Kirjoittaja Aihe: 406 - Kytkin  (Luettu 18483 kertaa)

1 Jäsen ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #60 : 24.10.2012, 12:38:53 »
Turhaa on vaihtaa sitä stefaa.

No ei kyllä ole - typeryyttä olisi olla vaihtamatta.

Mikäli akselitiiviste ei vielä vuoda, niin ei se taatusti enää toista kytkimen vaihtoväliä vuotamatta kestä.

Akselitiivisteen pöly- ja sisempi tiivistävä huuli kuluvat, kyseessä kun ei ole mikään kosketukseton tiivistysratkaisu.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #61 : 24.10.2012, 12:45:54 »
Tuotakaan minä en ymmärrä, että laitetaan niitä alumiinivanteita. Mitä olen kokeillu, Ne on parikertaa raskaammat kuin peltipyörät. Ja miten niitä oiotaan. Mulla on mennyt neljä kertaa vanne tänä vuonna. Kaksi on mennyt niin ruttuun, että ovat menneet kierrätykseen.

On alumiinivanteita ja 'alumiinivanteita' - jälkimmäiset ovat niitä, joita sinullakin on hajonnut. Seostettu alumiinivanne on vahva, kestää tyhjällä renkaallakin ajoa pidempään kuin peltivanne. Nykyään raskaan kaluston levypyörätkin alkavat olla alumiinia, syynä tietenkin merkittävästi suurempi hyötykuorma ja pienempi poltto-aineen kulutus.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 793
  • Volvo s80d 2.5 Aut
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #62 : 24.10.2012, 19:29:06 »
Minä kyllä vaihtaisin stefat molemmin puolin kytkintä.

ipedius

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #63 : 09.01.2013, 23:44:17 »
Auto: 1998 406 2,0 Turbo (XU10J2TE, 235 000 km).

Kytkin alkoi oireilemaan tänään. Poljin osittain tai kokonaan pohjaan painettaessa alkaa heti kuulumaan "rallattava/kalkattava" ääni. Kytkin ei ole luistanut tai käyttäytynyt oudosti. Varmaankin kuitenkin painelaakeri menossa?

Vaihtoon siis suosiolla kytkinlevy, painelaakeri ja asetelma. 406 kytkinremonteista löysin haulla kyllä monta aihetta. Mikään ei vaan koskenut juuri tuota turbokonetta. Haluankin kysyä onko kellään esimerkiksi seuraavaa tietoa:
- Tuleeko vaihteisto (ML5T) kohtuu sujuvasti pois autosta, eli miiten on tilaa?
- Painelaakerin pyöreäolkaisuus/teräväolkaisuus ilmeisesti huomioitava?
- Mitä muuta samalla vaihtoon? Kampuran takastefa, laatikkoon vetarien stefat, muuta?

-Korjausopas kertoo että painelaakerin asettamiseen tarvii erikoistyökalun jota käytetään lopuksi työsylinterin aukon kautta. Onkohan tuohon mitään muuta konstia tai saako moista välinettä mistään?

Kiitos

ipedius

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #64 : 10.01.2013, 23:22:38 »
Liittyen edelliseen viestiini, eikö kellään tosiaan ole edes tietoa tuosta painelaakerin erikoistyökalusta? Onko kukaan saanut pakettia kasaan ja kytkimen toimimaan millään muulla keinolla? Siitä riippuu puranko laatikon jo irti.

Vaihtoehtoisesti jos jollakin olisi lainata/myydä/vuokrata ko. välinettä niin saa laittaa yksityisviestiä.

Benelli

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #65 : 11.01.2013, 12:15:52 »
Jos on sama laatikko kuin HDi:ssa, niin kyllä paketin saa kasaan ilman mitään erikoistyökaluja.

Late

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #66 : 04.02.2013, 16:07:50 »
Tänään kävin kysymässä pököön uudesta kytkimestä, että mitä maksais osineen ja töineen. Sanoivat että kannattaa korvata massavautipyrä kiinteällä pyörällä, niin pääsee halvemmalla. 990e koko homma tulis maksamaan.

hdi2000

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #67 : 05.02.2013, 08:33:55 »
Auto: 2000 406 GW 2,0 HDi.

Omaan kanssa tulee ensi viikolla uusi kytkin ja kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle, hintaa 1033e. Valeon valmistama.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 066
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #68 : 05.02.2013, 08:38:28 »
Älkää hyväksykö kytkinpakettia jos tarjoavat ns. tehdaskunnostettuja osia, ainakin minull ne aiheutti toimintaongelmia ja joutuivat vaihtamaan kaikki uusiksi.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #69 : 05.02.2013, 18:19:23 »
Peugeot myy tehdaskunnostettuja merkkiosia eikä niissä ole mitään ongelmia ollut, parempi tehdaskunnostettu merkkiosa kuin samanhintainen uusi tarvike osa. Ja sama takuuhan niillä merkkiosilla on olivatpa korjattuja tai uusia.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 093
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #70 : 05.02.2013, 19:08:25 »
Mites teillä HDI2000 ja LATE kytkimet petti? Varoittiko etukäteen mitenkään vai tuliko äkkikuolema?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Late

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #71 : 05.02.2013, 19:26:59 »
Ei kytkin pettänyt. Ei vaan enään tahdo saada vaiheita päälle, kun kytkin ei irrota kunnolla. Kytkin ei luista yhtään. Ja massavauhtipyörä kalkattaa, niin ois mukava saada tuo ääni pois. Jos en uusi sitä nyt, niin kesällä jossain reissussa kumminki paukahtaa lopulta.

hdi2000

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #72 : 05.02.2013, 19:31:37 »
Mites teillä HDI2000 ja LATE kytkimet petti? Varoittiko etukäteen mitenkään vai tuliko äkkikuolema?

Alkoi luistamaan tuo kytkin itsellä kovemmissa vedoissa, vauhtipyörä on kylläkin aivan loppu ja sen takia tuli tuo remontti ajankohtaiseksi.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 093
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #73 : 05.02.2013, 19:42:58 »
Paljonko teillä oli kilometrejä kytkimille kertynyt ennen tätä?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Late

  • Vieras
Vs: 406 - Kytkin
« Vastaus #74 : 05.02.2013, 20:57:36 »
Tiiä sitte onko ollu aina samat rojut sisällä. Jos on uusittu, niin se on tehty ennen 2004. Hyvästi yli 500tkm ajettu nyt.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 21:44:02, kirjoittanut Late »