Kirjoittaja Aihe: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)  (Luettu 10258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Magnesa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #30 : 07.09.2017, 20:21:19 »
Tuhannet kiitokset

tsaarela

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #31 : 08.09.2018, 14:56:32 »
Jakohihnan vaihto-operaatio menossa TU-koneeseen. Vanha hihna on ottamista vaille irti. Pitäisi vain vauhtipyörän lukitusreikä paikallistaa. Mistä päin kytkinkoppaa se mahtanee löytyä?

Ei muuten laturin hihnan kiristinrullan lukitusruuvi auennut sitten millään. Onneksi koko kiristinrulla lähti helposti irti. Olen vähän kahden vaiheilla, koitanko tetsata tuon ruuvin auki nyt, kun rulla on irrallaan vai ostanko suosiolla uuden.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #32 : 08.09.2018, 19:10:53 »
Se on suunnillen siinä öljytikun kohdalta alaspäin ja suunta sinne akkua kohti eli vauhtipyörän kylkeen.

tsaarela

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #33 : 08.09.2018, 22:30:26 »
Kiitokset! Nyt vasta tosiaan tajusin, se reikä on sinne akkuun päin, eikä konetta päin.
Kiristimen lukitusruuvikin aukesi, kun sain kiristimen ruuvipenkkiin ja tarpeeksi vipuvartta kehiin.

tsaarela

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 206 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #34 : 09.09.2018, 18:50:42 »
Pientä triviaa ja hyödyllinen vinkki:
Tässä automaattikiristimellä varustetussa 104-hampaisessa remmissä nokkapyörän lukitustappi on 8 mm eikä 10. Nokkapyörä on halkaisijaltaan pienempi, minkä takia myös kohdistusreikä on eri paikassa ja tosiaankin kasimillinen.

Mikäli moniurahihnan kiristinrullan lukkoruuvi ei suosiolla tahdo aueta, kannattaa ennemmin ruuvata koko kiristinrulla irti. Se on neljällä pultilla kiinni ja ne todennäköisemmin aukeavat helpommin. Lukitusruuvin voi sitten avata ruuvipenkissä, kun on kunnolla tilaa työskennellä.