Noniin, niitä kirottuja T50-ruuveja minäkin yritin tänään avata. Ensimmäinen työkalu oli liian pehmeä ja siitä tuli korkkiruuvi väännettäessä. Toinen kärki napsahti poikki, niin että kanta on nyt "täynnä" siitä poikki menneestä palasta. Hain Motonetista konehylsysarjan (
https://m.motonet.fi/fi/tuote/766407/MTX-Tools-Torx-konehylsysarja-T20-T70-12-10-osaa ), annoin paineilman puhua ja lopputuloksena kanta pyöristyi, mutta työkalu kesti.
Katsoin, että ruuvin saa marmoritiskiltä koodia 9678008680 vastaan.
Jos nyt hakisi suosiolla 4 kappaletta näitä ruuveja sieltä ja rälläköisi tuon kannan rikki, niin lähteeköhän se kierreosa sieltä nätisti jotenkin? Se varmaan jää siihen jarrupaloja pitävään osaan, joten jos aivan huonosti käy, niin saahan senkin suht halvalla uuden...
Kaiken hyvän lisäksi kuvittelin omaavani Bosch-takajarrut, mutta nämä ovatkin TRW:t, eli väärät jarrupalat tuli hankittua... Onneksi levy on sentään sama (SKF VKBD 1011). Serviceboxikaan ei ihan helposti ainakaan kertonut onko autossa kumpi systeemi. Onneksi sentään etulevyt ja palat vaihtuivat helposti.