Kirjoittaja Aihe: 206 - Sulake F1 lamauttaa viiksikytkimen ja keskuslukituksen kaukosäädön  (Luettu 2700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikaha

  • Vieras
Auto: 2002 206 SW 2,0 HDi.

Törmäsin ilmiöön jota en tältä palstalta löytänyt. Kaipaisin muiden kokemuksia. Autoon on elokuussa vaihdettu uusi vilkkukytkin, siis koko viiksipaketti.

Toissa iltana auton käynnistyessä viikset eivät toimineet, mutta tuulilasinpyyhin kytkeytyi (viiksestä huolimatta) tihkuasentoon. Avaimen kaukosäätöinen keskuslukitus lakkasi toimimasta samalla. Tästä seurasi että kun lukitsin auton, se kytki käynnistykseneston päälle, ja seuraavalla käynnistysyrityksellä seurauksena oli vain "Engine Immobilizer Fault"-ilmoitus.

Tarkistelin sitten kaikki sulakkeet, ja löysin yhden palaneen sulakkeen sisäpuolen sulakerasiasta. Sulake oli F1, eli manuaalin mukaan penkinlämmittimet ja hälyttimen sulake, 15 A. Uusin sulakkeen, ja voilá, taas toimii viikset, vilkut ja pyyhkijät. Ja mikä tärkeintä, lukon kaukosäätö toimii niin että käynnistyksenesto lähti päältä ja auto käynnistyi iloisesti.

Ikävä kyllä uusikin sulake paloi aika äkkiä (ilmeisesti matkustajan penkilämmitin, joka oli jäänyt päälle), mutta uusiminen auttoi taas. Ainakin toistaiseksi toimii, eli ei palanut heti uudestaan. Luotto autoon on nyt kyllä aika heikoilla.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, ja onko syitä tällaiseen löytynyt?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Jos alkuperäis kokoinen sulake ei kestä on jossain vikaa. Isomman sulakkeen vaihtamalla polttaa pahimmillaan auton johdot tai liitokset.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

powerpeugeot

  • Vieras
Kannattaa kurkata penkin alle näkyy johdotuksissa mitään erikoista. Mahdollisesti hankautuneet ja aiheuttavat oikosulun.

mikaha

  • Vieras
Olisiko mahdollista että joku kokeilisi ottaa omasta Pösöstään ko sulakkeen irti ja kokeilisi ovatko oireet moisesta samat? Itseäni epäilyttää nimittäin sekin että joku piuhoitus voi olla sekaisin koska penkinlämppärin sulake jumittaa koko auton. Kokeilin 15 A sulakkeen tilalla 20 A sulaketta ja sekin paloi. Nyt kun lämppäri ei ole päällä niin 10 A kestää sekin mainiosti.