Kirjoittaja Aihe: 607 - Jarrunesteiden vaihtaminen  (Luettu 7889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 607 - Jarrunesteiden vaihtaminen
« Vastaus #15 : 18.08.2018, 18:12:05 »
Tuskin testeriä tarvitaan jos neste virtaa putkistossa. Normi ilmaus on yksi, ja alipaineilmaus tietysti nopeampi. Itse käytän alipainetta jossa paineilmaejektorisuutin tekee alipaineen. Lisäksi pumppaan vähän polkimella lisävauhtia mutta täytyy olla tarkkana ettei pinta säiliössä laske liian alas. Tässä systeemissä ei tarvitse sulkea ilmaruuvia polkasuiden välillä.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 607 - Jarrunesteiden vaihtaminen
« Vastaus #16 : 18.08.2018, 22:03:21 »
Vaihdoin FL-607:n jarrunesteet yksin kaksi viikkoa sitten. Toinen takajarrumäntä liikkui niihkeästi, joten otin sen auki painamalla jarrulla ulos.

Ilmaus sujuu yksin helposti laittamalla ilmausruuvista letkun pulloon. Varmuuden vuoksi vielä niin, että ensin letku menee hieman ylämäkeen. Aivan oikeankokoista letkua ei sattunut olemaan, joten käytin bensaletkua, joka oli löysä ilmausruuviin. Varsinkin etusatuloissa, joissa ruuvi oli pienempi kuin takana. Letkuklemmarilla sai kuitenkin kiristettyä tarpeeksi tiiviiksi. Ei tarvitse apuria eikä tarvitse kuin kerran avata ilmausruuvi ja sitten sulkea. Äänestä kuulee ja polkimesta tuntee, kun ilma vaihtuu nesteeksi. Kun olin vaihtamassa jarrunesteitä, ei ollut niin tarkkaa lopettaa heti kun ilma loppuu.

Hommassa eniten aikaa meni auton nosteluun, renkaiden irrottamiseen ja ilmausruuvin avaamiseen. Noiden jälkeen nesteenvaihto ja ilmaus oli hyvin helppoja ja nopeita tehdä.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)