Kirjoittaja Aihe: 406 - Virheilmoitus "Catalytic converter fault" kylmäkäynnistyksissä  (Luettu 2249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

halsteri

  • Vieras
Auto: 2002 406 GW 2,0 (16-ventt., 218 000 km).

Kylmäkäynnistyksessä ilmenevä vika, eli lämpöisenä ei tule ollenkaan. Olen vaihtanut puolan, tulpat, tyhjäkäyntimoottorin. Tuntuu siltä, että auto saisi liikaa polttoainetta? Eli jos vinkkiä löytyis ku ei rahat riitä kaikkien komponenttien vaihtoon. :D Pakokaasuarvot lämpimänä ok

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Tuossa taitaa olla jo lambdat ennen ja jälkeen katin, eli tuskin muuta vikaa kuin että katalysaattori on oikeasti tulossa vanhaksi ja pelkistysreaktio ei kylmänä toimi enää riittävän hyvin varsinkin kun seosta rikastetaan käynnistyksen yhteydessä. Lämpöisenä varmaan ok, mutta ecu mittaa arvoja jatkuvasti ja sytyttää vikavalon jos pelkistys ei toimi suunnitellulla tavalla. Näin oli ainakin omassa V6:ssa, vaihtoehtoina katin vaihto tai sitten laiton softan puukottaminen. Toki myös lambdat hidastuvat vanhetessaan, eli jos antureita ei ole aiemmin vaihdettu niin voi syy olla vanhoissa lambda-antureissakin jotka hitaasti toimiessaan eivät saa säädettyä seosta riittävän nopeasti kylmällä koneella.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

halsteri

  • Vieras
Kiitos täytyy tutkia nuo lambdat et onko alkuperäiset👍

antsu

  • Vieras
Tuossa taitaa olla jo lambdat ennen ja jälkeen katin, eli tuskin muuta vikaa kuin että katalysaattori on oikeasti tulossa vanhaksi ja pelkistysreaktio ei kylmänä toimi enää riittävän hyvin varsinkin kun seosta rikastetaan käynnistyksen yhteydessä.

Olen aina ymmärtänyt, että rikastustilanteessa ei olla luupissa. Olenko erehtynyt taas :-\

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Totta puhut, ehkä kirjoittelin vähän nopeasti. Lähinnä mielessä on tilanne kun rikastuksen jälkeen, eli muutaman sekunnin - minuutin päästä käynnistyksestä siirrytään lambdaohjaukseen. Kylmä kone ja katalysaattori yhdistelmä ei reagoi riittävän nopeasti ja jos lambdan toimintakin on hidastunut kilometrien myötä niin seos ei ehdi säätyä annetun aikaikkunan aikana ja pelkistys ei toimi odotetulla tavalla, jonka siis takimmainen lambda rekisteröi.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

halsteri

  • Vieras
Lisätietona viel et kun lukee vikakoodit ni antaa hetkellisiä sytytyskatkoksia satunnaisissa sylintereissä

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Kuinka paljon ajettu?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

halsteri

  • Vieras

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Ei se katin kunto taikka lambdat vaikuta sytytyskatkoksiin. Jumittaisko nostajat tai muuten puristuksissa häikkää.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99