Kerrotaanko auton ohjekirjassa asiasta mitään omalla tunkilla tehtävän nostamisen lisäksi?
206:sta ei ole kokemusta, mutta ainakin 306:ssa virallisten ohjeiden suositus takapään osalta taisi olla nostaa taka-akseliputken keskeltä, jos koko takapää pitää saada kerralla ylös ja tuettua niistä varsinaisista nostokohdista. Putkihan on tietysti pyöreä ja melko pitkällä auton alla, joten kannattaa olla tarkkana, että tunkki pysyy paikoillaan. Nostamiseen on toki käytettävä hallitunkkia, jonka kanssa ei tarvitse itse olla nostettaessa auton alla, eikä saksitunkkia. Itse olen 309:ää ja 306:tta nostanut onnistuneesti ko. kohdasta isolla hallitunkilla, jossa kuppimainen nostopinta on riittävän iso ja jonka sakarat tuovat varmuutta siihen, ettei tunkki lipeä pois putken alta. Jonkinlaista ohuehkoa kumin palaa käytin myös välissä, jottei naarmuunnu. Joskus saattoi olla välissä myös sopiva pala puuta, mutten tiedä, onko tuossa tarpeen jakaa kuormitusta suuremmalle alalle akseliputkea? Joka tapauksessa puunkin kanssa saa olla tarkkana, että se pysyy kunnolla paikallaan.
Joskus olen myös nostanut takaiskunvaimentimen alakiinnityksen tai tukivarren kohdalta (tai akseliputken päästä) yhden puolen kerrallaan ylös. Hiukan voi olla ahdasta auton sivulta nostaa, kun pitää saada myös pukki sopimaan alle, mutta onnistunee useimmissa malleissa kuitenkin. Riippuu vähän huolto-operaatiostakin, mistä nostaa ja mihin pukit sijoittaa.
Yleistä keskustelua hallitunkilla nostamisesta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9972.0