Kirjoittaja Aihe: 406 - Nokka-akselin hihnapyörien lukitustappien mitat (ES9J4S)  (Luettu 5493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Olisin vaihtamassa jakopäätä XFX-pannulliseen (ES9J4S) 406:sen V6:seen (vm -01) ja tarvitsisin nokkapyörien lukitustappien mitat. Juttelin Benkun kanssa aiheesta eilen mutta hän ei muistanut tarkalleen mittoja. Jos jollakin on tappien mitat tiedossa niin ottaisin tiedon ilolla vastaan. :) Muutoin tarttee purkaa paketti siihen malliin, että pääsee mittaamaan tappien mitat...
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Lukitustappien mitat (tarve 5kpl):

Halkaisija: 8mm
Pituus: 100mm - Ei olisi huonompi ajatus tehdä kampiakselin lukitustappi vähän pidemmäksi, sanotaanko n. 150mm
T-kahvan pituus: 50mm



Jos umpirautatapit, niin 4mm halkaisijaltaan oleva hengitysreikä n. 32mm syvyyteen tapin alapäästä ja 1,8-2mm ulostuloaukko tapin sivusta (näkyy kuvasta).
Tappien ilmareijät ovat tarpeelliset tarkan sovituksen takia. Muista laittaa öljyä tappeihin, jottei jumiudu alumiinin kanssa.

Audi A4 Tdi Q


S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Kiitoksia informaatiosta! Tuskin jaksan vaivautua ostamaan sarjaa kun näillä näkymin olen tekemässä ko. homman vain kerran. Mielenkiinnosta täytyy kysyä, että mikä funktio tuolla t-muodolla on? Onko se vain irrottamisen helpottamista varten vai onko sillä jokin muu tarkoitus?

Ja ilmeisesti kuvasta pääteltynä nokkapyörässä on samankokoinen reikä kuin kannen lukituskolosessa?
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Janne L:n viestin kuva ja muutamia aiheeseen liittyviä lisäkuvia löytyy täältä:

http://s224.photobucket.com/albums/dd176/markyspark20/?start=20
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Kiitoksia informaatiosta! Tuskin jaksan vaivautua ostamaan sarjaa kun näillä näkymin olen tekemässä ko. homman vain kerran. Mielenkiinnosta täytyy kysyä, että mikä funktio tuolla t-muodolla on? Onko se vain irrottamisen helpottamista varten vai onko sillä jokin muu tarkoitus?

Ja ilmeisesti kuvasta pääteltynä nokkapyörässä on samankokoinen reikä kuin kannen lukituskolosessa?

T-muodolla käytettävyys vaan helpottuu, eipä siinä muuta. Kuvasta kun katsoo niin sen tajuaa kyllä.

Audi A4 Tdi Q

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Tuollaset tuli teetätettyä kaverilla :) Pituudeltaan ovat 100mm + kampuran lukitustappi 150mm. Ulkohalkaisijaltaa ovatten valmista 7.95mm hydikkaputkea millin seinämällä. Eiköhän nuo hoida tuossa tehtävänsä :) Josko huomenna tai torstaina saisi kerättyä motivaation kasaan, jotta jaksaisi aloitella projektin.



Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Benkku

  • Vieras
Onkohan 407 V6 2005 noi tappien koot samat?

Kyllä - ajoituksen lukitustyökalujen mitat ovat uudessakin samat.