Kirjoittaja Aihe: Pyöränpultit  (Luettu 38642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

yamaha1100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #15 : 16.11.2013, 19:40:48 »
Tuossa on kuva corail sekä turbo/V6 vanteen pulteista. Turbo/V6 vanteen pultti kromi pinnoitteinen, pultti 2mm lyhyempi kuin corail pultissa. Corail pultti sinkki/galvanoitu, pultin hyötypituus kierteen osalta lyhyempi. Juurikartiossa 4mm eroa halkaisijassa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Nykyiset: 406 V6 -00 152Kw, 406 Hdi -01 80kw
Entiset ranskikset: 406 2.1Td -97 80Kw, Laguna 2.0s -99 102Kw

yamaha1100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #16 : 16.11.2013, 21:17:24 »
Vasempi pultti käynee myös peltivanteeseen mutta oikea ei.

Jep ja anekdoottina mainittakoon, että samanen pultti ei käy Turbo/V6 vanteeseen.
Nykyiset: 406 V6 -00 152Kw, 406 Hdi -01 80kw
Entiset ranskikset: 406 2.1Td -97 80Kw, Laguna 2.0s -99 102Kw

Janus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #17 : 28.11.2013, 15:05:45 »
Hei,

Lainasin vanhan aiheen (http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=538.msg3068#msg3068) arkistosta kun kysymys kaipaa päivittämistä.

Tämä löytyi englanninkielisellä haulla:
http://www.continental.hu/www/download/abroncsok_hu_hu/themes/technical/literatures/torque-settings/torque-settings-en.pdf

Ei kuitenkaan mainitse 508 (RXH) kuten ei tuolla arkistossa oleva taulukkokaan.

Ensimmäinen auto minulle jossa on prikalliset pultit.
Laitoin momenttiavaimella n. 120 Nm, meniköhön oikein...
508 RXH vm. 2013 (ed. Passat 4Motion Variant Sportline -06)
Entiset ranskikset: 406 SR GrW (-01), 406 SR (-98), 405 GTX (-93), BX (-90)
ja vielä vanhemmat: Ascona 1,3i (-87), Fiat Punto (-83)

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 457
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #18 : 28.11.2013, 15:29:34 »
Ikinä en ole momenttiavainta pulttien kiristämiseen käyttänyt, oli sitten pelti tai aluvanne ja aina on kiinni pysynyt ristikkoavainta ja jalkaa apunakäyttäen ;)
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #19 : 28.11.2013, 16:46:43 »
Mua taas ihmetytti miten Tanameissa ja peltivanteissa oli eri kokoiset pultinkannat. Peltivanteen pultit olivat isommat ja niihin ei sopinut auton oma avain. Isommat lienee vaihdettu jossain välissä. Pituus oli sama molemmissa. Onneksi huomasin renkaita vaihtaessa eikä vasta tien päällä. Kun muistais vain ostaa toisen hylsyn peräkonttiin.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 860
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #20 : 28.11.2013, 20:01:36 »
Kun muistais vain ostaa toisen hylsyn peräkonttiin.

Lidlistä jokunen vuosi sitten hommasin sellaisen teleskooppi-vääntimen, jossa oli kääntöhylsy mukana. Hylsyä pyöräyttämällä sopii sama kalu molempiin yleisimpiin pulttikokoihin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #21 : 29.11.2013, 00:16:20 »
Ei kuitenkaan mainitse 508 (RXH) kuten ei tuolla arkistossa oleva taulukkokaan.

Ensimmäinen auto minulle jossa on prikalliset pultit.
Laitoin momenttiavaimella n. 120 Nm, meniköhön oikein...

Service Box:n dokumentin B2GB0103P0 mukaan 508:n pelti- ja kevytmetallivanteiden kiristysmomentti on 100 Nm kuten käytännössä kaikkien muidenkin Peugeot-mallien (pl. Boxerin 15-tuumaisten vanteiden 160 Nm ja 16-tuumaisten 180 Nm). Joidenkin auto- ja vannemallien kohdalla on mainittu myös 90 Nm, mutta käytännössä siis tuo 100 Nm sopii niillekin.

Itselläni on ollut tapana laittaa (ne Peugeotin vanteet, joille ilmoitettu kiristysmomentti on 85-100 Nm) momenttiavaimella 110 Nm:iin, niin ainakaan eivät jää liian löysälle ja toisaalta vanteet ja pultit eivät ko. kiristysmomentista vielä kärsi ja lisäksi pultit saa auki ristikkoavaimellakin esim. rengasrikon sattuessa.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #22 : 29.11.2013, 00:27:22 »
Lidlistä jokunen vuosi sitten hommasin sellaisen teleskooppi-vääntimen, jossa oli kääntöhylsy mukana. Hylsyä pyöräyttämällä sopii sama kalu molempiin yleisimpiin pulttikokoihin 8)

Saakohan tuonsorttista hylsyä irtona?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Motion&Emotion
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #23 : 29.11.2013, 00:40:17 »
Voi olla että ei. Mutta ei nuo nyt hinnan kiroissaan ole. 8,50€ siitä ylös päin maksaa. Tulee yleensä 2 Hylsää ja teleskooppivarsi mukaan.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #24 : 29.11.2013, 00:43:30 »
No ei kyllä oo hinnasta kiinni. Teleskooppia en tarttis kun on jo ja konttiin käy paremmin lyhyt varsi.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Motion&Emotion
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #25 : 29.11.2013, 00:52:44 »
Sen saa lyhyeksikin kun se menee sisälle siiheen toiseen putkeen.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #26 : 29.11.2013, 00:54:13 »
Saako?  :P
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Motion&Emotion
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #27 : 29.11.2013, 00:55:44 »
khyl khyl. Ainut että saa olla varovainen sen kanssa että ei vedä pultteja poikki. Nim merkillä kokemusta on :DD
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #28 : 29.11.2013, 01:00:27 »
En oo minäkään tainnu löysälle jättää  8) Onneksi on momenttiavain joka hillitsee.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
  • Motion&Emotion
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #29 : 29.11.2013, 01:02:31 »
Se pirulainen oliski hyvä mutta voimieen tunnossa tulee vedeltyä kiinni :DD Mutta ei ole vielä sellaista pyörän pulttia vastaan tullu mikä ei sillä aukenis.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm