Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetokoukun sähköt  (Luettu 500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
607 - Vetokoukun sähköt
« : 06.10.2017, 11:34:20 »
Arkistoitu ohje: 607 - Vetokoukun pistorasia


Auto: 2000 607 2,2 (EW12J4).

Morjensta, pitäisi kärryä vedellä ja olin oikein tyytyväinen kun autosta löytyi irroitettava koukku. Nyt tosin hymy hieman hyytyi kun huomasin ettei töpseliin tule virtaa, ja seurasin noita piuhoja koukun liittimestä kunnes tuli esiin tällainen möykky:



Onko tämä nyt tuo 607 koukun johtosarja joka on irroitettu, vai miksi tuossa on noi pienet liittimet irrallaan? Mietin onkohan tuossa ollut jotain häiriötä ja sitten vaan nyppästy mäkeen. Tuossa on kaksi piuhaa teipattuna, en tiedä liittyykö tähän, mutta sulakerasiasta löysin kaksi teipattua piuhaa myös. En kerennyt katsomaan olivatko samat.

Ei viitsisi ihan umpimähkään noita tökätä tuonne liittimiin, jos/kun sieltä peräkulmasta löytyisi vastaavat? Katsoin haulla noita vanhoja säikeitä, niin ainakaan Kovilin ohjetta en enää löytänyt, eikä löydy Kovilin sivuilta haullakaan enää 607.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 074
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Vetokoukun sähköt
« Vastaus #1 : 06.10.2017, 12:31:14 »
Toi näyttää sellaiselta johtosarjalta missä takavaloilta irroitetaan liitin ja tämä sarja tulee sitten takavalon ja alkuperäisen johdon väliin. Noin voisin kuvitella että paksuun punaiseen pitää vetää sitten virtapiuha jne. Noista on ollut keskustelua eri mallien kohdalla, viimeksi 406 jossa voisi olla edes vähän saman tapaiset sähköt.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=62230.0
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 801
Vs: 607 - Vetokoukun sähköt
« Vastaus #2 : 06.10.2017, 13:11:23 »
Kaikki piuhat jotka on numeroitu kolmi- tai nelinumeroisesti, on Peugeotin alkuperäistä johdotusta. Autossasi tuskin on ollut vetokoukkua tehtaalta lähtöisin, ei ole ainakaan listattu autosi tietoihin.

Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Vetokoukun sähköt
« Vastaus #3 : 06.10.2017, 20:11:21 »
Kaikki piuhat on yksinkertaisesti irti. Suht orkkikselta näyttää, tai ainakin hyvin tehdyltä. Piuhoissa on 3-4 pituisia numeroita. Myös löytyi tuollainen boksi ja sieltä maapiuhat, joten nekin lienee oikein. Toisesta kulmasta löytyi kanssa liittimet, oli myös liitin parkkitutkia varten.



 Löysin tämän ohjeen, jonka mukaan laitoin kaikki kiinni, mutta mitään ei tapahtu:

http://www.qclt.com/html/标致307_607维修手册/607/info/fr/c7ap10k1.htm

Ainoastaan alkoi tulla ABS herjaa ja Brake Fault herjaa, ja sitten tajusin että kakkosakkuhan siinä tyhjenee kun valot päällä testailee tuota. Kai tuo antaa valot peräkoukulle vaikka ei ole käynnissä? Toki kokeilin silleinkin lopussa, mutta normaalit testaukset teen vain virrat päällä ja valoviiksestä valot vielä päälle.

Eihän toi voi olla ohjelmoitu pois jos on aiheuttanut jotain harmia?
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Vetokoukun sähköt
« Vastaus #4 : 11.10.2017, 11:56:24 »
Eli tuon kun kytkee, niin vilkut ja valot auton takana eivät pelaa, ja kärryssä ei mikään.

Sinänsä jännää, että kun laittaa vilkun päälle, niin kuuluu selkeästi miten toi rele naksuu tuolla kontissa, eli joko boksi tai toinen noista releistä toimii. Pitäisi vielä mitata tuleeko noille releille virtaa, pikatestillä viimeksi ei tullut. Sulakerasiassa oleva sulake on ehjä.

En tee tuolla mitään jos en saa korjattua. Kärryssä taitaa olla lähinnä taka- ja etuvalot sekä vilkut. Meneeköhän auto ihan sekaisin jos ryöstää vilkuista signaalin relettä varten? Valothan voi ottaa melkein mistä vaan toiselle releelle. Ei välttämättä nätein ratkaisu, mutta ei tuohon mitään uutta johtosarjaakaan kannata ostaa, ties milloin on paalikunnossa  ::)
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79