Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #15 : 13.12.2013, 17:04:01 »
Kävimpä sitten tänään paikallisessa pajassa ja kävi kuten arvelinkin. Vikamuistissa ei mitään, vikaa ei saa toistumaan, joten ei oikeastaan pysty tekemään mitään. Ohjeeksi jäi, kun takuutakin on, että "katellaan". En maininnut tämän foorumin epäilyistä mitään siis.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #16 : 13.12.2013, 17:33:22 »
Tätä foorumia ei tarvitse mainitakaan, vaan hienovaraisesti antaa vihjeen mitä näissä on havaittu ja missä vika luuraa.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #17 : 13.12.2013, 18:00:27 »
Olikos se paikallinen paja ihan merkkiliike, vai joku muu? Takuumaininnasta oletan että oli. Vikakuvaus kyllä kovasti muistuttaa jako-ongelmaa ja siitä seuraavaa vikatilaa, josta kyllä jää muistiin merkkiliikkeen testerillä luettavissa oleva vikakoodi. Toki jos vian syy on jokin muu, niin sitten asia voi olla toisin. Lisäksi se jaon tarkistaminen ei niin mahdoton asia ole tehdä, että vaikka vikakoodeja ei muistissa olisikaan, niin jako-ongelman voi eliminoida tai osoittaa todelliseksi tarkistamalla.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #18 : 13.12.2013, 18:26:12 »
Paikallinen merkkiliike. Kevättalvella on vuosihuolto, joten jos ei pahene siihen mennessä, niin sitten viimeistään vihjailen epäilyksistäni. Onneksi takuuta on vielä yli 3v...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #19 : 13.12.2013, 19:39:32 »
Kokemuksesta tiedän, että tuo on todella syvältä oleva ongelma. Omassani kun tehot katosi, ne yleensä tulivat takaisin 40-100 km:n ajon jälkeen. Sitten meni välillä liki tuhat kilometriä ilman mitään ongelmaa, kunnes sama homma. Jos merkkiliike olisi ottanut asenteen, että kun vika ei ole päällä ei mitään tehdä, niin kuinkahan paljon siihen olisi kuski hajonnut ennen kuin vika olisi ollut niin paha, että on päällä myös huollossa käydessä. Toki sitten toisinaan tuo toistui pari kertaa päivässä ja muutaman kymmenen kilometrin välein.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #20 : 13.12.2013, 22:10:37 »
Mullahan tehot palautuu muutamassa sekunnissa. Silti hätkäyttävä kokemus rekkaa ohitettaessa. NOh. Katellaan...

LHS52

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #21 : 18.02.2014, 14:50:14 »
Niinpä niin nämä kun on maahantuojalle ja ainakin osalle merkkiliikkeitä pelkkiä ominaisuuksia elikkä ei niille tehdä mitään.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #22 : 18.02.2014, 18:33:29 »
Eihän siellä aukea dumppiventtiili kun ahdot nousee tarpeeksi? Tai joku muu paikka "antaa periksi" ja ahdot katoaa. Selviäisi sekin testerillä, jos ongelma on kohtuudella toistettavissa.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #23 : 18.02.2014, 18:45:57 »
Uskaltaako joku ottaa kantaa? Onko tämä karstottumisen aiheuttama tehottomuus (en sano että tämä kyseinen tapaus on karstoittumisesta johtuva) kaikissa suorasuihkutus bensakoneissa ongelmana, enemmän tai vähemmän?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #24 : 18.02.2014, 18:52:40 »
Ainakin Mitsubishin GDI-moottorissa muurautui koko imupuoli umpeen.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #25 : 18.02.2014, 18:54:28 »
Siinä vaiheessa tehon puute ei enää iske satunnaisesti vaan se on jatkuva, kunnes kone ei enää käy.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #26 : 18.02.2014, 19:08:01 »
Eihän siellä aukea dumppiventtiili kun ahdot nousee tarpeeksi? Tai joku muu paikka "antaa periksi" ja ahdot katoaa. Selviäisi sekin testerillä, jos ongelma on kohtuudella toistettavissa.

Ahtojen puuttumisesta tulee vikailmoitus.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #27 : 18.02.2014, 19:17:54 »
Tuo hetkittäinen kuolema ja tärinä alkoi omassa 308 gt:ssä viitisen tuhatta jakopää rempasta n 25 tuhannen kohdilta. Vikakoodeja ei mittaristoon eikä muistiin.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #28 : 09.04.2014, 16:43:55 »
Selvisipä pulma sitten virallisestikin. Eli niin kuin otaksuttua oli, jakoketju on venynyt. Uusi ketju kiristimimeen ja laahaimineen tulossa. Saa sitten nähdä onko yhtään lujempaa tekoa kuin alkuperäiset.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #29 : 09.04.2014, 19:07:51 »
Merkkiliikkeellä meni melkein puoli vuotta tämän ilmeisen diagnoosin arpomisessa esiin?