Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 22791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #120 : 15.04.2017, 09:31:24 »
Tuossa on kaksi niveltä. Kumpaa tarkoitat?

Eihän tuossa ole kuin yksi nivel?
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #121 : 15.04.2017, 10:19:33 »
No ei siinä kyllä oikeaa välystä ollut sitten... Mutta sen sanon, että se mikroautomainen tarkka ohjaus tuli ainakin omaan 607:kaan takaisin.

607 ohjaus on kyllä hyvä.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #122 : 15.04.2017, 12:51:34 »
Eihän tuossa ole kuin yksi nivel?

Niitä on tähän asti ollut aina kaksi ja näkyy kuvastakin.
Audi A4 Tdi Q

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #123 : 15.04.2017, 13:18:55 »
Tuo alimmainen ei ole varsinainen nivel.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #124 : 18.04.2017, 09:59:16 »
Niin ei minunkaan mielestä.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #125 : 18.04.2017, 10:57:58 »
Eikös nämä ole nivelet?

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #126 : 18.04.2017, 11:45:26 »
Mulla kaikessa yksinkertaisuudessaan Coupeessa suuntavakautta heikensi huollon löysälle jättämä etupyöränlaakeri. Vaihtoivat molemmat pyöränlaakerit eteen ja seuraavassa katsastuksessa havaittiin välystä apukuskin puolella. Ihmettelin, kun satasen vauhdeissa urissa oli levotonta hakemista.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #127 : 18.04.2017, 13:27:52 »
Mites tuonsorttinen kiinteä laakeri voi jäädä löysäksi?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #128 : 18.04.2017, 16:02:50 »
^ Napamutteri löysällä?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #129 : 18.04.2017, 16:24:20 »
Ei se laakerivälykseen silti vaikuta..
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #130 : 18.04.2017, 16:52:45 »
No kyllä se sen juuri pystyy tekemään.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #131 : 18.04.2017, 17:30:15 »
Onko noissa halkaistava laakeri, kaksiosainen?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #132 : 18.04.2017, 19:19:50 »
Kyllä laakerit vaativat tietyn esijännityksen toimiakseen suunnitellulla tavalla. Jos esijännitys ei ole riittävän suuri niin laakeriin jää liian suuri välys, eli vaikuttaa ainakin laakerin käyttöikään ratkaisevasti, miksei myös suuntavakavuuteen. Myös "kiinteät" laakerit vaativat esijännityksen, niissä napamutterin kiristysmomentit moninkertaisia "säädettäviin" kartiolaakereihin verrattuna. Sisäkooli kun puristetaan kasaan määrätyllä voimalla niin se samalla laajenee (poissonin vakio) ja saa aikaan sopivan välyksen laakerin vierintäelimelle. Siksi oikeat kiristystiukkuudet ovat tärkeitä laakereita vaihdettaessa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #133 : 19.04.2017, 05:51:20 »
Tässä on sitten pyöränlaakeri poikkeus muihin kiinteisiin laakereihin, joita on esim teollisuus pullollaan. En usko tuohon sisäholkin puristumiseen säätämistarkoituksessa, löydätkö tälle faktaa jostain?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #134 : 19.04.2017, 06:52:06 »
No siinä on 2 rivinen viistokuula laakeri ja jos se murros on löysällä Niin laakerivälys kasvaa. Muutaman 100 laakeria vaihtaneena.