Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 93311 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Hyvä. Tänne sitten pikaiset arvostelut uudesta autosta.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Tiekoira

  • Vieras
Ei vahvasti ala tämä pösöily. Noutamassa autoa ja pianonapit eivät toimi, ei myöskään ratin napit. Kuljettajan ovessa lommo joka vaatii maalauksen. Lisäksi ihmetystä aiheutti kuvassa näkyvä johtonippu.

Auto jäi liikkeeseen ja koittavat saada vehkeen toimimaan. Toivottavasti kyseessä ei ole maanantaikappale...

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
On kyllä uskomatonta. Jos sulle oli varattu luovutusaika, niin luulisi, että joku olisi tarkastanut, että auto on tiptop kunnossa. Ovat näköjään ulkoistaneet tarkastuksen auton ostajalle. Näitä sattuu näköjään aika usein.
Auto päässyt tehtaan, maahantuojan ja myyjän laaduntarkkailun läpi viallisena. Rupeaa harmittamaan moinen sinänsä hyvän mallin puolesta, ja asiakkaan puolesta myös.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2018, 16:41:26 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Tiekoira

  • Vieras
Kyllä, uusi 130 puretech eat8. Eilen tuli soitto että tänään voi tulla hakemaan. Kesken duunien järjestin parin tunnin ikkunan hakemiselle. Meni vähän hassussa järjestyksessä luovutus, kaikki oli kunnossa kun tehtiin paperit ja yhtäkkiä olikin lommo ovessa. Mikä tuo johtonippu on, tuskin kuuluu olla noin?

Jännä nähdä miten taival taittuu auton kanssa, pahat merkit ilmassa. Kyllä ottaa pattiin.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Auto päässyt tehtaan, maahantuojan ja myyjän laaduntarkkailun läpi viallisena. Rupeaa harmittamaan moinen sinänsä hyvän mallin puolesta, ja asiakkaan puolesta myös.

Useimmiten vauriot tapahtuvat kuljetuksen aikana, eli veikkasin että myyjäliike ei ole tehnyt autolle vastaanottotarkastusta, kun auto on tullut pihaan.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

Tiekoira

  • Vieras
Sain puhelun hetken liikkeen sulkemisajan jälkeen.
Myyjä soitti kertoakseen että ongelmat on ratkaistu ja nappulat toimivat. Tuohon johtonipun mysteeriin ei osannut sanoa mitään, mutta asentaja on nyt kuulemma teipannut paljaat päät piiloon :D kiinnostaa kyllä tosissaan tietää et mistä ihmeestä mahtaa olla kyse.

Menen huomenna töiden jälkeen katsomaan tilanteen ja jos homma ok niin plösö alle. Myyjä sanoi että maalari jota käyttävät osaa kyllä hommansa, toivotaan näin. Lommo ei ole halkaisijaltaan iso mutta aika terävä ja voi tosiaan olla hankala oikaista. Laitan siitä kuvaa kun saan auton haettua.

Onhan se kyllä hieno, kunpa olisi myös hyvä ja lojaali matkakumppani.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Johtosarjassa on varajohtoja, jotta ei tarvitse vaihtaa koko johtosarjaa tai vedellä uusia, jos joskus yksittäinen johto vaurioituu syystä tai toisesta. Eikö ne tuota osanneet liikkeessä kertoa?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Toivottavasti jo tehtaalta tulee se uusin moottoriin liittyvä softa.

Tiekoira

  • Vieras
Myyjä sanoi että 13 v aikana HÄN ei ole ennen nähnyt tuollaista johtosarjaa, kun kysyin osasiko asentaja sanoa siitä mitään. Hyvä kuulla että kyseessä on varasarja, kiitos infosta ja arvelinkin että täältä löydän vastauksen. Ei ole itsellenikään tullut ennen vastaan, vaikka kyseinen auto on 34. ajokkini, tosin vasta kolmas uutena ostamani.

Ei tuo oven maalaaminen suuremmin jännitä, pitää silti varmistaa vielä josko sen pystyisi oikaisemaan.
Iltapäivän jälkeen uusi yritys.


Tiekoira

  • Vieras
Hain auton tänään. Sain maalarin käyntikortin ja menen poikkeamaan paikanpäällä kunhan ehdin. Käyn myös oikaisuja tekevässä liikkeessä kysymässä mielipidettä. Penguin sanoit tuossa kuvassa näkyvästä johtonipusta siis että kyse on varajohtosarjasta? Kysyn varmistaakseni että huomasit kuvan. Autosta pidän kyllä kovasti, kunhan ehdin kerätä kilometrejä niin laitan tarkemmin fiiliksiä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Kyllä näin kuvan. Omituisesti ne johdon päät on jätetty näkyviin, mutta ehkä ruokatauko on tullut siinä kohtaa ;) Ihan normaalia, että johtosarjassa on ylimääräisiä johtimia, niillä tosiaan voidaan korvata rikkoutunut johto ja näitä rikkoutumisia voi tapahtua jo ennen auton luovutustakin tai kasausvaiheessa, jolloin olisi aika kova homma alkaa vaihtamaan koko johtosarjaa. Sitten tietty voi myös johtua varustelusta ja että johtosarja on sama vaikka olisi enemmän tai vähemmän varusteita ja loput johdot vaan jätetään varalle, joita ei mihinkään kytketä. Yleensä nuo päät on vaan jossain sukan sisässä piilossa, etteivät noin selvästi ole näkyvillä. Minulla taisi 308:ssa olla jokin ylimääräinen liitin, johon tuli useampi johto ja se liitin ei ollut, eikä kuulunut olla mihinkään kytkettynä. Ihan en kyllä sitäkään logiikkaa ymmärtänyt.

Tiekoira

  • Vieras
Okei, kiitos vastauksesta :) Ja hieman samoin itse ajattelin, että olisiko linjalla tiukan viikon perjantain viimeinen auto, johdot saa jäädä siihen kun asentaja lähtee vkonlopun viettoon. Sitten kuitenkin pohdin että miten on läpäissyt lopputsekin... No jaa, ehkä laitan tuosta kysymyksen mailitse vielä jonnekin kunhan ensin selvitän, minne.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Vastaavassa tilanteessa kävisin tarkastamassa vastaavat autot lähialueen näyttelyhalleissa. Vertailupohjaa voisi käyttää päätelmien teossa...
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Hyvä ajatus. Erikoinen juttu kyllä tämä, ei kovin nättiä nuo johdon päät...ei varmaan vaikuta mihinkään mutta selvittäisin itse kyllä kanssa mistä kyse.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
No ei kai niitä voi tuolla tavalla paljaiksi jättää? Luulisi olevan helppoa selvittää miten nuo on muissa. Samalla kai selviää löytyykö nuo joka autosta.