Nyt pääsi taas asian pariin.. Tässä kuva satoa
Tilanne olikin vähä heikompi miltä aluksi näytti. Peräti kolme hiilipakkaa oli irti piirilevystä ja yksi pakka tosi jumissa korroosiosta yms. Otin nuo kyseisen oast teräsharjalla putsaukseen juotospinnoista jotta saa kolvilla juottettua takaisin kiinni.
Tässä muutama pintaliitos kohta tinattu uudestaan.
Nyt paketti valmiina kasaukseen --->
Tuon moottori päässä on jonkinlainen liukulaakeri holkki ainoastaan ja se oli myös hirttänyt kiinni. irroitin senkin ja putsasin kunnolla. Vaseliinia (molykote) väliin ja taas rullaa.
Tuon flektin moottorin purkaminen osiksi oli vähä työläs. Moottorin suojus on jollain tavalla prässätty 4 kohtaa jollain hakasilla. Ite annoin niille vähä rälläkkää ja vasaraa. Varmaan saa asiallisestikkin auki jos olisi jaksanut paneutua paremmin Kasatessa vedin niihin kohtiin hitsaamalla pistehitsit jotta pysyy taas kasassa.
Toinen asia on toimivuus. En itse ymmärrä tuon virtapiirin tarkoitusta moottorin yhteydessä. Onko tuo flekti kieroksia muuttava? En itse saannut akulla moottoria pyörimään mutta hiilipakoista kyllä. vaatiiko tuo piiri jonkinlaisen ohjausjännitteen jotta siihen voipi virtaa antaa moottoriin? No lyön viikonloppuna rojut takaisin kiinni ja katsotaan toimiiko. Onkos tuo myös päällä ilmastoinnin ollessa täysillä?