Kirjoittaja Aihe: 306 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 6781 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeot306

  • Vieras
Kaikki neljä isoa sulaketta ja akku vaihdettu. Ei muutosta. Eli sitten toi intertiakytkin tai uusi avain. Jotain tapahtuu paneelin alla kun kytkee virran siis selvä aktivoituminen. Ei toi korjaamokaan ongelma ole mutta 20 kilsaa hinausta jäisellä autolla ei tuu ekana mieleen.

ak_81

  • Vieras
Kokeiles sitä inertiakytkintä, ainakin emännän 306 kerran teki yht´äkkiä että pyöritti eikä käynnistynyt. Konepellin alle punaisesta napista painallus ja meno jatkuu.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peugeot306

  • Vieras
Suurinosa sulakkeista vaihdettu, sain vinkkejä ex autovarkaalta. Ei toi interaktaikytkinkään auttanut. Akkukin ladattiin täyteen. Iloisesti startti pyörittää. Täytyy hinata korjaamolle.

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=70580.msg347827#msg347827. Käykö siirtopumppu kun on virrat päällä, sammuuko jos odottaa eikä starttaa?

Peugeot306

  • Vieras
Kiitos vinkeistä, yritetään vielä. Vikakoodit luettu uudemmalla ja vanhemmalla ohjelmalla. Ilmoittaa että ajonesto on päällä. Tätä ei kuitenkaan päästä kuittaamaan, on se koodi kyllä tallessa. Interaktiakytkin on tässä autossa. -02 Xsaraan kokeiltu samaa ohjelmaa ja siellä pääsi kuittaamaan. Ihmetellään.

Peugeot306

  • Vieras
Vikakoodit luettu. Ajonesto on päällä. Uudemmalla ja vanhemalla ohjelmalla testattu, mutta kummallakaan ei päässyt kuittaamaan.- 02 xsaraan luku ja kuittaus toimi samalla.

Peugeot306

  • Vieras
Onko tuo ajoneston tunnistekehä kellekkään tuttu projekti?

marvi

  • Vieras
Auto: 2000 306 2,0 HDi.

Periaatteessa vastaanvanlainen tilanne kuin aloittajalla, mutta auto tekee tuota vain silloin tällöin. Jättänyt tämän takia matkalle useamman kerran. Vika esiintyy vain lämpimällä tai puolilämpimällä autolla, seisonta-aika ennen vikaa on ollut lyhimmillään 5 minuuttia ja pisimmillään n. kaksi tuntia. Kylmällä autolla tätä vikaa ei ole esiintynyt. Esiintymistiheys on ollut ehkä kahden viikon välein. Vian ilmestyessä vika on ollut päällä 10 minuutista aina 3 tuntiin.

Vian ollessa päällä startti pyörii mutta auto ei käynnisty, muuten kaikki vaikuttaa aivan normaalilta. Vikatilanteita saattaa yhdistää alle 1/4-viivan alla oleva polttoainetaso, mutta toisaalta vika ei poistu ainakaan välittömästi mikäli autoon tankataan lisää polttoainetta ja toisaalta luulen että tuo on vain sattumaa.

Jostain syystä olen tullut johtopäätökseen että vika liittyisi ajonestoon. Olen vikatilanteessa koittanut toista avaintakin, sillä ei ole ollut merkitystä. Estääkö ajonesto pa-pumpun käynnistymisen?

Tarkempana päättelynä vika voisi olla mielestäni ajoeston "antennissa" eli osassa joka lukee avaimen surun. Avaimet ja niiden sirut lienevät kunnossa koska molemmat avaimet toimivat moitteetta kun vika ei ole päällä.

Onko mitään vinkkiä tuon ajoneston antennin testaamiseen, onko niissä jotain fyysistä vikaa kun ovat olleet rikki? Tai jotain tiettyä paikkaa mistä niiden johdotus saattaisi olla rikki? Autossa ei taida itsessään olla mitään merkkivaloa ajonestolle, toisinkuin sisarmallissa Xsarassa, jossa ajonestovikoihin oli varauduttu jo suunnittelupöydän ääressä.

Vai olenko täysin hakoteillä vian suhteen?

Onko linkkiä obd-lukijaan joka tulisi toimeen ko. auton kanssa, nykyinen lukijani ei suostunut tämän auton kanssa juttelemaan mitään?

Kärry on Lempäälässä jos sillä on merkitystä.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Minulla 2001 hdi saarassa oli vastaava ongelma, esiintyi vähän miten sattui. Ei pyörittänyt pumppua. Vaihtelin kaksoisreleen ja mittailin johtoja, ei löytynyt varmuutta missä vika. Ilmeisesti vika oli akun vieressä, rintapellin lähellä olevassa pyöreässä liittimessä. Tein kytkimellä ohituksen suoraan pumpulle, jotta rouva pääsi kotiin ongelman esiintyessä.
Eli kokeile vika päällä laittaa sulakepoksissa suoraan virtaa pumpun sulakkeelle, jos käynnistyy, niin vika samaa sorttia. (en muista sulakkeen nroo).