Kirjoittaja Aihe: 206 - Takapään kallistuksenvakaajan pultti poikki  (Luettu 1986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

posoteke

  • Vieras
Auto: 2007 206 x,x.

Onko vaarallista kun takakynkän kallistuksen vaimentimen pultti on poikki oikealta. Ilmeisesti edellinen laakerin vaihtaja on vetäny sen poikki. Vaihdoin laakerit mutta pulttia ei vielä voinu korjata. Ainakaan kallistuksen vaimennin ei silloin toimi. Mutta onko tangolla taipumusta lähteä irtoamaan.

juunsku

  • Vieras
Vs: 206 - Takapään kallistuksenvakaajan pultti poikki
« Vastaus #1 : 06.02.2018, 06:32:03 »
Itsellänikin vastaava ongelma. Pultti mennyt poikki vaimentimen alapuolelta. Löytääköhän niitä mistään uusia? Ainakaan paikallinen eikä kärkkäisen varaosaliike ei saa käsiinsä. Yläpuolellehan näyttäisi sopivan ihan perus m12 pultti, mut alapään pulttia en itse päässyt vielä edes mittaileen kun pultit toinen pää on ruostunut niin hyvin kiinni etten ole saanut irti vielä.

Kifi69

  • Vieras
Vs: 206 - Takapään kallistuksenvakaajan pultti poikki
« Vastaus #2 : 07.02.2018, 07:29:16 »
Kallistuksenvaimentimen vipu tulee kahdella pultilla kiinni. Toinen pultti (peitelevy DIAM 12 H 12) tulee itse vaimenninakselin päähän. Tämä akseli on akseliputken sisällä ja sen päässä on boori johon vipu painetaan. Toinen pultti (8X125-25) tulee sitten vivun läpi kynkkään. Käsittääkseni tämä vipu pitää kynkän pakoillaan, koska itse vääntösauvat eivät ole toisesta päästä kiinni kuin painettuna booriin.

posoteke

  • Vieras
Vs: 206 - Takapään kallistuksenvakaajan pultti poikki
« Vastaus #3 : 07.02.2018, 10:00:53 »
Vääntösauvat on molemmista päistä pultilla kiinni ja pitävät kynkän paikoillaan. Tuli sitten kallistuksenvakaajan pultti korjattua poraamalla reikä ja hitsaamalla siihen pultti. Alkuperäisen korjaaminen ei onnistunu.

juunsku

  • Vieras
Vs: 206 - Takapään kallistuksenvakaajan pultti poikki
« Vastaus #4 : 19.02.2018, 05:35:11 »
Oli mutteri niin lujassa kiinni et lähti vaan pulttipyssyllä parin minuutin junnaamisella. Mutta edelleenkin tuo pultti pysyi paikoillaan. Eikö se kuitenkin pitäisi olla mallia irtoava eikä mitenkään kiinteä?