Uusi termostaatti on autossa penkillä odottamassa asennusta. Paljonkohan pitää laskea nestettä pois ennen kotelon avaamista ettei olis kauhea sotku
1,8-litraisessa (8-venttiilinen XU7JP) 306:n koneessa siirsin hiukan letkuja syrjään termostaattikotelon ympäriltä, puristin letkut umpeen (ylävesiletku ja joku toinen ohuempi letku sen vieressä) siihen tarkoitukseen tehdyillä pihdeillä ja avasin termostaattikotelon. Ylävesiletkuakaan ei tarvinnut termostaattikotelon kannesta irrottaa, vaan kokonaisuuden sai hyvin siirrettyä syrjään. Ehkä sieltä n. 0,5-1,0 litraa valui nestettä, mutta sitten lakkasi.
Kun vaihto oli tehty, suoritin luonnollisesti ilmauksen oikeaoppisesti (tässä tapauksessa ilmausruuvit jäähdyttimen päädyssä, termostaattikoteloon tulevassa pienemmässä letkussa, termostaattikotelon kannessa ja lämmityslaitteen letkussa) ja lopuksi pesin koneen päälle valuneen jäähdytinnesteen pois, jotta mahd. vuodot näkyisivät veden haihduttua (kunnei jäähdytinneste kovin helposti haihdu pois).
Auton alle pitää tietenkin laittaa vaikka jokin kooltaan sopiva astia ottamaan enimmät nesteet talteen. Oikea paikka vanhoille autokemikaaleille on kaatopaikka, jonne ne voi viedä maksutta.