Itellä muuten samansuuntaset onkelmat kun takulla, mutta nestettä ei näyttäs katoavan mihinkään, tai sitte korvautuu ilmalla johonki
nyt ku oon pitäny nesteen tason hieman minimin yläpuolella ja ajanu vuotavalla korkilla, niin ei oo ollu mitään onkelmaa, edes syylärin yläreunaan ei kerää ilmaa kun hitusen, ts. kun ilmausruuvia raottaa, niin eka sihahtaa ja heti tuloo nestettä perään. Korkki vuotaa vain hitusen, eli ajossa paine kokoajan järjestelmässä ja sitte seistessä vuotaa ylimääräset paineet pikkuhiljaa veke. ehjän korkin kans paine kokoajan järjestelmässä olipa kone käynnissä tai ei.. Nesteentaso useimmiten siellä mihin oon sen laittanukki eli ok.
Paisari tarkotus irrottaa ja puhistaa. Samoin termari vaihtoon. Kaikki pikkuletkut, mitkä liittyy paisuntaan pitäs tsekata/puhistaa ja sitte jos ei korjaannu niin parin viikon pääsä diaknoosiaika, jonka jälkeen ollaan toivottavasti viisaampia. Jakohuolto+vesipumppu ehket kuiteski tehdään diaknoosin jälkeen eka, olipa diaknoosi mikä hyväsä. SEn verta monenlaista mielipijettä tähän asiaan oon saanu muualtaki kun täältä voorumilta.
Korjaamoiden on helppo tulkita kansiviaks tämmönen kun saavat hyvän huoltojopin ja yleensä kun tehdään se jakohuolto+vesipumppu samaan niin mistäpä asiakas lopulta tietää, missä vika olikaan, jos ei koko revohkan ajaks pääse takapiruks
Merkkiliike oli kuiteski aika vankasti sitä mieltä, että ei olis kovinkaan suurella todenäkösyydellä kansi, vaan jokin muu kun kävin asiasta toiseen kertaan jutustelemassa paisarin korkin noudon yhteydessä. Tiesivät sen momenttionkelman mutta olis kuulemma pitäny ilmetä aika paljo aikasemmin kun nyt... oli vissiinki eka kerran joku kädettömämpi ukkeli puhelimessa kun sei mittään tienny
Just vkl kuulin yhen "tarinan" jossa oli presiis samat onkelmat eri automerkissä. Onkelmat loppu siihen että vesipumppu laski kaikki nesteet kerralla pihalle kaulalta ja korjaantu uuvella pumpulla. Havaittavaa vuotoa ei ollu ennakkoon....