Kirjoittaja Aihe: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 186542 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Bozi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #120 : 03.11.2008, 14:51:42 »
Kun ei hirveätä kokemusta ole ko. moottorityypistä, eikä myöskään facelift 406:sta.. niin kyselläänpä siis kokemuksia. Tarkoituksena olisi siis ehkä lähiaikoina hankkia käyttöpeliksi moinen. Kyseeseen tulisi ainoastaan tuolla uudemmalla v6:lla olevat mallit, eli ilmeisesti 00 eteenpäin? Mielellään esim 02 tai uudempi..

Enitenhän tuossa huolettaisi se moottori, tai oikeastaan kaikki mitä nyt pellin alla on... Eli kestääkö se v6 pannu miten hyvin kilometrejä? Ja mitä kalliita/suuritöisiä vaivoja siinä yleensä tulee vastaan? Jakoremontti poislukien..

Jos/kun kytkintä joutuu vaihtamaan, niin pitääkö moteuri nostaa ylös vai onnistuuko muuten..?

Yhtä yksilöä tuossa kokeiltiin.. Moottorissa kalkatti kylmänä jokin hyvin hydr. nostajan tyyppisesti, mutta jotenkin se kuulosti tulevan moottorin ulkopuolelta(?), kuskinpuolen etukulmasta. Ääntä ei tullut joka kerta, ja se loppui kylläkin sitten samaan tyyliin kuin hydr. nostajankin ääni loppuisi kun auto on pyörinyt hetken aikaa. Varmaan aikamoinen rojekti on lähteä nostajia tuollaiseen uusimaan..

Ko. yksilössä oli myös vilkkuviiksissä häikkää, sillä ajotietokoneen näyttöä ei saanut vaihdettua päälle (viiksen nappi ei tehnyt mitään?) Ja samaten automaatti-ilmastoinnin puhallusnopeuden säätö ei tuntunut pelaavan muuten kun manuaalisesti. Liekkö jotain yleisiä ongelmia?

Ja sitten vielä sellainen, että jos/kun tuollaisia ongelmia on.. Niin tekeekö väyläsähköjen olemassaolo noiden korjauksista erityisen hankalaa tms?


edit: Ja vieeelä yksi kysymys, eli onko automaattilaatikko kuinka ongelma-altis noissa? Tuo on niin herrasmiespeli, että säälihän se olisi manuaalilla ottaa.. Ja mitenkähän kulutus sitten manuaali vs. tomaatti?
« Viimeksi muokattu: 03.11.2008, 15:31:13 kirjoittanut Bozi »

back in black

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #121 : 05.11.2008, 09:05:29 »
Minulla on -02 (käyttöönotto 10/-03) SV 3,0 ajettu 110 tkm ja just tulee 5v täyteen.
Oikeastaan ainoat konepellin alta löytyneet viat on ollut puola, mennyt kaxi kertaa,molemmat sai takuuseen,meni ekan kahden vuoden aikana. Muuten kone toiminut loistavasti.
Sähkövikoja:pari kertaa herjannut air bag vikaa mutta vika löytynyt kuskinpenkin sähköjohdoista ja sitten noi valot eli lyhyet H7 niitä menee useammat vuodessa. Yleensä olen kyl ostanut halppis parin euron polttimoita,sunnuntaina viimex kun lähdin liikkeelle niin auto käyntiin ja valot vaan vilahti ja pimeex. Molemmat polttimot risax no helppohan noi on vaihtaa mut olin 1.5 kuukautta sitten vaihtanut night breakerit eli sinne meni 26 egee ja siirryin takas halppis polttimoihin
Taaxe on vaihdettu koiran luut ja aurauxen säätötangot
Takajarrut on syvältä tai siis käsijarrukamat.kerran jo tullut kengän tappi kilvestä läpi ja olis leima edessä niin meinasin eilen avata käsijarru kilkkeet ja putsataherkistää rasvatasäätää säätökin tuntu olevan jumissa ja kun lopulta sai jarrulevyn pois ni järkytys sentään missä kunnossa kaikki niin ruosteessa kuin vaan voi olla.
Kaikki menee uusix jarrukilpiä myöten ja uudet osat pitää maalata ennen kiinnilaittoa mieluummin pulverimaalauxessa.
Muuten kyllä ollut tyytyväinen autoon,loistava ajettava etenkin tuo V6 ja eikös tuo ajotietokoneen näyttö vaihdu pyyhkijän viixestä

lassima

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #122 : 03.01.2009, 21:18:21 »
Onko 406:n 2,2 Hdi kone hyvä ja kestävä? Käsittääkseni 2 litraiset Hdi koneet ovat osoittautuneet kestäviksi. Miten on tuon ison laita?

tolari

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #123 : 04.01.2009, 11:57:03 »
Jos sama kone kuin 607:ssa, niin on kestävä. SUOSITTELEN!

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #124 : 04.01.2009, 21:29:57 »
Kaikki menee uusix jarrukilpiä myöten ja uudet osat pitää maalata ennen kiinnilaittoa mieluummin pulverimaalauxessa.

Mielellään ei PVC-pohjaista maalia, osiin jotka eivät ole 'jäykkiä'. Maali ei pysy kiinni, jolloin kosteus pääsee pellille. Ennemmin siis vaikka sinkkimaalia.

bassai

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #125 : 16.04.2009, 23:28:10 »
Tiedän, moottorin kesto riippuu monesta...

Mutta itseäni kiinnostaisi tietää teidän pösö-asiantuntijoiden näkemys 2003 hdi koneen kestosta? En ole vastaavaa konetta nähnyt vielä montaakaan yli 400tkm ajettua, vaan mitenkä on muiden laita? Tekis mieleni hommata tuollainen peli, mutta tuo koneen kesto lähinnä arveluttaa.... Vanhassa 200d mesessä tuo on vasta sisäänajettu, mutta arveluttaa kovasti miten pösössä, itseläni kun ei ole kokemuksia ko merkistä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #126 : 17.04.2009, 06:31:48 »
Kun ei hirveätä kokemusta ole ko. moottorityypistä, eikä myöskään facelift 406:sta.. niin kyselläänpä siis kokemuksia. Tarkoituksena olisi siis ehkä lähiaikoina hankkia käyttöpeliksi moinen. Kyseeseen tulisi ainoastaan tuolla uudemmalla v6:lla olevat mallit, eli ilmeisesti 00 eteenpäin? Mielellään esim 02 tai uudempi..

Enitenhän tuossa huolettaisi se moottori, tai oikeastaan kaikki mitä nyt pellin alla on... Eli kestääkö se v6 pannu miten hyvin kilometrejä? Ja mitä kalliita/suuritöisiä vaivoja siinä yleensä tulee vastaan? Jakoremontti poislukien..

Jos/kun kytkintä joutuu vaihtamaan, niin pitääkö moteuri nostaa ylös vai onnistuuko muuten..?

Yhtä yksilöä tuossa kokeiltiin.. Moottorissa kalkatti kylmänä jokin hyvin hydr. nostajan tyyppisesti, mutta jotenkin se kuulosti tulevan moottorin ulkopuolelta(?), kuskinpuolen etukulmasta. Ääntä ei tullut joka kerta, ja se loppui kylläkin sitten samaan tyyliin kuin hydr. nostajankin ääni loppuisi kun auto on pyörinyt hetken aikaa. Varmaan aikamoinen rojekti on lähteä nostajia tuollaiseen uusimaan..





edit: Ja vieeelä yksi kysymys, eli onko automaattilaatikko kuinka ongelma-altis noissa? Tuo on niin herrasmiespeli, että säälihän se olisi manuaalilla ottaa.. Ja mitenkähän kulutus sitten manuaali vs. tomaatti?

V6 on kestävä, mutta kaupunkiajossa hörppää menovettä melkoisesti. Ajoltaan ei poikkea kovinkaan paljoa muista 406ista, äänitasokin liki sama. Helsingissä on kaksi yksilöä myynnissä, toinen niistä on manu, jolla ajettu 85000 ja tomaatilla 109000 km.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #127 : 17.04.2009, 09:34:14 »
Mielellään ei PVC-pohjaista maalia, osiin jotka eivät ole 'jäykkiä'. Maali ei pysy kiinni, jolloin kosteus pääsee pellille. Ennemmin siis vaikka sinkkimaalia.

Pulverimaalissa ei ole minkäänlaista ruosteenesto pigmentointia eli pienikin kolhu tai pinta virhe päästää ruosteen alulle pellissä jossa se etenee hyvinkin nopeasti maalikalvon alla. Pellille pitää aina maalata hyvä ruosteenestomaali siis käytännössä tänä päivänä sinkkipohjainen maali. Paras olisi tietysti jos viitsisi lähettää osat sinkittäviksi.

Bozi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #128 : 17.04.2009, 17:11:36 »
Tuollainen 2003 mallinen V6 GW executive tuli sitten ostettua vuodenvaihteessa :) Valitettavasti manuaalilaatikolla. :P Tällä oli rullattu 139tkm ostaessa, nyt mennään 144tkm kieppeillä.

Työmatka-ajossa keskikulutus on ollut 10.5 luokkaa, ja maantiellä 8-9L/100km. Yli 12 litran en ole vielä saanut kulutusta menemään, ja toisaalta maantielläkin saattaisi selvitä 7:llä litralla jos malttaisi ajella tasan talvirajoitusten mukaan.

Lämppärin kenno siinä tihkutti hieman, mutta se saatiin neuvoteltua autoliikkeen kanssa kuntoon (jouduin itse maksamaan 100e merkkiliikkeen 470e laskusta). Muuten vaivattomia kilometrejä ollut. Edellinen omistaja oli uusinut tuosta normihuoltojen lisäksi jarrulevyt + palat ympäriinsä, sekä taakse aurauksen säätötangot. Huoltohistoriasta selvisi vielä että 4 vaihteen synkro on vaihdettu, samoin soitin. Syitä en tiedä, mutta ilmeisesti tuollaista pientä riesaa tuollaisissa kuitenkin tahtoo olla.. ::)

Mutta onhan se upea peli ajella, en ole ostosta katunut vielä hetkeäkään. :-* Siispä suosittelen, jos tuollaista on harkitsemassa :)

Tuollapa vielä kuva jellonasta: http://koti.mbnet.fi/bozi/temp/v6/vahattu2.jpg  :-*

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #129 : 17.04.2009, 20:06:08 »
Tuollapa vielä kuva jellonasta: http://koti.mbnet.fi/bozi/temp/v6/vahattu2.jpg  :-*

Onhan tuo upea peli - onkohan tuossa sama väri (pianan sininen) kuin pappasportissa :)

Bozi

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #130 : 18.04.2009, 09:55:07 »
Hmm en tiedä kyllä, ilmeisesti ainakin hyvin likellä on samaa väriä. Mistä tuo värikoodi löytyy?

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #131 : 18.04.2009, 11:12:40 »
Hmm en tiedä kyllä, ilmeisesti ainakin hyvin likellä on samaa väriä. Mistä tuo värikoodi löytyy?

Värikoodin pitäisi löytyä kuskinpuolen tolpasta ja keskustelua mm. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=6990.msg51647#msg51647, ja http://forum.205gtidrivers.com/index.php?showtopic=70182&st=20&p=712593&#entry712593  :).

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #132 : 04.05.2009, 19:38:26 »
Omassa farkku 406:ssa ( vm -98 ) korjattu seuraavat kohdat :
-Lämppärin kenno
-Tuulilasinpyyhkimen moottori ja vivusto
-Tihkun rele
-Koiranluut kerran eteen
-Pakoputkisto ja katti
-Ajovaloumpiot ja valonvahvistin-sarja ( nyt näkee )
Suosittelen  , jos tarvii tilaa ja mukavuutta . Kilsoja 300 tkm , eikä tunnu missään . 

ovolo

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #133 : 06.05.2009, 09:35:42 »
Auto: vm.2004 406 Break 2,0 HDi (8ERHZF/270).

Ostin pari vuotta sitten käytettynä ja 200000 ajettuna.
Tähän asti minulla ollessa korjatut kohteet:

Heti ostettuna, lämmityslaitteen moottori jumissa, Laakkonen laittoi takuuseen.

Ilmastointikompuran akseli, jossa sähkökytkimen laippa kiinni, katkesi mutterin takaa. Hitsasin laipan kiinteästi kiinni akseliin, kun muuten olis mennyt ostettavaksi uusi kompura.

Sitten meni ajotietokoneen/ radion näyttö rikki, eli vaakariveittäin alkoi häviämään pikseleitä.
Sain ostettua toimivan autopurkaamolta.

Nyt viimeksi vasemman etupyörän laakeri. Laakerin ulkokehällä oli syöpymiä, josta asteettain paheneva jurina.

Automaattinen tihkukytkin ei toimi sateella oikein, vaan pyyhintänopeus kiihtyy ja kiihtyy. Johtuneekohan siitä, että siihen on kuulemma vaihdettu tuulilasi?

Joskus temppuilee ulkolämpötilan mittari. Pitäis joskus vilkaista sivupeilin sisälle.

Näitten lisäksi tietysti kulutusosia, kuten takapyörien auraustangot ja jarrupaloja...

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #134 : 06.05.2009, 15:39:44 »
Kahden hodarin kokemuksella, vm. 2000 jolla nyt ajettuna 370 tkm ( ostettaessa oli 160 tkm. ), vikalista on suhteessa pidempi kuin vm. 2004 automaatissa jolla ajettu 268 tkm ( ostettaessa 232 tkm. ).

Ensixi vanhempi, moottori toiminut erinomaisesti, ei syö öljyä,vain EGR tulpattu, mutta vauhtipyörä ja kytkin uusittu pitkän kaavan mukaan, siis kytkin kahdesti peräkkäin, apulaitehihnapyörä mennyt kahdesti ja kiristin kerran, jakohihna vesipumpun kera kahdesti, laturi, kahdet koiranluut edessä ja yksi aurauksen säätötanko takaa, lämppärin moottori, käsijarrut kilpien ja vaijereiden kera, jarrulevyt eteen ja kahdet jarrupalat, pyyhkijän rele BSI boxista, moottorin pohjalevy korjattu, käsijarruvalon katkaisin, polttoainepumppu tankkiin, pakoputken jousto-osa, moottorin alatukikumi, commonrailin pa-anturi, kuskin penkkiä hitsattu, alapallonivelet eteen, akku, ajovaloumpiot ja tunnuskilven valot, sivuvilkut, etujouset ja kääntölaakerit. Nyt ilmastointi ei jäähdytä ja jotkut ovitiivisteet on huonossa kunnossa.

Uudemmassa käsijarrut ilman kilpiä, jarrupalat taakse, koiranluut eteen, laturin hihnapyörä, apulaitehihnan kiristin ja kiinteä hihnapyörä, hehkut, hanskakotelon avausveivi. Muuten pelannut hienosti.