Kirjoittaja Aihe: Pyöränpultit  (Luettu 47159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mertzi60

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #45 : 09.09.2017, 18:39:50 »
Auto: 1997 406 1,8 (XU7).

Käykö noissa 406sissa peltivanteen pultit aluvanteille (Pösön omat) vai pitääkö olla ihan varta vasten aluvanteen pultit?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 112
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #46 : 09.09.2017, 18:52:22 »
Pösön aluvanteille pitää olla omat prikka pultit, peltivanteelle on omansa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 162
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #47 : 10.09.2017, 10:40:07 »
Olen törmännyt kolmenlaisiin pultteihin, on pelkkä kartio, sitten on laippapultti ja sitten on yhdistelmä jossa molemmat. Olen nähnyt käytettävän yhdistelmäpulttia peltivanteessa ja toimii, mutta nyt huomasin uudessa kulkineessani että vanteissa on reiät joissa on sekä laippa että kartio.

Mitä tulee kartiopulttien sopivuuteen, kartio on kartio, ainoastaan kierreosan pituus kannattaa varmistaa ainakin takapäässä ettei ota kässärirojuihin kiinni (liian pitkä pultti) tai vastaavasti jos pultti on lyhyt, että kierrettä on riittävästi kunnon kiinnitykseen. Ja aina rasvaa väliin.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 112
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Pyöränpultit
« Vastaus #48 : 10.09.2017, 14:30:10 »
Joo, ne kartiolaippa pultit on tarkoitettu autoon jossa on varapyörä peltivanteella, käsittääkseni lähinnä väliaikaiseen käyttöön. Aikaisemmin niissä malleissa joissa oli aluvanteet vakiona oli erilainen varapyörän vanne.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.