Kirjoittaja Aihe: 405 - Taka-akselin laakereiden vaihto  (Luettu 3006 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nakki

  • Vieras
405 - Taka-akselin laakereiden vaihto
« : 07.09.2006, 02:11:13 »
Miten homma onnistuu kotioloissa? Katselin akselia, mutten oikein tajunnut miten laakeriholkkeihin pääsee käsiksi=akseli purkaantuu. Tarviiko jotain erikoistyökaluja, kuten esim kaasupillit tms.? Löytyykö keneltäkään/mistään ohjetta akselin purkamiseen ja laakereiden vaihtoon?

AnttiF

  • Vieras
Vs: 405 - Taka-akselin laakereiden vaihto
« Vastaus #1 : 07.09.2006, 08:07:40 »
SP:n forumilla oli aiheesta juttua jokin aika sitten: http://www.sportpug.com/spforum/index.ph?board=13;action=display;threadid=18641

timo

  • Vieras
Vs: 405 - Taka-akselin laakereiden vaihto
« Vastaus #2 : 18.09.2006, 23:36:01 »
Miten homma onnistuu kotioloissa? Katselin akselia, mutten oikein tajunnut miten laakeriholkkeihin pääsee käsiksi=akseli purkaantuu. Tarviiko jotain erikoistyökaluja, kuten esim kaasupillit tms.? Löytyykö keneltäkään/mistään ohjetta akselin purkamiseen ja laakereiden vaihtoon?

Jousi saattaa sitten olla todella tiukassa.  Itse jouduin käyttämään irrotuksessa apuna asetyleenivehkeitä, vaikka jousiteräksen kova lämmittäminen onkin kyseenalaista touhua.  Onpa se toistaiseksi kestänyt...  :P  Lopulta se lähti kahdesta suunnasta lyömällä.  Kaveri löi metrisellä lekalla olkavartta auton alta ulospäin, ja itse löin pikkulekalla ja paksulla lyömäpuikolla jousen päähän samanaikaisesti.

Kun saat olkavarren irti, niin laakerit kyllä irtoavat ihan vasaralla ja lyömäpuikolla naputtelemalla.  Mulla se sisempi laakeri taisi kyllä tulla kolmessa osassa ulos ja neulat olivat kadonneet matkan varrelle.