Tulipa huomattua tälläinen ominaisuus manuaali-ilmastoinnissa:
Kyydissä neljä henkilöä. Pakkasta -15 astetta. Kun lämpötila oli säädetty kuumimmalle asennolle, niin sisäilmankierto kytkeytyy osittain päälle automaattisesti (ei huomaa sisäilmankierron merkkivalosta, vaan puhaltimen äänestä).
Sisäilmankierto kytkeytyy kahdella viimeisellä lämpötila-asennolla päälle, toisiksi viimeisellä vähemmän auki ja kuumimmalla asennolla sisäkierto on enemmän auki. Ainakin toisiksi viimeisellä pykälällä sisäilmankiero käy välillä päällä ja pois. Kyseisen toiminnon huomaa ainakin äänestä jos puhallin on isolla nopeudella. Kun lämpötilaa laskee hiukan esim. kolmanneksi kuumimmalle asennolle, niin sisäilmankierto menee ulkoilma asentoon automaattisesti. Tuolla kuumimmalla asennolla alkoi maantieajossa vetää hiukan huuruun takasivulaseja B-pilarin takaa. Kun lämpötilaa laski pari pykälää huurre poistu laseista hetkessä eikä ole väliä mihin on puhallukset suunnattu.
Automaatti-ilmastoinnissa on myös automaattinen sisäilmankierto.
Vinkki: 308:n manuaali-ilmastoinnissa on puhaltimen nopeuksia enemmän kuin viisi. Väliasento löytyy vähän ennen seuraavaa numeroa. Esim. 2, 2,5, 3, 3,5, 4 Oikean kohdan löytää kokeilemalla.