Kirjoittaja Aihe: Peugeot Hybrid Air  (Luettu 21045 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #30 : 06.02.2015, 18:34:05 »
Paineistettua ilmaa (compressed air) tuossa se käyttöenergia on, ei mitään typpeä.

Se on TYPPEÄ!

Lainaus
The vehicle uses nitrogen gas compressed by energy harvested from braking or deceleration to power an hydraulic drive which supplements power from its conventional gasoline engine.

http://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/a9252/how-it-works-the-hybrid-air-car-15724045/

Lainaus
During deceleration, the wheels' energy drives a hydraulic pump that pushes hydraulic fluid into an accumulator and compresses the nitrogen gas within. When the car needs to accelerate, the system works in the opposite way: The pressurized nitrogen gas pushes the hydraulic fluid, which drives a hydraulic motor connected to the transmission.

http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/87713/peugeot-2008-hybrid-air-prototype-review

Lainaus
Central to the HYbrid Air's powertrain is a compressed air tank, entirely self contained, which can hold 20 litres of nitrogen and oil at a pressure of 220 bar.

Read more: http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/87713/peugeot-2008-hybrid-air-prototype-review#ixzz3Qz1W3MsP
Peugeot RCZ HDI FAP

antsu

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #31 : 06.02.2015, 19:03:35 »
20 litraa ja 220 bar. Aika pieni on akku, mutta varmaan sillä kaupunkiliikenteessä hiilivedyn polttotarvetta voidaan vähentää. Nyt vaan näkyy kehitys menevän jo lataushybrideihin ja varsinaisiin patteriautoihin.

Vieläkään en ymmärrä mihin tuo 220 bar purkautuu kun liikennevaloista lähdetään  :-[

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #32 : 06.02.2015, 19:07:17 »
20 litraa ja 220 bar. Aika pieni on akku, mutta varmaan sillä kaupunkiliikenteessä hiilivedyn polttotarvetta voidaan vähentää. Nyt vaan näkyy kehitys menevän jo lataushybrideihin ja varsinaisiin patteriautoihin.

Vieläkään en ymmärrä mihin tuo 220 bar purkautuu kun liikennevaloista lähdetään  :-[

Siellä on kaksi säiliötä, toisesta toiseen ja matkalla pyöritetään hydraulipumppua.
Peugeot RCZ HDI FAP

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #33 : 06.02.2015, 19:09:53 »
En tiedä minäkään miten toimii,mut villi veikkaus et se typpi on paineakussa ja hydraulineste välittää voimaa molempiin suuntiin.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #34 : 06.02.2015, 19:17:19 »
Se on TYPPEÄ!

Kas kun PSA itse puhuu paineilmasta, laittamani linkin/sivun otsikkokin on compressed air engine.

Jos viitsit vielä tsekata nuo PSA:n PDF tiedostot niin niissäkin puhutaan paineilmasta ja sitäpaitsi mistä sitä painetyppeä sinne pulloon saataisiin?
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 19:21:52 kirjoittanut Benkku »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #35 : 06.02.2015, 19:25:43 »
No jos se on ilmaa, Pate on silti vähän oikeassa, kun kerran ilmasta lähes 80% on typpeä.  ;)

www.helsinki.fi/....
"... Merenpinnan tasolla ilman koostumus on seuraava:
• 78 % typpeä (N2)
• 21 % happea (O2)
• 0,94 % argonia (Ar)
• 0,035 % hiilidioksidia (CO2)
• muita kaasuja (vetyä, muita jalokaasuja)
"
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 19:41:32 kirjoittanut vpera »
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #36 : 06.02.2015, 19:28:17 »
...silti vähän oikeassa...

LOL :)

Typpi on N2 ja sitten vaikka 4.5 jos puhtausluokkiin saakkaa mennään. Ilma jotain muuta, vaikka siinä luokkaa 78 prosenttia typpeä onkin.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #37 : 06.02.2015, 19:44:00 »
Niin, mieluummin sitä ilmaa hengittää kuin typpeä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #38 : 06.02.2015, 19:54:26 »
Siellä on kaksi säiliötä, toisesta toiseen ja matkalla pyöritetään hydraulipumppua.

Tuleekohan toiseen säiliöön sitten alipainetta samalla kun toista paineistetaan?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #39 : 06.02.2015, 19:58:13 »
Paha sanoa, mutta tutkailin tuota hieman. Systeemissä on kuin onkin paineakku, jossa mediana on typpi. Sinänsä kaikella kunnioituksella tuon kehittäjiä kohtaan, mutta systeemissä ei mielestäni ole järkeä. Liian kallis kun homman voisi suoraan toteuttaa painesäiliöillä ja turbiinityyppisellä pneumatiikkamoottorilla.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 20:13:45 kirjoittanut Benkku »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #40 : 06.02.2015, 20:00:29 »
On siinä yksi etu, hapen puuttuessa osien korroosio ei taida olla ongelma.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #41 : 06.02.2015, 20:14:56 »
Ei se korroosio ilmamoottoreissakaan ole ongelma.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 534
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #42 : 06.02.2015, 22:03:29 »
Vois toteuttaa suoraan turbiinimoottorilla,mutta jos sitä jarrutusenergiaa otetaan talteen jollain kompressorilla ja otetaan uudestaan käyttöön turbiinimoottorilla,ei jarrutusenergiasta saa talteen juuri mitään.Se ilma tai typpi kun puristuu kasaan ja hydraulineste ei juurikaan.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #43 : 07.02.2015, 00:00:19 »
Ihan samoin hydraulitoteutuksessakin kaasua (typpeä) puristetaan, toki hydraulipumpulla mutta kuitenkin.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot Hybrid Air
« Vastaus #44 : 07.02.2015, 00:07:29 »
Tuon voisi ehkä kääntää niinpäin, että ilmamoottorilla tehtäisiin momenttia ja hydrauliikalla regeneratiivisesti sitten puristettaisiin ilmaa. No ehkä PSA:lla ovat laskeneet ettei se niinpäin kannata tai sitten joidenkin muiden tahojen prior art/patentointi 'estää'.