Kirjoittaja Aihe: 406 - Konepellin ruoste  (Luettu 48046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #45 : 21.08.2007, 17:47:56 »
Mä kans näytin ruostunutta peltiä -06 keväällä Konalan avajaisissa ja kuvat otettiin maahantuojalle. Auto otettu käyttöön -99 joulukuussa, pian tuli vastaus: ei korjata, takuu mennyt jo umpeen. Liian vanha taisi auto olla, vaikka silloin ajettu alle 90 000km.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #46 : 21.08.2007, 18:21:46 »
OT: Sen verran voi varmaan valaista asiaa että jokainen takuu ajan jälkeen tehty päätös tehdään yksittäisesti. Yksikään samanikäiseen  vastaavaan malliin tehty korvaus/korjaus päätös ei ole verrattavissa toiseen, vaikuttavia asioita on melkoisesti. Yksikään korjaus/korvaus päätös ei muutu todelliseksi takuuksi kaikille saman mallisen auton omistajille.

Korostan sitä että jokaisen kannattaa kysyä merkkiliikkeestä ja maahantuojalta suhtautumista jonkun osan hajoamiseen.

Toisaalta sen verran pitää sanoa että mikään yksityinen yritys ei ole fatta joka jakaa rahaa kaikille ettei kellään olisi paha mieli. Auto tulee vaan joskus siihen ikään että joutuu hyväksymään että korjaukset on maksettava itse, Ikävää mutta totta.

Jos kyseessä on valmistus virhe, siitä varmaan löytyy valmiita toiminta malleja kosolti.

Ja aiheeseen, ei vielä kuki 02 mallisen 406:sen pelti, mittarissa on "jo" 100 tkm
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #47 : 21.08.2007, 18:42:11 »
Mitä korjaamiseen tulee, en taida nähdä vaivaa. Ruoste muhii siellä taitoksen välissä, eikä sitä sieltä millään pois saa. Korkeintaan vois sisäkautta kevennys reijistä ruiskuttaa sinne kotelovahaa hidastamaan ruostumista. Jos ruostuu joskus läpi asti, haen romikselta vähemmän ruostuneen pellin ja jatkan sillä käyttöaikaa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #48 : 21.08.2007, 18:47:15 »
Mitä korjaamiseen tulee, en taida nähdä vaivaa. Ruoste muhii siellä taitoksen välissä, eikä sitä sieltä millään pois saa. Korkeintaan vois sisäkautta kevennys reijistä ruiskuttaa sinne kotelovahaa hidastamaan ruostumista. Jos ruostuu joskus läpi asti, haen romikselta vähemmän ruostuneen pellin ja jatkan sillä käyttöaikaa.

Mä laitan joka talveksi niihin kevennys reikiin ilmastointi teippiä, kesäksi sitten pois.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #49 : 21.08.2007, 19:52:21 »
Tottahan tuon nyt ymmärtää (ei ole enää hyväntekeväisyyslaitoksia), mutta kun meitä nyhdetään varaosatiskillä, niin ajattelin nyhtää takaisin ::)

Ei toi mun kommentti ollut mitenkään sulle suunnattu, ihan vaan yleiseksi kommentiksi siitä mikä on nykyään toiminta malli.

Edelleen jokaisen kannattaa kysellä ja ottaa selvää, kokemuksista ja päätöksistä saa kertoa täällä, mutta palsta ei ole mikään oikeuslaitoksen jatke, joskin voi olla hyvä pelote jos hommat alkaa mennä huolella munille. ;)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #50 : 22.08.2007, 01:50:17 »
Huollossa kertoivat että siinä saumassa tapahtuu joku kemiallinenreaktio joka saa maalin kuplimaan, minkä vuoksi ruoste sitten pääsee pesimään saumaan.

Joopa, se kemiallinen reaktio 'tunnetaan yleisesti' nimellä ruostuminen ja lopputulemana on rauta-oksidia Fe2O3 eli ruostetta.

Selkeä virhe pintakäsittelyssä tehtaalla lienee tapahtunut, peltitaitosten/sauman ollessa vailla sääsuojaa.

Ihmeellisenä pidän myös maahantuojan kielteistä kantaa - tapauksessa josssa konepellin etureunassa on kiveniskem(i)ä joiden ympärillä ei ole ruostetta.  Mitenköhän ruostetta voi kertyä peltitaitoksiin/saumaväleihin, jos/kun kiven/nastan tmv. -iskemä ei ole 'ruskistunut' :)

Kaizu

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #51 : 22.08.2007, 06:48:51 »
Täytyy olla vain kovana tuon konepelti asian kanssa. Ei tuo korjaamon omasta pussista ole pois. Itse kävin kuukautta ennen 6v päättymistä näyttämässä konepeltiä ja ihan ilman mutinoita vaihtoivat, kommetti oli vain että kylläpä sinulle tulee paljon kilometrejä oli sillä hetkellä reilut 300tkm.

Mielestäni takuu toimi minun kohdalla erittäin hyvin. 6 vuotta vanha yli 300tkm ajettu Pökö ja vielä menee konepellin ruosteet takuuseen. Itselläni ei olisi ikimaailmassa tullut edes mieleen käydä tuota vinkumassa takuuseen ilman tätä palstaa, joten kiitos tästäkin...

Peltsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #52 : 12.12.2007, 13:30:44 »
Hienosto hoitui konepelti asia Oulun Pörhöllä.

Homma eteni niin että aluksi laitoin sähköpostia sinne ja käskivät tulla näyttämään autoa, jotta voidaan kuvata se ja lähettää kuvat suoraan tehtaalle. 3 viikkoa sitten kävin näyttämässä ja ottivat kuvat konepellin ruosteista. Samalla kuvasivat myös takaluukun kahvan ympärillä olevat ruosteet/maalilohkeamat. Pari päivää myöhemmin soittivat, että konepelti menee takuuseen ja käskivät varata ajan Pörhön korikorjaamolta.
Tällä viikolla pösö oli sitten konepellin vaihdossa. Hyvältä näyttää uusi hopea konepelti. Saa nähdä kuinka iso sävyero on väreissä. Pimeässä ei pahemmin huomannut eroa.

Pösö on vm. 2000 ja ajettu n. 340tkm. Eli koritakuu on loppunut 1,5 vuotta sitten.

Ei voi kuin kehua Pörhön Peugeot osaston toimintaa. Hyvää palvelua sain jälleen kerran. Yleensä kyllä asioin vain varaosatiskillä.

Patukka

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #53 : 12.12.2007, 14:13:20 »
Eikös -00:ssa ole jo 12 vuoden koritakuu ?

Peltsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #54 : 12.12.2007, 15:15:44 »
Eikös -00:ssa ole jo 12 vuoden koritakuu ?

Niin muuten saattaa ollakin. Milloinkahan se tarkalleen ottaen muuttui 6 vuodesta 12 vuoteen?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #55 : 29.04.2009, 20:05:09 »
Auto 406 2,0 ST Executive 2003 121 000 km

Kävin esittelemässä Yliviskan Viescarilla konepeltiä ja takaovien alasaumoja, lisäksi löytyi kuskinoven alasaumasta alkavaa maalin irtoamista ja takaluukun sivun saumasta. Ottivat kuvat ja maahantuojan kans neuvottelevat asiasta. Konepelti selvästi ruosteessa, ovissa ja takaluukussa kuplia. Ei vissiin ollu oikein ekspertti näissä takuuasioissa, luki auton papereista takuuehtoja ja vetosi lähinnä maalitakuuseen. Omasta mielestä nämä ois enemmän koritakuun asioita. Ei auta kun kuulostella mitä sanovat
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

timmi306

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #56 : 30.04.2009, 09:24:41 »
Joopa, se kemiallinen reaktio 'tunnetaan yleisesti' nimellä ruostuminen ja lopputulemana on rauta-oksidia Fe2O3 eli ruostetta.

Selkeä virhe pintakäsittelyssä tehtaalla lienee tapahtunut, peltitaitosten/sauman ollessa vailla sääsuojaa.

Ihmeellisenä pidän myös maahantuojan kielteistä kantaa - tapauksessa josssa konepellin etureunassa on kiveniskem(i)ä joiden ympärillä ei ole ruostetta.  Mitenköhän ruostetta voi kertyä peltitaitoksiin/saumaväleihin, jos/kun kiven/nastan tmv. -iskemä ei ole 'ruskistunut' :)

Omassa autossa konepellin saumassa jossa maali oli kuplinut pois, oli hyvin vähän ruostetta. Sinkki(?) kai siellä oli lähinnä kuohunut, sellaista vaaleaa jauhoa. Pelti oli lähtenyt ruostumaan vasta kun pelti oli ollut ilman maalia. Joissain pienemmissä ei olllut vielä ruostetta lainkaan vaikka pelti jo näkyi.

Kun ajoviima ohjaa vettä tasaisia pintoja pitkin ja osa menee tuonne konepellin väliin, kerääntyy vesi helposti tuohon pellin terävään reunaan, eli juuri siihen kohtaan mistä meilläkin tuo maali oli lähtenyt. Sieltä se ei haihdu niin nopeasti eikä sitä varmasti moni pese niin usein kun autoa ulkoapäin. Tämä siis vain minun versio  ::)
« Viimeksi muokattu: 30.04.2009, 09:29:32 kirjoittanut timmi306 »

Tomppa82

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #57 : 04.05.2009, 13:20:57 »
Taas on annettava myönteistä palautetta Raision Automaan huoltopalvelulle :) - neuvoja lupasi kysellä myös maahantuojalta, miten suhtautuvat tuon 406:n kuuluisaan konepellin etureunan saumaan. Vm on toki 2001 ja kilometrejäkin kohtuulliset 230 000 takana, joten saattaa maahantuoja pistää hanttiin :-\

Onko sulla jossain kuvia missä kunnossa tuo konepelti on?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #58 : 04.05.2009, 14:54:46 »
Taas on annettava myönteistä palautetta Raision Automaan huoltopalvelulle :) - neuvoja lupasi kysellä myös maahantuojalta, miten suhtautuvat tuon 406:n kuuluisaan konepellin etureunan saumaan. Vm on toki 2001 ja kilometrejäkin kohtuulliset 230 000 takana, joten saattaa maahantuoja pistää hanttiin :-\
Kerrotko, kun saat tietoa asiasta? Pitänyt kysellä samasta asiasta, kiesi on nimittäin saman ikäinen.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #59 : 04.05.2009, 15:14:44 »
Palaan asiaan, kun tiedän tuomion. Kuvia voin ottaa, kunhan saan käsiini uuden kameran. Vanhan joku dementoitunut toope oli jättänyt pappiksen etupyörän alle salkkuun - ja ajoi vielä yli ihmetellen töyssyä :-[.