Eipä hätää. Vanha 206 ei ole mitenkään erityisen ruosteherkkä, mutta immuuni se ei sille ole. Vararenkaan takana oleva pohja ruostuu nopeasti, jos sitä ei massata. Kannattaakin nyt ennakoivasti massata pohja. Pyöräkotelot takaa mätänevät aivan varmasti, koska sisälokasuojaa ei taida olla. Kannattaa tarkistaa tilanne ja laittaa sinne massat.
Nämä klassiset paikat, katalysaattorin jälkeinen väliputki ja takaäänenvaimentajan liitos ja vaimentaja itse ruostuvat nekin puhki ja katki. Ne uusii sitten kun ei enää mene läpi katsastuksesta.
Katsastuksesta pääsevät läpi aika mädät autot jokatapauksessa, että autosi varmasti jonkin vuoden kestää ilman pahaa ruosteongelmaa. Toki se taka-akseli voi olla se joka pettää ennen kuin autoon mitään ruosteongelmaa ehtii tulla. Riippuu toki kilometreistä.
Tarkoitatko palkeilla juuri tuota taka-akseliputkea ja sen kiinnityksiä. Se taitaakin olla varsin paksua tavaraa.
Katsastuksesta auto pääsee helposti läpi, mutta jos perus huolto ja korjaukset eivät ole tehty huolto-ohjelman mukaan, niin ongelmia tulee muualla. Esim. takajarrurummut pitää aukaista silloin tällöin 1-2v välein ja puhdistaa.