Kirjoittaja Aihe: 305 - Henkiin herättely  (Luettu 17324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 305 - Henkiin herättely
« Vastaus #15 : 28.01.2011, 06:36:00 »
Vanteiden levennyksessä ja madalluksessa kannattaa muistaa että takana ei mahdu pyörimään kovin paljoa alkuperäistä leveämpi rengas kun rupeaa ottamaan kiinni lokasuojan kaareen. Omassani oli 195/55-15 renkaat ja niiden kanssa otti pikkasen kiinni vaikka vanne ei juurikaan levittänyt ulos päin. Alkuperäisellä 5 tuuman vanteella mahtui pyörimään 185/65-14 rengas.

solihull

  • Vieras
Vs: 305 - Henkiin herättely
« Vastaus #16 : 13.09.2011, 01:18:27 »
Tervehdys!
Nostalgian hengessä on kirjoitettava 305 GRD 1,6 Familiasta (1982), joka palveli 1997-2006 täytenä käyttöautona 250000km. Ostaessani mittarissa noin 200 tkm, mutta se ei toiminut. Totuus lienee 500 tkm, kun koneremppa oli juuri tehty täydellisen hyvin.

Ruma mutta käytännöllinen. Ainoa iso murhe oli kallis kytkin, jonka uusin kahdesti (kerran käytetyn laitoin). Silloin ulosvetäjää lainasin Perttelistä Hemmilältä, joka oli kaiketi Peugeot -korjaaja tai ainakin uskollinen harrastaja. liekö vetäjä vielä hyllyssä.
Eipä se vetäjä paha ole itsekään tehdä jos on sorvi.

Laitoinkin siihen sitten yhden remontin yhteydessä 1,6 SR bensapösön ensiövälityksen niin alkoi kulkemaankin ettei tarvinnut huudattaa kierroksilla. Ja samalla sinne tuli "integroitu" kierroslukumittari samaisesta SR-bensamallista mittaristoa vaihtamalla jne. Kaikenlaista pientä. Taka-akselihan famissa on suoraan BX-sitikasta mutta rautajousin.

Siedettävästi se 49 hevosvoimaisena liikutti nuortamiestä paikasta toiseen - ihastuttaen ja vihastuttaen. Lopuksi myin sen pois kun laatikkoon tuli laakerivika. Oli vielä hetken ajossa mutta missä lie - voisi ostaa vaikka takaisin...

TT