Kirjoittaja Aihe: 308 - Takalasinpyyhkijän varren irroitus (farmari)  (Luettu 1703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikon

  • Vieras
Auto: 2010 308 SW 1,6 HDi.

Vika: takalasin pyyhkijä pyyhkii lasin alareunan yli oikealla puolella, eli on kai väärillä booreilla.
Korjausyritys: otan irti booreilta, käännän oikeaan asentoon ja kiristän takaisin.
Eilen sainkin ulosvetäjällä MUOVIN IRTI siitä metallisesta hammastetusta kierteestä eli ns. p*skaksi sen osan, mutta muovivasaralla sain sen takaisin ja oikeaan asentoon.

Kysymys olisikin, et miten se olisi pitänyt ottaa irti? Taas yksi destruktiivinen korjaus mulle.

Vielä se on paikallaan mut kuinka kauan..

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Takalasinpyyhkijän varren irroitus (farmari)
« Vastaus #1 : 20.07.2018, 11:36:21 »
Lämmitä sitä pienellä kynäkosanilla, se holkki on yleensä niin reippaasti kiinni että muovit hajoaa ympäriltä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ikon

  • Vieras
Vs: 308 - Takalasinpyyhkijän varren irroitus (farmari)
« Vastaus #2 : 20.07.2018, 12:33:15 »
Meinaatko että siis pitää lämmittää sitä itse akselia, kierteiden kohdalta vai mistä?

ikon

  • Vieras

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Takalasinpyyhkijän varren irroitus (farmari)
« Vastaus #4 : 20.07.2018, 16:52:21 »
meinaatko että siis pitää lämmittää sitä itse akselia, kierteiden kohdalta vai mistä?

Mutteri ensin pois akselista, sitten lämpöä. Irtoaa varmasti, yhden 307an kanssa koitettu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ikon

  • Vieras
Vs: 308 - Takalasinpyyhkijän varren irroitus (farmari)
« Vastaus #5 : 25.07.2018, 16:06:29 »
Tämä selvä, kiitos!