Kirjoittaja Aihe: 406 - Vanne- ja rengaskoot  (Luettu 40251 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomppa77

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #45 : 18.02.2009, 19:26:56 »
406 '98 2.0 16V kyseessä ja sain torjouksen 17" 4x108 jaolla olevista vanteista josta en kehtaisi kieltäytyä. Yksi asia vain jäi vaivaamaan.. vanteiden ET on 11 ja luin autowikistä että 406ssa on ET 18-20 niin onko mitään mahdollisuuksia laittaa noita vanteita alle? En haluaisi kuitenkaan turhaan rahaa pistää haisemaan. Vanteissa kumit 215/45.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #46 : 19.02.2009, 21:35:47 »
406 '98 2.0 16V kyseessä ja sain torjouksen 17" 4x108 jaolla olevista vanteista josta en kehtaisi kieltäytyä. Yksi asia vain jäi vaivaamaan.. vanteiden ET on 11 ja luin autowikistä että 406ssa on ET 18-20 niin onko mitään mahdollisuuksia laittaa noita vanteita alle? En haluaisi kuitenkaan turhaan rahaa pistää haisemaan. Vanteissa kumit 215/45.

Osta vaan, jos haluat pilata hyvän auton ajo-ominaisuudet yllä mainituilla, ainakin Suomen teille sopimattomat eli vetelee urissa, meluaa, ohjausgeometria muuttuu myös...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #47 : 19.03.2009, 17:53:42 »
Kaveri pohtii uusien kesärenkaiden hankkimista. Alkuperäinen rengaskoko autossa (2004 406 GW V6 3,0 Executive) on ilmeisesti 205/55 R16, mutta hän on harkitsemassa kokoa 215/55 R16 (halkaisijaltaan 11 mm suuremmat). Onko kenelläkään esittää kokemuspohjaisia (406) argumentteja puolesta tai vastaan? Itse varoitin jo mahdollisesti lisääntyvästä uraherkkyydestä ja rengasmelusta.

Ainakin Vianorin sivuilta katsottuna leveämmät renkaat olivat merkittävästi kalliimpia (V-nopeusluokka)...
« Viimeksi muokattu: 19.03.2009, 18:06:03, kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tja88

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #48 : 17.04.2009, 16:53:39 »
1998 406 sedan 1,9td

Olen ostamassa renkaita autooni. Onko 205/65/16 renkaat liian isot tuohon autoon. Suositeltu on vissiin 195/65/15. Tuo 16 tuumainen on halkaisijaltaan 3,8 cm isompi. Onko kokemusta, meneekö tuollaiset 16 tuumaiset vielä sedanin alla.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 744
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #49 : 17.04.2009, 16:58:49 »
Leveyteen ottaisin kantaa sen verran, että 205 vetelee herkemmin urissa ja on kuluneena vesiliirtoherkempi. Suosittelen 195/65/15.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #50 : 17.04.2009, 17:25:02 »
Näiköhän 205/65-16 edes mahtuu kääntymään edessä ääriasentoihin, ei siellä sitä tilaa liikaa ole tuolla alkuperäisellä koollakaan.

#timo#

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 210
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #51 : 17.04.2009, 17:33:54 »
Miksi 65-sarjaa? 205/55 R16 pyörii mulla ainakin hyvin.
Niin ja auto on 406 -03 sw.
406 GW 2,0 HDi 110 Executive autom. -03
Skoda Superb 1.4 TSI ACT 4X4 -16

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #52 : 17.04.2009, 21:23:49 »
Miksi 65-sarjaa? 205/55 R16 pyörii mulla ainakin hyvin.
Niin ja auto on 406 -03 sw.
Makuasia, mutta 195/65-15 on ajokokemusten mukaan passelein. Jos arvostaa (Suomen teillä) vetelyä, melua, tärinää ja hieman parempaa ohjaustuntumaa niin siitä vaan matalampaa ja suurempaa rengasta tuunaamaan auton alle  ;D
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 147
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #53 : 17.04.2009, 21:42:13 »
Makuasia, mutta 195/65-15 on ajokokemusten mukaan passelein. Jos arvostaa (Suomen teillä) vetelyä, melua, tärinää ja hieman parempaa ohjaustuntumaa niin siitä vaan matalampaa ja suurempaa rengasta tuunaamaan auton alle  ;D
Joo kyllä noin on, kai ne on suunnittelussa ja testeissä havainneet kuhunkin automalliin sopivimman renkaan ja jos radikaalisti lähdetään suosituksia muuttamaan, niin muuttuu myös ajo-ominaisuudet.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Skeba

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #54 : 19.04.2009, 19:39:59 »
Onkohan tuo 195/65/15 myös optimoiduin kuormitusluokan suhteen eli halvin vaihtoehto tehtaalle?

Zost

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #55 : 23.04.2009, 20:08:28 »
Itselläni on vm. -98 oleva 406, 3.0 v6, ja laitoin alle 225/45/17" ET20, ja muuten ihan kivasti pyöri mutta apumiehenpuolelta takaa laahasi kiinni, johtuen siitä syystä kun sielä menee ne bensaputket sun muut että pyöränkotelo on ahtaampi kuin esimerkiksi kuskinpuolella, noh silpasin sieltä pienen palan muovia pois + hain 3mm speiserit, nyt pyörii ihan komeasti.

Tästä päästäänkin siihen itse kysymykseen, minkä verran tuota uskaltaa madaltaa ettei renkas taas rupea ottamaan sinne samaiseen paikkaan kiinni? Ja auttaisiko asiassa esimerkiksi se jos taakse vaihtaisi 3mm speisereiden tilalle vähän vielä paksummat, esimerkiksi 5-8mm et saisi niitä pyöriä vielä enemmän irti sieltä sisäkotelosta. Onko kellään kokemuksia ?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #56 : 23.04.2009, 21:07:19 »
Madalluskeskustelu:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=12075.0

Sovituskappaleita (spacer) asentaessaan kannattaa muistaa tämä:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=11465.msg78551#msg78551
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Zost

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #57 : 24.04.2009, 16:28:35 »
Juu ei tuolta madalluskeskustelusta ihan selvinnyt, ja olen sinnekin laittanut oman kysymyksen... ja kyllähän se tiedossa on ettei speiserit niin laillisia ole, eipä ole juuri mikään muukaan nykypäivänä.

Tobias

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #58 : 16.10.2009, 11:26:40 »
Menisikö -98 vuosimallin 406 nämä vanteet; FOX RACING FR3 (BM) 6.50x16" 4x108 ET16 KR65.1

Sam_406

  • Vieras
Vs: 406 - Vanne- ja rengaskoot
« Vastaus #59 : 16.10.2009, 17:40:39 »
Näiköhän 205/65-16 edes mahtuu kääntymään edessä ääriasentoihin, ei siellä sitä tilaa liikaa ole tuolla alkuperäisellä koollakaan.

Miksikäs ei mahtuisi 1.9TD:n alle, kun nuo on -03 :sessa exec7utivessa jo vakio koko kesärenkaissa, kyllähän noissa mahtuu vielä 17'' pyörimään. Itselläni on 15'' ja pyöränkaarissa on liikaakin tilaa, ensimmäisissä 1.9TD:issä on varmaankin ollut 14'' renkaat, joten niihin voisi sopia paremmin 15'', kun jarrulevyt ja kengätkin on pienemmät. ;)