:een taka-apurungon puslat eivätkä nekään varsinaisesti ehkä vaihtoa olisi kaivanneet, mutta kun apurunko oli irti niin tuli vaihdettua. 607:ssahan on käytännössä sama alusta ja apurunko kuin 605:ssa.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #13 : 03.02.2017, 19:13:34 »
Nyt taitaa pitää ottaa viesteistä ja kylältä saadut rengas-komentit tosissaan. Pistän vaikka kesäkumit tilalle, jos ei muita löydy.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #14 : 03.02.2017, 22:40:07 »
Veikkaisin kyllä taka-aurauskulmia syyksi.