Kirjoittaja Aihe: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa  (Luettu 3804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kososa

  • Vieras
Auto 1999 206 1.4.

Kuukausi sitten syylari vaihdettu, jonka jälkeen alkoi puskemaan glykolit kuskin jalkatilaan. "Parhaimmillaan" n. puolisen litraa. Korjaamolta annettiin tuomioksi kannentiivisteen vuoto. Lämmöt ei ole missään vaiheessa kohoillut normaalia enempää, eikä auton alle vuoda mitään. Onkohan toi tuomio nyt lainkaan luotettava?

Koo Pee

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #1 : 15.11.2012, 20:15:42 »
Siis kannentiiviste fuskaa jäähdytin nestekanavaan nostaen paineen niin korkealle, että pukkaa hytin kennostosta tms. mehut jalkatilaan?

Näkyisikös kuplimista myös paisuntasäiliön korkin reiästä jos kylmänä korkki auki käynnistää ja  tutkii?>kuplat paisuntasäiliössä on kansipahvin suhteen tyypillinen ilmiö, useimmiten pahvi rikki jos kuplii. >kuumana korkkia aukastessa voi tulla kuumat liemet silmille paineistetun järjestelmän ollessa kyseessä?

Moottorihan ei sinne jalkatilaan todellakaan sijoittune ainakaan anopin saman tyypin ajokissa ;D.

Voisko se lämmityslaitteen kennokin olla samaa "vuosikertaa" jäähdyttimen kanssa ja tiensä päässä?

Benkku

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #2 : 15.11.2012, 20:26:07 »
Voisko se lämmityslaitteen kennokin olla samaa "vuosikertaa" jäähdyttimen kanssa ja tiensä päässä?

Voi.

antsu

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #3 : 15.11.2012, 20:55:00 »
Eikös näissä vehkeissä ole uudesta asti painekorkki, joka päästää liian korkeaksi nousseen paineen pihalle ja sekä syyläri että lämppärinkenno ym. systeemit on tarkoitettu kestämään tuo paine. Jos sisälle tulee jäähdytysnestettä, vuotaa lämmityslaitteen kenno tai sen putkien liitokset.

Sen lisäksi voi kansipahvi olla rikki :(

Koo Pee

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #4 : 16.11.2012, 20:49:16 »
Tai se korkki rikki/jumittaa> ei päästä paineita ulos :).

GEX-12

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #5 : 18.11.2012, 18:02:17 »
Ehkä  kannattaisi ensin tehdä jäähdytys järjestelmän  paineistus kylmänä 20C° ja 80C° katsoa pysyykö paineet järjestelmässä ja katsoa paikat näkyykö vuotoja.

Koo Pee

  • Vieras
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #6 : 21.11.2012, 00:33:25 »
Mitäs sen paineen siellä kuuluis ollakkaan noin kylmänä ja kuumana, ilmeisesti sama lukema? Kannattaisko hilata mittaukseen ranskalaisiin erikoistuneeseen korjaamoon suosiolla? Vai onko viisasta alkaa ns. bilteman painemittareilla jne, värkkäilemään? :P

Toisaalta se nestehän jo tulee jalkatilaan ymmärsin, eikös tuo selvinne ku kurkkaa verhoilujen alle ne kennon liitokset jne... Auton kylmänä ja kuumana ollessa sekä sillä välillä lämmetessä? Tsemppiä vaan kosketteluun! :) Jokos ongelma on selvinnyt?

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 206 - Jäähdytysnestettä kuljettajan jalkatilassa
« Vastaus #7 : 21.11.2012, 01:12:16 »
Tai se korkki rikki/jumittaa> ei päästä paineita ulos :).

Se taitaa olla vaan jousikuormitettu tiivistelätkä, joten se voi vain löystyä ja alkaa vuotamaan normaalipaineillakin? Tuskin toisin päin.