Ettei kukaan lähde tekemään hölmöyksiä, oikaistaan/kerrataan perusasioita:
- moottoria kasatessa ajoitus laitetaan AINA ja poikkeuksetta kohdalleen ennen moottorin kasausta. On moottoreita, kuten Subarun 80-luvun boxerit, joissa moottori mahtuu pyörimään, mutta nekin on helpompi ajoittaa kone auki.
- venttiilejä ei ole eri pituisia. Se, että vain osa venttiileistä saa kipeää, johtuu siitä, mihin asentoon nokka-akseli jää hihnan katketessa ja miten pitkän matkan moottori pyörähtää. Voi olla niin hyvä säkä, että moottoria ollaan sammuttamassa tai käynnistämässä hihnan katketessa ja moottorin pyöriminen lakkaa ensimmäisen venttiilin osuessa mäntään. Voi myös olla, että jako hyppää ensin pari pykälää ja kone pyörii useamman kierroksen ja hajottaa lähes kaikki venttiilit. Ja kaikki siltä väliltä.
Viimeisin vaihe projektissa kuulostaa sähkövialta. Tarkista aluksi, että kaikki rempasta irroitettu liittimet on kiinni. Sitten auto piuhan päähän. Oireet kuulostavat valitettavan paljon BSI/BSM-oireilta.