Auto on poikani, joka ajaa päivittäin 150km kouluun. Annoin pojalleni oman autoni, jotta koulunkäynti sujuu.
No, vikakoodien anturit vaihdettiin tänään aamulla ja eikun kokoilemaan.
Lähdimme vaimoni kanssa testiajolle naapurikaupunkiin. Vikakoodit nollattu ennen auton käynnistämistä.
Auto käyntiin ja vikavalo syttyi parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen, kuten ennen anturien vaihtoa. Siitä huolimatta baanalle. Kierrokset max 2300, kone käy hyvin mutta ei ota enempää kierroksia. Nopeus 5-vaihteella 110 km/h motarilla. Kun painaa kaasun pohjaan, kone katkoo, vaikuttaa siltä kuin yksi pytty on pois pelistä hetkittäin. Parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen isompi rykinä koneessa, ja sen jälkeen käy ja kukkuu sekä toimii moitteetta. Koko loppureissun ajan auto toimi hyvin ja vikavalokin poistui ensimmäisen uudellen käynnistämisen jälkeen naapurikaupungissa. Ajoimme yhteeensä n. 200km. Näin pökötti on toiminut viimeiset pari kuukautta eli anturien vaihto ei vaikuttanut mitenkään.
Mitä autolle on tehty:
Auto oli paikallisella dieselkorjaamolla, johon auto vietiin kyseisen vian takia ja jossa ensin suljettiin pois moottoriviat. Sen jälkeen auto oli kyseisen dieselkorjaamon autosähköasentajallaja joka kertoi,että auto sammui ottamalla kiinni johtonipusta? Olikohan se vain valohoitoa? No, nyt tähän pököttiin on laitettu euroja 1200. Auton arvo kunnossa on samaa luokkaa. Ihan kiva olisi saada ratkaisu ongelmaan ja saada poika kulkemaan tällä hyvin pidetyllä ja huolletulla autolla koulutielle.