Päätin mennä helpointa polkua ja hankkia mahdollisimman samanlaisen ruiskun toivoen sen toimivan. Löysin pelkän läppärungon, joka oli lähes samanlainen kuin minulla, valitettavasti kuitenkaan samanäköinen asentotunnistin ei sopinut, koska omassa tunnistimessani hiilirata oli korotettu 2.5 mm ja ostamassani vain 0.5 mm, se ei siis ylettänyt liukuun. Myös resistanssi oli erilainen. Vanha 850 ohm ja uusi 1100 ohm.
Vaihdoin uuden ostamani läppärungon vanhan tilalle, jouduin tilkitä siitä imusarjan painemittarinreiän vai mikä onkaan, sellasta kun minulla ei ole.
Nyt toimii hyvin, tosin tuntuu,että moottorin puhti alkaisi syvemmällä kaasulla kun ennen. En usko erisuuruisen resistanssin vaikuttavan, kun käsittääkseni nämä toimii jännitteeenjaolla (?).
Asentotunnistimen säätöä en ole hoksannut. Miksi sitä pystyy kiertämään n. 3 mm kolossaan? Tyhjäkäynnillä, kun sitä vääntää, löytyy hyvä tyhjäkäynti jostain keskeltä ja ääriasennoissaan tyhjäkäynti huononee. Kaasuläppä liikkuu asentotunnistimen käännön mukana.
Kertokaahan mikä idea siinä on ja miten saisin säädettyä sen täsmälleen oikein.