Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #60 : 02.07.2014, 15:48:17 »
THP:ssä siis samaa ongelmaa kuin VW:n TSI moottoreissa. :O

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #61 : 02.07.2014, 15:51:17 »
Kyllä, mutta ainoastaan 1,6 THP:ssa ja siinäkin enemmän ongelmia on lähinnä 156hv versiossa. 200hv:ssa vähemmän. Uudessa 165hv-versiossa on taas joitain parannuksia. 1,0 ja 1,2 ovat PSA:n omaa suunnittelua ja niissä ei toistaiseksi ole havaittu mitään vaikka niitäkin turboversioina kutsutaan THP:ksi. Parempi kutsua 1,0 ja 1,2 koneita EB Puretech nimellä.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 15:55:51 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #62 : 02.07.2014, 15:56:55 »
Paha kai niissä olisi vielä mitään havaita, kun ei niitä missään ole kaupankaan.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #63 : 02.07.2014, 16:00:34 »
THP moottorissa ei taida syntyä yhtä hinnakkaita vaurioita niin kuin on syntynyt TSI moottoreissa. THP voi jättää tielle kun tehot katoaa mutta mekaanisia vaurioita ei synny. Kiusallista ja ikävää toki ja voi joutua korjausten kanssa 'tappelemaan'.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #64 : 02.07.2014, 16:57:11 »
Paha kai niissä olisi vielä mitään havaita, kun ei niitä missään ole kaupankaan.

No, sanotaanko ettei siinä voi olla niin pahoja ongelmia.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #65 : 02.07.2014, 16:59:21 »
Voihan siinä olla vaikka pahempia ongelmia. Aika ja kilometrit näyttävät.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #66 : 02.07.2014, 17:06:33 »
Missäs kilometrilukemissa 508:ssa nämä ongelmat suunnilleen alkavat. ? :D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #67 : 02.07.2014, 20:36:53 »
Eikähän ne 100 tkm:iin mennessä ehdi tulla, kerran tai kaksi. Ihan samat ongelmat ja niiden esiintyminen suhteessa kilometreihin ja aikaan, kuin muissakin malleissa THP-moottorilla. 508 ei yhtään poikkea sen suhteen. Riippuu toki paljon siitä miten ja missä olosuhteissa autoa käytetään ja vaihteluväli ongelman kilometrimääräiselle esiintymiselle on joka tapauksessa aika laaja. Jos uutta olet ostamassa, niin sinulla ei pahemmin ole hätää noiden ongelmien suhteen.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #68 : 02.07.2014, 20:39:57 »
Jos on ajettu 10tkm ja auto 2,5v vanha niin onko syytä huoleen. ? :D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #69 : 02.07.2014, 21:07:23 »
No ei muuta, kuin että se on käytetty ja maahantuojalla ei virhevastuuta ja siten mahdollinen korjaaminen menee sitten helposti omasta pussista kun takuu on loppu. Toisaalta riippuu ihan siitä paljonko ajat. Jos ajat 10 tkm vuodessa, niin osta pois ja aja. Jos taas ajat 50 tkm vuodessa, niin osta diesel. Kukaan ei osaa sanoa kestääkö se yksilö seuraavat 2 tkm vai 80 tkm ennen kuin jakopäätä joutuu laittamaan tai imusarjaa putsaamaan. No ehkä sen, että imusarjaa ei tarvitse putsata 2 tkm:n päästä.

Jos auto muuten miellyttää niin osta pois. Ei ne putsaamiset ja jakopään laittamiset mansikoita maksa, kunhan viet auton huoltoon, jos tehot katoavat tai vikailmoituksia tulee. Niitäkin on, jotka vaan jatkavat ajamista ja sitten tehdään lopulta tonneilla remonttia, kun vehkeet laukeavat ja huoltoliike kusettaa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #70 : 02.07.2014, 21:15:02 »
Jos on ajettu 10tkm ja auto 2,5v vanha niin onko syytä huoleen. ? :D

3. sivulta löytyy vm. 2013 ja 24tkm ajettu auto jossa oli jo ongelmia.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #71 : 02.07.2014, 21:46:13 »
Tuossahan yksilössä taitaa vielä olla 5 vuoden takuu? Kunhan heti kaupan jälkeen ilmoittautuu uudeksi omistajaksi jossain Peugeot jälleenmyyntiliikkeessä…
Onkohan Ari Pirnes edelleen Maan Autolla hommissa, hänellä oli tapana tietää nämä takuunjatkamisasiat? Itse kun kyttäsin 508 GT:tä niin sain epäsuorasti häneltä tiedon että ko. yksilössä 5 vuoden takuun saa jatkumaan kunhan ilmoittautuu omistajaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2014, 21:50:13 kirjoittanut Peugo »

Oba

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #72 : 08.07.2014, 14:40:24 »
Korkea tyhjäkäynti alussa on ominaisuus, mutta mitkään rallatavat äänet ei. Löysän ketjun huomasi ainakin mulla ensin lyhyestä "rolahduksesta" startissa. Sitten, kun se on kunnolla löysä, niin ääntä ei voi missata ;)

Tässä ominaisuudessa vaan ei tunnu olevan mitään logiikkaa. :)
Nyt kesälläkin startin jälkeen välillä tyhjäkäynti tasaantuu heti, kierrokset alle jonnekin 800rpm ja kone käy tasaisesti. Toisinaan startin jälkeen kierrokset jää korkealle 1300 rpm (nykyään myös kierroslukumittarin neula nytkähtelee vähän), kone rallattaa pari minuuttia, kunnes kierrokset laskee normaalille tasolle. Ymmärtäisin tän paremmin, jos tuo käyttäytyisi (ominaisuutensa mukaisesti) aina samalla tavalla, eikä tällä tavalla lähes satunnaisesti.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #73 : 08.07.2014, 23:57:20 »
Riippuu moottorin lämpötilasta sekä ulkolämpötilasta kauanko kierrokset on koholla. Rallatus ja kierroslukumittarin heilahtelu ei ole normaalia etenkään jos se on pahentunut.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #74 : 09.07.2014, 01:29:30 »
Kierroslukumittarin toiminnasta näkee selvästi ettei se ole analoginen ja sopivalla kierrosluvulla neula saattaa nykiä kahden eri kierroslukeman välillä. Ei se käynti kuitenkaan niin tasaista ole että kierrokset pysyisivät tasan samana kokoajan. Tätä esiintyi jo vanhassa 308:ssa, sitä näkyy esiintyvän 508:ssa, 208:ssa, 2008:ssa ja uudessa 308 II:ssa. Varmaan muissakin malleissa. Toki jos vaihtelua on enemmän, niin se ei kuulu asiaan ja tuonkin pikkunykimisen voisi softalla poistaa, jos se valmistajaa kiinnostaisi. Näissä nyt on muutenkin tuo kierroslukumittari vähän sellainen näytetään kierrokset kun ehditään ja viitsitään ja näytetään mitä parhaaksi katsotaan näyttää. Vanhassa 308 THP 150:ssä, nousi neula hirveällä viiveellä ja samaa teki myös nopeusmittari.