Kirjoittaja Aihe: 406 - Jäähdytysnestevuoto  (Luettu 15405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ATF

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #15 : 14.09.2010, 13:35:43 »
Asiaa koskevan kirjoituksen kirjoittajan selostukseen viitaten: "vuoto on jossain moottorin keskellä, ehkä aavistuksen pelkääjän paikan puolella."

No on nyt ainakin yksi paikka minkä voi tarkistaa... Pieni reikä ei paineettomana kumiletkussa näy jollei sitä varta vasten etsi...

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #16 : 14.09.2010, 13:49:57 »
Tässäkin tapauksessa lienee syynä ollut tehtaan kokoonpanovirhe.

Kannenpulttien kiristyspoikkeama on kyllä epätodennäköinen (pätee myöskin HDI moottoreihin). Ongelma konkretisoituisi jo huomattavasti aiemmin. MLS-tiivisteen elastomeerin hankautumista itse ennemmin epäilisin.

AS16

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #17 : 14.09.2010, 13:56:01 »
Juu tosiaan ;)
Ihan helpostihan se muovikoppa siitä koneen päältä irti lähtee , 4 ruuvia ja öljyntäyttöaukon korkki vähäksi aikaa irti että sen muovikopan voi nostaa pois. Korkki takaisin paikoilleen ja kone käyntiin ja tarkkailua mistäpäin nesteitä tulee/tihkuu ;)

Eikä tarvitse autoa pukeille nostaa tässä operaatiossa!

Solikka20

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #18 : 04.10.2010, 09:54:29 »
No nyt lopultakin löysin syylliseksi ainakin jäähdyttäjän, alaosassa ainakin parikin kohtaa mitkä hiljokseen vuotaa. Nyt sitten kyseleen paljonko kustantaa moisen vaihto Tampereella. Onko kokemuksia ?

Solikka20

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #19 : 29.10.2010, 07:19:00 »
Lopputarina...

Jäähdytin tosiaan vuosi aika hyvinkin, hommasin varaosan. Nissens 260 e, yhestä paikkaa Tre:lla tarjottiin jopa 350 hinnaksi. No, sitten tilasin lähipajalle asennuksen ja se meni melkein hyvin, autoo hakeen työpäiävn jälkeen ja kotia kohti ja eikun lämmöt tappiin ja kylmää koneesta sistiloihin, konepelti ylös ja koneen jäähdyttyä lisäileen nestettä kun pakko oli päästä viemään muksuja harrastuksiin. Ja eihän se siitä tokeentunut, lavetilla toiselta puolelta kaupunkia takaisin ja tutkintaan.

Seuraavana päivänä soittelevat että vesipumppuhan se, sanoin että vaihtakaa sitten ja ei niin hirvee kiire. Oltiin lasten syyslomalla puoleen väliin viikkoa eli aikaa oli heillä 4 päivää saada osa ja vaihto. Olivat myös mitanneet ettei kannet vuoda, tai ainakin sanoivat. No, sitten viikon lopulla soitteleen et mikä mättää ku ei kuulu mitään ja vastaus oli et ei oo ehditty tekeen mitään. No, annoin vielä mahdollisuuden seuraavalle keskiviikolle ja auto pajalle ja illalla hakeen, ei vieläkään mitään vaihdettu ku olivat huomanneet että autossahan on webasto. Hieno huomio puolentoista viikon tutkimisen jälkeen, no, sinne oli kuulemma jäänyt ilmaa ja nyt pelittää, niin pelittääkin mutta saas nähä kuin kauan, nokkahihnankin vaihtoo ehdoteltiin kaikkine roippeineen mut sanoin et katellaan...

No, eipähän maksanut mitään sen varsinaisen asennuksen lisäksi mutta summana vois sanoa että paljon olis säästetty vaivaa jos syylärin ilmaus olis tehty oikein heti alussa.

ratti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #20 : 29.10.2010, 08:35:24 »
Mulla kans nestettä katoili moneen otteesen parin vuoden aikana. Sit viime kesänä se vika löytyi. Jäähdytin oli aivan seula. Kun termari oli kiinni se ei vuotanut mutta kun se aukesi niin silloin huomasi mistä vuoto oli. Uusi jäähdytin niin ei ole ollut ongelmia. Jos kansipahvi vuotaa niin öljy lisääntyy tai sit sen näkee tulpan väristä.

j2ana

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #21 : 30.11.2010, 14:17:50 »
Auto: 2001 406 GW 1,8.

Auttakaahan naispuolista Peugeot-kuskia..  ;)

Eli nyt kovilla pakkasilla on etupuskurin luota kuskin puolelta valunut maahan vihreää nestettä /mönjää.. Onko tämä jäähdytinnestettä? Mistä vuoto voi johtua ja mitä sille pitää /voi tehdä? Uskaltaako autolla ajaa? Nestettä ei ole valunut suurta määrää, mutta maassa siis vihreä läntti (n.5cm halkaisijaltaan).

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #22 : 30.11.2010, 14:35:46 »
Jäähdytysnestettä se on. Syynä saattaa olla jäähdyttäjän päätyjen tiivisteiden vuotaminen, etenkin kylmällä. Kyllä saattaa ajaa, jos ei vuoda paljoa ja katsoo nestettä olevan tarpeeksi säiliössä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #23 : 30.11.2010, 14:40:49 »
Äläkä sitten lisää sinne jäähdyttäjään lasinpesunestettä edes "hätätapauksessa"! (  ;D )

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #24 : 30.11.2010, 17:05:12 »
Meillä oli vanhemmasta pösöstä syyläri keskeltä rikki, kyllä se vuotokohta löytyy kun lampulla kurkkii.

juba80

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #25 : 09.05.2012, 21:18:30 »
Nytpä taas vähän uuta päivitystä tähän mystiseen napsaukseen/naksahteluun,joka jatkuu edelleenkin..tulevana vkl oli tarkoitus paneutua ongelmaan(koiranluut ja tuo torx50 jarrusatuloita varten hommattuna,liukutapit saan pe,kuulema.Noh,ei tunnu menevän taas ihan putkeen :o Tänä aamuna töihin mentyä ja jyrättyä koneella Rivon ranskattareni ohi,huomasin et vanha rouva oli laskenut alleen ::) jäähdytinnestettä oli valunu n.puoli litraa ehkä alle :'(  kurkkasin paisuntasäiliöön ja kuivaa oli.Työkaveri oli onneks keikalla ja sain hänet tuomaan ensiavuksi paikkausainetta(merkki oli Bar"s leaks nestemäinen) päivän pääle pihalla aukasin ylävesiletkun ja laitoin litkun sen kautta sisään,kerta paisuntasäiliöön näitä tököttejä ei tohi laittaa,siinä pelossa että jäävät sinne killumaan eivätkä lähe koskaan kiertoon.Tukkiva perkeleet senki mitä ei tarvis.Letku takas,irrotuksen aikan valuskeli arviolta pari litraa maahanki.Uutta tilalle ja auto käyntiin vajaaksi 20min.Ja ku oli tarpeeks kiertäny ja termostaattiki auennu,luullakseni koska alavesiletkua aina välistä kokeillessa huomasin koska rupes ottaan lämpöä.No,asia joka jäi askarruttaan on ku ei ole kokemusta nuista lillingeistä niin mulla jäi/jätin sinne purkin pohjalle sen ns.ripulipaskan näkösen enkä kaatanusitä sisään ::) Nyt kotio tultua aloin mietiskeleen et olisikohan se just se tärkein tavara siitä purnukasta? Ja saapa nähä miten huomen aamula ko meen takas onko laskenu vielä alleen? Syyläri itessään ei näytä päällisin puolin veilä et olis vaihtoa vaile mut jos nämä ensiavut ei nyt auta niin vaihtoonhan tuo menee >:( Mut näytti siltä et tulis pois ihan yläkautta ilman sen suurempia jumppasirkuksia ::) Oisko kellään kokemusta näistä mönjistä et toimivatko ees yleensä ja minkähän hintaisia uuet mahtavat olla täälä pääkaupunki seudula? Tuskin kannattaa ees lähteäkkään kyseleen miltään pajalta paljon ottava osista ja työstä..joten viisainta vain vaihtaa ite ja nauttia ne kaikki vielä juomattomat asennus oluet enemmän kuin hyvällä omallatunnolla ;D

ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #26 : 09.05.2012, 21:46:24 »
Minä vaihdoin sen syylärin omaani vuosi sitten ja helposti onnistuu yläkautta sen vaihto. ;) Letkut vain irti ja jouset siitä syylärin yläpäästä taivuttaa auki, syyläri konettapäin ja nosto pois paikoiltaan.

Minä hankin omani suht edullisesti Ebayn englannin sivustoilta, taisi ollla alunperin 3.0L 190hp coupesta jossa on sama kuin sedanissa. Kyllähän nuo mönjät hetkeksi auttaa mutteivät poista ongelmaa kuin vähäksi aikaa jos sitäkään. :-\ Ja ne mönjät sieltä purkin pohjalta olisi juurikin pitänyt saada sinne kiertoon. Jos tosiaan asut täällä etelässä niin ei Lohjalle kovinkaan pitkä matka ole jossa saisit henkilökohtaisen opastaja/avustajan vaivoiksesi. ;D


ATS

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #28 : 10.05.2012, 15:28:35 »
Ja tässä se miltä ostin Englannista.
http://viewitem.eim.ebay.fi/peugeot-406-coupe-v6-manual-radiator/330702316365/item
Ja oli todella hyvää tavaraa mitä hän lähettää tänne , muutakin olen häneltä tilannut  :)
« Viimeksi muokattu: 10.05.2012, 15:31:52 kirjoittanut ATS »

Boston

  • Vieras
Vs: 406 - Jäähdytysnestevuoto
« Vastaus #29 : 25.10.2012, 11:10:01 »
Tuleville lukijoille. Aina paikkaus aineita käyttäessä, autolla on ajettava paikkaus aineen laiton jälkeen vähintään tunti, jotta korjausaine kiertää kunnolla. Myöskin lämmityslaitetta on hyvä pitää aika suurella, auttamaan aineen kovettumista. Pelkkästään autoa tyhjäkäynillä pyörittäen ei riitä, ei ole tarpeeksi painetta. Muista myös ravistaa purkkia hyvin, ennen litkun laittamista.