Kirjoittaja Aihe: 308 - Terminen poltto lämmityslaitteen apuna (HDi)  (Luettu 2227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniA

  • Vieras
Auto: 2008 308 SW 1,6 HDi 110 FAP.

Täältä ei löytynyt mitään tästä aiheesta... Mun auto on menossa huoltoon kun turbon imuputken tiiviste hajosi, ja valitin samalla muutenkin lämmityslaitteen tehottomuudesta (manuaalisella ilmastoinnilla) ja sisäilman kierrätysominaisuudesta. Mahtaakohan huolto tietää tästä mitään?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Terminen poltto lämmityslaitteen apuna (HDi)
« Vastaus #1 : 13.03.2011, 20:37:01 »
Se nopeuttaa lämpenemistä kylmässä moottorissa hetken aikaa tosin pa kulutus on kylmänä isompaa. Hiukkaspolttoa tämä ei siis ole kun moottorijarrutuksessa tässä menee kulutus kuitenkin 0 litraan. Jos olisi hiukkaspoltto, niin kulutus olisi moottorijarrutuksessa 1,5-2 litraa.

Autosi on manuaali-ilmastoinnilla, niin se on selvästi kylmempi kuin autom. ilmastoidulla varustettu, koska manuaali-ilmastoidulla ei saa puhallusta joka paikkaa yht. aikaa. No ei se automaatti-ilmastoitu juurikaan lämpimämpi ole jos käyttää automaatilla. Pitää siis käyttää käsikäytöllä suuntaukset ja puhallus. Automaattisen sisäilmankierron voi ottaa pois käytöstä, niin ei huurru lasit kun lämpötila on säädetty max. kuumalle.

« Viimeksi muokattu: 13.03.2011, 20:43:07 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 308 - Terminen poltto lämmityslaitteen apuna (HDi)
« Vastaus #2 : 07.02.2012, 13:41:34 »
Auto: 2008 308 1,6 HDi 110 Sport.

Onko tämä terminen poltto mahdollista myös muulloin kuin vain auton lämpenemisvaiheessa? Sattui eilen illalla (6.2.2012) mielenkiintoinen tilanne kun ajoi kylmässä kelissä, niin jostakin syystä kulutusmittari alkoi näyttää korkeampia lukemia kuin 'normaalisti' (+ n. 1 l/100 km). Kun kaasun päästi pois niin näytti kyllä nollakulutusta. Saattoi olla myös maapallo epäedullisesti kallellaan ne reissun viimeiset 20 km jolloin kulutus oli korkeampi. Oli kyllä aika kylmä just silloin, 308 HDi:n ulkolämpötilamittari  näytti pelkkää viivaa -- -40C asteen kylmemmällä puolella. Teki pahaa ajaa tuossa kelissä. Kaikki toimi kuitenkin ihan niin kuin pitää...
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 17:17:20 kirjoittanut ToniL »
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä