Kirjoittaja Aihe: 406 - Alustamuutokset (madallus)  (Luettu 29711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #15 : 27.04.2007, 18:52:33 »
Ittellä on FL GW:ssä 30mm eibachit ja senverran pintakovat ettei voi löysäksi sanoa. Kantaa kuormaa hyvin, eikä vaapu. Kaipaisin kuitenkin enemmän mukavuutta, kova homma vaan vaihtaa alkuperäiset alle.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #16 : 27.04.2007, 21:38:26 »
Orginaali tolpat. Ensin pitäs vaihtaa renkaat ja vanteet ja sen jälkee kattoo onko liian pehmee. Jos on ni sit varmaa weiteckin tai jonkun vastaavan iskarit alle.

Älä laita weiteciä. Pajalla meinasivat niistä olevan vain enimmäkseen huonoja kokemuksia. Samansuuntaisia kommentteja oli sport puginkin puolella noista jousista

Ilman vaunua tai muuta kuormaa saattaa heittää "mynätuningin" puolelle noilla kuorma-/vaunujousilla. Perästä tulee ehkä "jämäkkä", mutta samalla mitä todennäköisemmin myös korkea.

Jos V6 akselipainot on samaa luokkaa ja jouset takanakin oikeasti jäykemmät, niin ne saattaisi olla toimiva vaihtoehto saman pirssin iskarien kanssa. Ei kannata laittaa jäykempiä jousia löysille iskareille, koska alustasta saattaa tulla pompotin, kun iskarien vaimennuskyky ei riitä.

Ei saa vaunujousia eikä ilmalla säädettäviä vaimentimiakaan tähän autoon  >:(

Päivää Pugisteille. Itselläni myös hinku saada 406:n alustaa jämäkämmäksi. Eibachit todennäköisesti tulossa alle. Kyllä ainakin kakslitrasen (-99 facelift)alusta on vakiona masentavan veltto. Viime talvena vaihdoin uudet Sachsin kaasut alle ja nyt kesän rientoihin vielä jouset.

Oletko millaista madallusta suunnitellut
« Viimeksi muokattu: 27.04.2007, 21:43:05 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Leroy B

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #17 : 27.04.2007, 21:48:57 »
Niin tohon edelliseen, tilauksessa on ne Eibachin Pro-kit -30mm. Maltillisilla linjoilla siis.

Juge407

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #18 : 27.04.2007, 21:50:45 »
Täällä on weitecin jouset ja vakio iskarit tosin 407 coupen alla ja ajotuntuma muuttui loistavaksi (oma mielipide).

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #19 : 28.04.2007, 19:11:24 »
Täällä on weitecin jouset ja vakio iskarit tosin 407 coupen alla ja ajotuntuma muuttui loistavaksi (oma mielipide).

Sport pugin juttujen mukaan auto ei ole välttämättä asettunut oikeaan asentoon jousien vaihdon jälkeen, pajalta en kysellyt tarkemmin millaisia ongelmia he ovat havainneet
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Leroy B

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #20 : 28.04.2007, 19:30:16 »
Täällä on weitecin jouset ja vakio iskarit tosin 407 coupen alla ja ajotuntuma muuttui loistavaksi (oma mielipide).
Ihan mielenkiinnosta: Onko sulla 2,2 vai 3,0 konella. Vai peräti diesel? Oliko ne jouset tarkoitettu vain siihen malliin mikä itselläsi on vai passasivatko ne myös muihin moottorikokoihin? Tämä siksi, että ainakin noihin 406 -malleihin saatavissa Weitec -jousissa on samoille satseille aika laaja moottoriskaala. Tällä voi olla vaikutusta ja varmasti onkin niiden madallusten heittelyihin...En kyllä epäile yhtään, etteikö ajotuntuma olisi tullut, jos se sitä ei entuudestaankin ollut, loistavaksi. Auto kun on tuo mikä se on. ;D

Juge407

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #21 : 29.04.2007, 13:05:04 »
Tuossahan se ongelma tosiaan yleensä tulee,et moottoriskaalat on liian laajat samoille jousille. Koneena vain toi nuhis (2.2) ja jouset passaa kaikkiin 407 coupe malleihin. Ite oon kokeillut muissa autoissani monia eri jousia ja omasta mielestäni weitecin jouset toimii hintaansa nähden parhaiten vakio iskareiden kanssa. Tottakai säädettävät iskarit ja laatujouset laatuvalmistajalta olisivat varmaan kaikkein paras ratkaisu, mutta kun se raha ei kasva puissa.

Tullut havaittua myös se että auton asennon saa "oikeaksi"  madalluksella vain lähes poikkeuksetta näillä madallussarjoilla, jotka madaltavat enemmän edestä kuin takaa. Omasta autostani löytyy muutama kuva esim. http://www.cardomain.com/ride/2562718 sivustolta. (Auto kuvissa likainen. Piakkoin laitan kuvat puhtaasta autosta zaino käsittelyn jälkeen.)

Leroy B

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #22 : 29.04.2007, 13:16:40 »
I rest my case. Hitto tuo on hyvännäköinen auto! Tietysti tuossa coupessa on jo lähtökohtaisesti aika tasapainoinen ulkonäkö (ei ole liikaa etu- tai takapainoisen näköinen), joten ne jouset varmaan madaltaa juuri noiden kuvien osoittamalla tavalla, niin ettei harmonia rikkoonnu. ;D Näissä perhemalleissahan on aina vakioalustalla sellainen "pylly pystyssä-nokka maassa" -ajokoiralook ja silti siellä etupyörän kaaressa vähän liikaa tilaa.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #23 : 29.04.2007, 13:27:49 »
Omasta autostani löytyy muutama kuva esim. http://www.cardomain.com/ride/2562718 sivustolta. (Auto kuvissa likainen. Piakkoin laitan kuvat puhtaasta autosta zaino käsittelyn jälkeen.)

On se peijooni hyvän näköinen ;D. Ei tarvi mitään lisää, eikä pois.

luukkonen

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #24 : 29.04.2007, 16:40:28 »
Sport pugin juttujen mukaan auto ei ole välttämättä asettunut oikeaan asentoon jousien vaihdon jälkeen, pajalta en kysellyt tarkemmin millaisia ongelmia he ovat havainneet

Niin, ja tämähän on koskenut näitä 40/40 pudottavia sarjoja ja varsinki autossa missä on kevyt kone ja vähän lisälaitteita keulalla. Ostakaa suoraan se 60/40 sarja niin tulee just hyvä!

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #25 : 23.05.2007, 17:09:41 »
Hain juuri auton korjaamolta.

Kun vaunujousia tai säädettäviä iskunvaimentimia taakse ei löytynyt niin laitettiin alusta muuten kuntoon ja siten vaihdettiin

- eteen vakaajatangon päät
- alapallonivelet
- kaikki iskunvaimentimet kaasuihin & suojat Boge
- kaikki jouset, ihan vakioita
- yläkääntölaakerit eteen
- taakse aurauksen säätötangot
- taakse vakaajatangon päät
- jarrulevyt eteen
- nelipyöräsuuntaus

Yhteensä töineen 1321,22 €

Kannatti, koska ajettavuus koheni huomattavasti. Se vaan kun kori nousi silmin nähtävästi ylemmäs kuin mitä se oli niin heti rupesi mietityttämään alustasarja. Ei arvannut millaisen efektin noiden uusiminen tekee ja kun vaimentimet nostattavat koria lisää. Etenkin se eturenkaan ja lokasuojan välinen aukko on iso ja autoon noustaan. Ei kuitenkaan keuli vaan etu ja takapää olivat nousseet suhteessa. Pitää katsoa miten se asettuu, kuormata ja miltä tuntuu ajaa. Kuitenkin ajettavuus on tärkein eikä se niin pahalle näytä etteikö viitsisi katsoa. Seuraavaksi massattavaksi
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Herwood

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #26 : 23.05.2007, 20:01:14 »
Lienee kuitenkin ne jouset mitkä sitä koria nostaa..
Kaasuiskarien paine nyt ei yleensä mitään järin suurta voimaa saa aikaiseksi ja lisäksi niillä on vielä vipuvartta tukivarressa, joka tätä voimaa vielä heikentää. Toki iskareillakin on pieni vaikutuksensa, mutta jouset kantavat korin.

antsu

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #27 : 23.05.2007, 22:12:43 »
Lienee kuitenkin ne jouset mitkä sitä koria nostaa..
Kaasuiskarien paine nyt ei yleensä mitään järin suurta voimaa saa aikaiseksi ja lisäksi niillä on vielä vipuvartta tukivarressa, joka tätä voimaa vielä heikentää. Toki iskareillakin on pieni vaikutuksensa, mutta jouset kantavat korin.

On niissä kaasuiskareissa kuitenkin 10-20 kilon työntövoima/kappale eli kyllä nekin vaikuttavat ja uudet jouset tietenkin myös.

Vuosia sitten vaihdoin Talbotiin pelkät iskarit ja niilläkin nousi pari senttiä.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #28 : 24.05.2007, 01:03:42 »
Saas nähdä, emäntä haluaa madallussarjan pois, kun on töyssyissä kova ja tarvii kanttareita varoa.
Arvatkaas huvittaako alkaa vakio jousia vääntää alle, kauhee homma ja ulkonäkö kärsii. Käyn nyt viivytys
taistelua kesään saakka, mutta tiedä jo etukäteen sen häviäväni. No tuleepa kääntölaakerit tarkastettua samalla, madallusta ei oo kuitenkaan kun se 30 milliä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #29 : 24.05.2007, 07:21:46 »
On niissä kaasuiskareissa kuitenkin 10-20 kilon työntövoima/kappale eli kyllä nekin vaikuttavat ja uudet jouset tietenkin myös.

Vuosia sitten vaihdoin Talbotiin pelkät iskarit ja niilläkin nousi pari senttiä.

Kyllä, pelkät iskaritkin vaikuttaa sen 1-2 cm, empiirisesti testattu juttu. Toki tapauksessa jota kommentointiin jouset tekevät paljon.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.