Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"  (Luettu 16841 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #15 : 08.03.2014, 00:26:57 »
"myöskään viimeksi katsastuksessa ei iskunvaimennusta ollut juuri ollenkaan, varsinkaan takana"

Ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Noup - ei tiettävästi ainakaan minulla.

Tiedoksesi myöskin, että nopeuden ollessa nolla - ovat vaimentimet löysimmässä asennossa eli tyypillinen lukema takapään vaimennintehoksi luokkaa 20-30 prosenttia 'vaimennin testerissä'.

Sport napilla saat sitä vaimennintehoa takapäähän about tuplattua, ajoneuvon ollessa pysähtyneenäkin (eli testerissä) - jos/kun katsastusinssi alkaa vinkumaan vaimentimien olevan 'loppu'.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 00:30:05 kirjoittanut Benkku »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #16 : 08.03.2014, 10:09:05 »
607-605-407 Amvarit kaiketi poikkeavat toisistaan. Jäykkyys on
maksimissa, kun ajoon lähtee, jolloin ei kori keinahtele  ;). Vaikka kuinka miettisin, niin systeemi ei osoita ylivertaisuutta ja kokemus perustuu 607:n koeajoon. Toisin on Citroenin patentoima kaasunestejousitus Amvarilla varustettuna  ;). Dokumentoimme kevään aikana conen 607:n Amvarin sielun toimivana tänne, siis ootekkaa pieni hetki...
« Viimeksi muokattu: 08.03.2014, 10:20:16 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #17 : 08.03.2014, 15:32:27 »
607-605-407 Amvarit kaiketi poikkeavat toisistaan.

No tuota, mikähän on otsikon aihe? Nimenomaan 607 mallin toiminnasta nyt on kyse.

Vikatilanteessa tosin ei ole eroa, eli kaikki kolme mallia vetävät vaimentimet jäykälle.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #18 : 08.03.2014, 18:16:27 »
Juuri. 607 ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #19 : 25.01.2015, 20:58:32 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi.

Eli mulla tulee tuota samaa suspension fault ilmoitusta aina silloin tällöin. Vikahan on juurikin tuo sama mikä kuvassa eli tuo nivel on poikki. Noh yritin alkaa vaihtamaan sitä ja kappas vaan olikin sieltä ylhäältäkin poikki se muovi mihin tulee tuo tanko kiinni. Joten kysymys onkin seuraava onnistuuko sitä irroittaa sitä muovia mikä liikkuu siinä ja säätelee sitä alustaa vai pitääkö ostaa koko yksikkö uusi.
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #20 : 26.01.2015, 09:25:38 »
Noup - ei tiettävästi ainakaan minulla.

Tiedoksesi myöskin, että nopeuden ollessa nolla - ovat vaimentimet löysimmässä asennossa eli tyypillinen lukema takapään vaimennintehoksi luokkaa 20-30 prosenttia 'vaimennin testerissä'.

Sport napilla saat sitä vaimennintehoa takapäähän about tuplattua, ajoneuvon ollessa pysähtyneenäkin (eli testerissä) - jos/kun katsastusinssi alkaa vinkumaan vaimentimien olevan 'loppu'.

Tämä ei näytä pätevän pre-FL -mallin alustaan, vaan jousitus on melko jäykällä (asetus 9) auton ollessa paikallaan. Asetus on sama auto ja sport -moodeissa. Tässähän ei toki ole korkeusantureita, joten taidettu tehdä 'nyökkimisenpoisto' vähän yksinkertaisemmalla tavalla.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #21 : 26.01.2015, 14:13:44 »
Liekö autossasi normaalista poikkeava perusasetus eli vahvistettu jousitus. Normaalisti toiminta on kyllä kuten lainauksessasi yllä.

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #22 : 26.01.2015, 18:08:42 »
Servicebox kertoo seuraavaa:
JOUSITUS:   NORMAALI JOUSITUS
AKTIIVIJOUSITUS:   MUUTTUVA JOUSITUS

Hiljaa ajettaessa huomaa kyllä kuinka perusasetuksella vaimennus on heikkoa etenkin hidastetöyssyissä, mutta sportilla jäykkenee. Katsastuksen iskunvaimennustestissä tulokset olivat identtiset automaatti/sport, tosin asetusta kokeiltiin vain etuakselin kanssa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #23 : 26.01.2015, 20:28:26 »
Napin painaminen vaikuttaa vain takapään vaimennukseen auton ollessa paikallaan.

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #24 : 14.02.2015, 18:08:29 »
Nyt on auto katsastettu ehjillä iskareilla, aiemmin oli oikean etuiskarin säätötappi poikki ja se on vaihdettu ehjään käytettyyn. Asiasta oli juttua myös tuolla:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61228.0

Auto herjasi em. syystä suspension faulty ja oli iskunvaimennukseltaan selkeästi lötkö myös ajettaessa. 2014 katsastuksessa kun vika oli päällä, takavaimennus auto asennossa oli 20 (hylkäys), sport asennossa +40 ja sillä meni läpi. Nyt 2015 katsastuksessa kun vaimentimet on taas kunnossa takavaimennus oli auto asennossa 44 ja olisi mennyt jo sillä läpi, sportilla 65. Sanokaa mitä sanotte, mutta ainakin tässä tapauksessa suspension faulty vika sai järjestelmän säätämään vaimennuksen täysin löysäksi, ei jäykäksi kuten jotkut väittävät. Myöskään koskaan ennen  tuota 2014 katsastusta ei ole tarvinnut sport namiskaan koskea vaan aina on mennyt läpi auto asennossakin.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #25 : 11.05.2017, 16:30:19 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Iskipäs tuossa aamulla töihin ajaessa kojelautaan suspension faulty ilmoituksen. No töistä kotiin ajaessa ilmoitusta ei enää sitten ilmaantunutkaan. Ajelin reilun 40 kilsaa sekä AUTO että SPORT asetuksilla ja välillä painelin CHECK nappia, mutta ainoa vikailmoitus mitä tuli oli palaneesta sumuvalosta. Auto toimi ihan normaalisti, enkä huomannut ajossa mitään poikkeavaa, eikä vaimennus tuntunut mitenkään epätavallisen löysältä tai jäykältä. Oisko hullu ajatus, että esim. jonkun iskarin säätötanko, tai säätömoottori olisi ollut jäässä, eikä näin ollen olisi toiminut normaalisti, josta sitten tulisi tämä suspension faulty ilmoitus? Laiskuuttani nimittäin jätin auton yöksi ulos ja se oli aamulla töihin lähtiessä täysin jään peitossa joka puolelta. Jos kosteus on illan aikana tiivistynyt iskunvaimennuksen toiminnan kannalta oleellisiin komponentteihin ja lopulta jäätynyt jumittaen paikkoja?

Olen ymmärtänyt, että iskareiden vaimennusarvoja pystyy seuraamaan ajon aikana OBDII-laitteella? Jos siis esimerkiksi yhden iskarin säätötanko olisi poikki tai säätömoottori hajalla, niin näyttäisikö OBD-laite sitä vaimennusarvoa, johon iskari on jäänyt, vai näyttääkö se sitä, mitä tietokoneen mukaan sen kuuluisi olla?

Nämä AMVAR iskarit on ilmeisen tyyriitä osia. Jos tai kun joskus joutuisi vaihtamaan iskareita, niin käykö tosiaan normaalit iskarit näiden sähkösäätöisten tilalle? Nimittäin eräs korjaaja sanoi suoraan kun auton ostin, että mikäli joutuu joskus iskareita vaihteleen, niin normaali alustan vakio pötkylät tilalle. AMVAR ei kuulemma ole niin hyvä systeemi, että kannattaisi alkaa syytämään suuria summia rahaa siihen. Kehui vielä, että maksaa tonnin etupäähän pari. 

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #26 : 11.05.2017, 18:50:21 »
Ei huolta, vikakoodit ovat satunnaisia. Aivan ensiksi vikakoodit lukuun ja sitä ennen pikku-koiranluiden tarkistus. Korkeusantureiden signaalit kannattaa tarkistaa myös testerillä. Näyttää jännitteet ja sitten sopeutuskorkeudet. Iskari ovat kestäviä, tuskin rikki. Jos haluat vaihtaa normaalit iskarit, niin 10 ohmin vastukset iskunvaimentimien toimimoottorien tilalle. 4 kpl per iskari.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #27 : 11.05.2017, 19:51:22 »
Pitää hommata kunnollinen vikakoodinlukija/testeri. Pitkään olen sellaista jo muutenkin suunnitellut hankkivani, vaan kun en vielä ole aikaiseksi saanut. Nyt kuitenkin valtavan tarjonnan edessä olen tyrmistynyt. Minkälainen testeri pitää hommata? Näitä on "Peugeotin merkkikohtaisia" ja ties minkälaisia. Parin kymmenen euron hintaisesta aina useisiin satoihin. Onko näissä oikeasti jotain suuriakin eroavaisuuksia minkä takia toinen maksaa sen 300€ ja toinen 19,90€? Kai Pösöissä on kuitenkin ihan normaali OBDII-portti eikä mikään erikoisportti johon ei käy kuin tietynlaiset johdot. Onnistuuko esim. tällä vehkeellä kaikki oleellinen http://www.ebay.de/itm/iCarsoft-i970-Peugeot-Citroen-Diagnosegerat-OBD-2-Motor-Getriebe-ABS-Airbag-uvm-/151843401585?hash=item235a926f71:g:fHwAAOSwEjFXdmxV ? Tai siis onko tässä riittävästi tomintoja, että tämmönen kannattaisi ostaa, vai onko liian karvalakki, että jotain oleellisia asioita tällä ei pysty tekemään?

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #28 : 11.05.2017, 22:17:47 »
Minä hankin tälläisen, mutta XP-koneiden kanssa puljaaminen saattoi minut raivon partaalle. Aivan hanurista istua pimeessä autossa akultaan hiipuvan läppärin kanssa ja jameloida invertteriä väliin. Auto täynnä johtoja ja yms.

https://www.amazon.com/Mini-World-Diagnostic-Software-Citroen/dp/B00CZ5VLAG/ref=pd_sbs_107_2?ie=UTF8&pd_rd_i=B00CZ5VLAG&pd_rd_r=98AS74226YGNQBV0EQ9X&pd_rd_w=oOeFP&pd_rd_wg=f2B8w&psc=1&refRID=98AS74226YGNQBV0EQ9X

Tuo vaikuttaa lupaavalta, Suosittelen tuollaista. En kyllä tiedä pääseekö sillä lukemaan jousitusta.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #29 : 11.05.2017, 23:37:31 »
Ei pysty jollain icarsoftilla tekemään yhtään mitään, eli unohda kaikki muu ja osta diagbox. Jos kiinnostaa Windows 10 -tablet versio diagboxista niin laita tai laittakaa yv. Piuhat pitää tilata erikseen tai käyttää vanhoja siihen.
Audi A4 Tdi Q