Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ermukermu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #255 : 21.06.2017, 19:17:33 »
Puolan vaihdolla asia korjaantunut.
Peugeot 307 1.6 2006 tu5jp4

tohear

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #256 : 26.06.2017, 13:50:33 »
Itsellä tämä antipöllö hävisi toistaiseksi kun ensin virrat päällä pumppasi kaasupoljinta ja sitten heti startin jälkeen vaihde vapaalla talla pohjaan pariksi sekunniksi.

rujo

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #257 : 20.07.2017, 16:20:01 »
Auto: 2006 307 SW 1,6.

Kävi tuossa taannoin niin, että rouva soitti ja kertoi Pösön levinneen. Pikaisen puhelindiagnoosin perusteella hain uuden puolan koska kone kävi kolmella ja ruudussa tuo surullinen anti-pollution faulty. Diagnostiikka näytti kahta koodia joista toinen viittasi juuri puolaan ja toinen oli tuo nokka-akselin asentotunnistin. Puolan ja tulppien vaihto palautti auton ajokuntoon, mutta tuo nokka-akselin koodi jäi elämään. Ajattelin siinä että olisiko ehtinyt jako pomppaaman pykälän pieleen ja että tulevassa remmiremontissahan se sitten korjaantuu.

Eipä ollut jako pielessä ja nyt on vielä uusi anturikin laitettu, mutta koodi on ja pysyy. Koodin poistamalla se saattaa pysyä yhden starttauksen verran poissa ilmestyäkseen seuraavalla uudestaan. Alkavat konstit olemaan vähissä ja leimausaika lähenee. Hyviä vinkkejä?

TEMP_ARKISTOON

rujo

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #258 : 24.09.2017, 12:18:02 »
Vika lopulta löytyi ja kyseessä oli tarvikepuola, vaihdoin aidon valeon puolan koneeseen ja johan käy ja kukkuu taas pösönen..

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #259 : 29.04.2018, 20:15:43 »
Auto: 2003 307 SW 2,0.

Millainen operaatio on ruiskusuuttimen vaihto ? Nelossylinteriä herjaa vikakoodeissa. Eikö suuttimet ole siinä heti moottorin etupuolella rivissä ?

am_tiainen

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #260 : 08.05.2018, 14:56:56 »
Ei ole kovin vaikea operaatio. Onnistuu helposti ilman ohjeitakin kun rauhallisesti tekee.

Suuttimet ovat kiinni paketissa/tuubissa (polttoaineen jakaja/syöttöramppi) joka lähtee irti parilla ruuvilla moottorin päältä.

Ennen irroitusta laske polttoaineen paine (venttiilistä joka on keskellä putkea) ja irroita tämän jälkeen bensaletku. Sitten irroitat pari ruuvia pakasta ja nostan sen pois paikoiltaan. Sen jälkeen voi rauhassa vaihtaa rikkinäiset suuttimet vaikka pöydällä.

Sylinterijärjestys on ranskalaisissa autoissa eri kuin muissa, joten 1 sylinteri on vauhtipyörän/vaihteiston (kuskin) puolella ja 4 sylinteri jakopään (apukuskin) puolella.

Kun olet laittanut pakan paikoilleen. Laita autoon virta päällä muutamaksi sekunniksi (pois ja päälle) ja käy vapauttamassa (putken) venttiiliä jotta ylimääräinen ilma lähtee pois putkistoista. Itse toistin tämän pari kertaa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2018, 15:26:21 kirjoittanut am_tiainen »

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #261 : 09.05.2018, 09:23:14 »
Lähtee käyntiin myös ilman ilmausta, ilma menee suutinten läpi. Mutta bensalinjan paineen nosto, virrat päällä, ennen starttausta on hyvä tehdä, ettei tarvitse sahata konetta.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

janza

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #262 : 11.05.2018, 12:55:31 »
Osaatteko vielä sanoa kannattaako o-renkaat vaihtaa ? Jostain luin  että kannattaisi, ei ole vaan varmuutta käykö normaalit renkaat kun nitriilikumi ei kestä kuulemma kunnolla 95e10:iä etanolin takia.

Alf

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #263 : 13.05.2018, 10:37:32 »
Tuon ikäiseen vahtaisin kaikki. Uuden suuttimen mukana tulee uusi O-rengas, joten tarvitset lisäksi 3 uutta. Mitä tahansa tiivistettä ei kannata kelpuuttaa, vaan nimenomaan tähän käyttötarkoitukseen tarkoitetut (kuumus + bensa). Noita tiivisteitähän ei useasta varaosakaupasta löydy.
Köyhän miehen aristokatti 406 2.0 ST Executive GW 12/2003

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #264 : 17.07.2018, 20:27:09 »
Nelossylinteri on jakopään puolella (keulasta katsoen vasemmalla), eli kaupan uuden suuttimen pitäisi olla oikeassa paikassa.

Ei. Ei. Ja vielä kerran ei. Autossa on vain vasen puoli ja oikea puoli, kuljettaja istuu täkäläisissä autoissa vasemmalla, kartturi oikealla. Autoa ei erikseen "katsota" mistään suunnasta, tai vaikka katsottaisiinkin mistä suunnasta tahansa, niin oikea puoli on aina oikea puoli ja vasen puoli on aina vasen puoli. Piste. Myös vasemman puoleisen liikenteen maissa.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #265 : 17.07.2018, 20:31:13 »
Eli 4 sylinteri on keulasta katsottuna oikealla. Tämä selvä.

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #266 : 17.07.2018, 20:38:25 »
Auto: 2004 307 SW 2,0 (automaatti).

Tuon edellisen avautumisen jälkeen varsinaiseen asiaan. Eli, yllätys-yllätys, Antipollution fault. Lainasin Bemarista Bluetooth OBD-lutikan, tuikkasin sen pösön töpseliin, autot vierekkäin ja Bemarissa olevalla vehkeellä sain lukaistua koodit, tai koodin. Kyseessä P0410 Powertrain, Secondary Air Injection System. Tätä koodia ei tässä ketjussa tainnut vielä ollakaan. Auto itsessään kuulemma pelaa niinkuin ennenkin, mutta valo palaa kojelaudassa ja startin jälkeen piippaa virheilmoituksen kera. On tehnyt samaa faulttia aiemminkin, niistä koodeista ei tietoa. Veikkaan samaa, kun yhtä oireeton on aina ollut. Ajastaan hävinnyt, mutta nyt kun tuon koodin tietää, niin ehkä asialle voisi tehdäkin jotain. Mitä?

Joku (kylmänä?) lisäilmaa pakosarjaan ruuttaava systeemi siis kyseessä. Onko koko pumppu sitten kaputt, vai mistä moinen ilmoitus sikiää?

Varsinaiseen ajosuoritteeseen tuolla ei liene mitään haitallista vaikutusta?
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #267 : 17.07.2018, 20:47:18 »
Eli 4 sylinteri on keulasta katsottuna oikealla. Tämä selvä.

Ei. Ei mistään "katsottuna", vaan oikealla tai vasemmalla. Emmää tiedä, missä nelospytty näissä on, ei ollu tässä se pointti. Yleensä se on ruukannu olemaan vaihteiston puoleisessa päässä ja ykkönen koneen etupäässä, silloin, kun moottori on autossa pitkittäin. Poikittaisissa luulisi olevan sama logiikka. Sen perusteella nelonen on vasemmalla.

Lipputangossakin on yläpää ja alapää, vaikka käsillä seistenkin "katsottuna" :)
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #268 : 17.07.2018, 20:51:56 »
Ensin se ei ollut vasemmalla puolen keulasta katsottuna,sitten ei oikealla. Keskelläkö?

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #269 : 17.07.2018, 20:58:11 »
Ei minulla ole tuosta tietoa. Kuten kirjoitin, pointti oli siinä, että asiat menevät juuri tällä tavalla sekaisin, kun autoa "katsotaan" milloin mistäkin suunnasta. Autossa on yksiselitteisesti oikea puoli ja vasen puoli. Niinkuin oikea vilkku ja vasen vilkku, oikea etuovi ja vasen etuovi jne. Jos noudatetaan tätä, niin sekaannuksilta vältytään.

Menee pahasti ohi varsinaisen antipollution-aiheen, mutta tämä hiertää liian usein...
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet