Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #90 : 29.09.2015, 21:29:13 »
Tässä vielä moottorin vaihdon osalista, jos jotakuta kiinnostaa:

99G41A Moottorin vaihto
0135RJ, Moottori (uusi)
0348S9, Tiivistesarja
170945, EXH BKT SE (mikähän tämä mahtaa olla?)
V791689580, L-MP+suoja (entäs tämä?)
134088, Tiiviste
597091, Sytytyspuola
198190, Tiivistesarja

Lisäksi öljyt ja pientarvikkeita. Ohjetyöaika 15,5 tuntia, todellista määrä en tiedä.
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #91 : 30.09.2015, 19:00:54 »
"170945, EXH BKT SE (mikähän tämä mahtaa olla?)" persheitolla pakosarjantiiviste.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #92 : 30.09.2015, 21:20:27 »
Kyllä, kyseessä on ahtimen turbiinin ja pakoputken lähdön välinen teräksinen tiiviste.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #93 : 30.09.2015, 21:44:42 »
Tänään varattiin seuraava korjaamokeikka parin viikon päähän. Olivat tehtaalta lähettäneet suosituksen vaihtaa öljynjäähdytin tehokkaampaan. Vanhasta moottorista oli mäntä "ylikuumentunut" ja sen vuoksi öljyn jäähdytystä tulee kuulemma parantaa. Olisikohan siis sylttytehdas löytynyt? Harmi, ettei tämä diagnoosi ihan ehtinyt moottorin vaihdon yhteydessä tehtäväksi vaan pitää tehdä erillisellä keikalla. Aikaa vaihtoon menee päivä.

Tuli mieleen, että voisiko puutteellisesti toiminut jäähdytys olla osasyyllinen myös jakoketjun jatkuvaan venymiseen?
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #94 : 30.09.2015, 21:57:27 »
Vanhasta moottorista oli mäntä "ylikuumentunut" ja sen vuoksi öljyn jäähdytystä tulee kuulemma parantaa.
Tuli mieleen, että voisiko puutteellisesti toiminut jäähdytys olla osasyyllinen myös jakoketjun jatkuvaan venymiseen?

Öljyn lämpötila ei aiheuta ketjulenkkien/tappien kulumista.

Männän ylikuumentuminen, jolloin se saattaa ns. 'leikata kiinni' on eri asia. Mäntää jäähdytetään öljysuihkulla, jos jäähdyttävän median lämpötila on korkeampi tai tilavuusvirta matalahko, ei lämmönsiirto ole kovinkaan tehokasta.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #95 : 15.10.2015, 13:26:21 »
Tiistaina vaihdettiin autoon öljynjäähdytin, mutta eihän tämä tähän vielä pääty. Asentaja oli huomannut moottorissa sivuäänen. Ääni paikallistui turbossa olevaan säätimeen, jonka akselin laakeroinnissa on klappia ja kun sitä ei pelkästään pysty kuulemma vaihtamaan, vaihdetaan koko turbo. Alkaa naurattamaan jo asentaajakin... No, tämä turbon vaihto ei enää ainakaan suoraan liity alkuperäiseen vikaan - ehkä. :)
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #96 : 15.10.2015, 16:29:56 »
Fiksu asentaja :)