Kirjoittaja Aihe: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto  (Luettu 21121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Silver

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #45 : 18.12.2009, 08:45:09 »
Ilmaritilä on omassani kuitenkin auki. Aika mielenkiintoisesti tuo huurtuminen kyllä tapahtuu kun ainakin yksin ajaessa tuulilasista huurtuu vain kuljettajan puolikas ja toinen puoli pysyy kirkkaana. ::) Tarvii tänään katsoa lisääntyykö huurtuminen kun on toinen henkilö kyydissä.

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 144
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #46 : 12.01.2010, 10:15:30 »
Auto: 2000 406 ST 2,0 HDi 110.

Mullakin on ruvennut voimakkaasti tuoksahtamaan, ilmeisesti kenno vuotaa. Asiaan sen kummemmin perehtymättä, katselin että Motonetissä on ilmastoidulle kenno erikseen. Tarviiko kennonvaihdossa sitten jotekin tyhjäillä ilmastointia?

Muutkin neuvot, vinkit ja ohjeet on tervetulleita kennonvaihtoon liittyen. Hätäisesti lukaisin jo että Torxeja tarvitaan. Nesteet pois, kenno+tiivisteet vaihtoon, nesteet sisään ja ilmaus. Noinko se karkeasti menisi?

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #47 : 12.01.2010, 12:08:26 »
Kyllä kaikissa uudemmissa pitäisi olla sama kenno niin ilmastoidussa kuin ilman, pösöllä maksaa 110€. Rattiakseli pois kaikkine oheismuoveineen ja kojelaudan kannatinrauta myös sen jälkeen sen kennon pääsee vaihtamaan, ahdasta on mutta pitäisi onnistua.

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 144
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #48 : 12.01.2010, 14:34:36 »
Tossa kattelin yhdessä toisessa topicissa linkitettyä kuvasarjaa jossa rattia ei irroitettu, vaan putki on ratteineen tiputettu lattialle.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #49 : 12.01.2010, 17:42:25 »
Kai sen niinkin voi tehdä, mutta aika ahdasta on touhuaminen jos kaikki jää siihen tielle. Eipä ratin ja oheislaitteiden irrottamiseen mene 10min kauempaa jos sitäkään. Koko purkamisen tekee reilussa tunnissa ja kasaamiseen vähän reilu niin 3-4h tuossa menee.

Yleinen ongelma siinä purkamisessa on että rattiakseli on ylpäästään kiinni t50 torxeilla joissa on keskellä tappi eli vaatii onton torx-avaimen, tällaista ei ainakaan omissa työkaluissa ole eli siihen kannattaa varautua.

Vanhemman mallin kenno maksaa muuten pösöllä 57€.

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 144
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #50 : 12.01.2010, 22:47:11 »
Motonetissä kenno maksoi 64e, Valeo.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #51 : 13.01.2010, 09:02:05 »
Pääasia että on alkuperäinen valmistaja, siis Valeo.

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #52 : 12.01.2011, 14:51:58 »
Onko 406 Peugeottiin saatavana mistään kuparista tehtyä kennoa?

Ei ole tullut vastaan..

kevinc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 81
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #53 : 12.01.2011, 23:52:03 »
Kauanko noin ajallisesti kennon vaihto vie?

Ekalla yrittämällä taisi mennä noin 3 tuntia, mutta jos kokemusta on, niin väittäisin että nopeamminkin sen tekisi, varsinkin jonkun toisen autoon. Omaa tulee tehtyä tarkemmin ja syynättyä samalla muitakin paikkoja.

Korjaamolla 3-4 tunnin taksa on varmaan asiallinen urakkahinta. Mutta "yleiskorjaamolla" voi silti olla porukka enemmän pihalla kuin vaikkapa tämän ketjun lukeneilla harrastajilla.
--
407 SW 2.2 -05
Ex: Alfa 159 SW 2.4JTDm, 607 2.2 HDi (4HX) aut., 406 GW 2.0, Audi A4 Avant 1.9TDI, Audi A6 Avant 2.5TDI, Peugeot 306 1.9TD, Opel "muna" Kadett 1.6D

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #54 : 13.01.2011, 01:02:20 »
Yleinen ongelma siinä purkamisessa on että rattiakseli on ylpäästään kiinni t50 torxeilla joissa on keskellä tappi eli vaatii onton torx-avaimen, tällaista ei ainakaan omissa työkaluissa ole eli siihen kannattaa varautua.

Jep - kaikkea ne kehittävät, kuten turva-Torx kantoja, kotitarve-asentajien päänmenoksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx

Biltema myy melko hyvin varustettua Torx-sarjaa, jossa pariakin erilaista turva-Torx mallia.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 01:06:20, kirjoittanut Benkku »

Tontsa

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #55 : 16.01.2011, 22:44:47 »
Itse hain tuon turva-torxin työkaluässästä hintaan 5,6e kun ei ole reiälliselle sarjalle muuta käyttöä ja umpinaiset jo pakista löytyy. Meillä tuli kenno vaihdettua tuossa perjantai ehtoona ja n. 3h siinä meni. Aiemmin ollut kuvasarja oli hyvä pohjustus vaihtoon ja vaihto sujui aika mallikkaasti. Vajaa tunti purkamista, saman verran kokoamista ja kolmas pätkä täyttöä+ilmauksta. Väliin vielä lisäksi muutamia oluen mittaisia taukoja. ;P

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #56 : 29.01.2011, 12:45:23 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (EW7J4).

Muistan joskus nähneeni jonkinlaiset kuvalliset ohjeet tämän operaation tekemiseen, enkä niitä nyt millään löydä. Olisiko jollakin laittaa linkkiä noihin ohjeisiin? Taisi olla ranskaksi sivut missä tuo kuvasarja oli.

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 382
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #58 : 29.01.2011, 14:00:09 »
Tätä mä just kaipasin, isot kiitokset!

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
« Vastaus #59 : 29.01.2011, 14:14:15 »
Googleen hakutermiksi vaikka "+peugeot +406 +radiateur +chauffage" ja mahdollisesti vielä "forum". Löytyy kaikenlaista aiheeseen liittyvää, vähän liikaakin. Kuvahaku voi olla hyödyksi.

Kuvia:

http://dufour1800.aceboard.fr/325159-8132-1857-0-radiateur-chauffage-valeo-812115.htm
http://www.passion406.com/t222-odeur-de-liquide-de-refroidissement-dans-l-habitacle#1209
http://www.passion406.com/t222p20-odeur-de-liquide-de-refroidissement-dans-l-habitacle#1321

Ainakin Coupe-malliin soveltuvat ohjeet:

http://www.coupe406.com/documents/Tutoriels/Procedures/Remplacement_aerotherme.pdf

Viestin kirjoituksen aikana joku muukin näemmä löysi tuon PDF-ohjeen. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info