Kirjoittaja Aihe: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)  (Luettu 27472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 677
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #30 : 18.11.2014, 15:38:13 »
En kyllä ihan heti usko huollon väitettä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

VAJ

  • Vieras
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #31 : 18.11.2014, 20:02:08 »
Kustannusarviossa luki: "Polttoaineen korkeapaineen säätö. Vaihdettava korkapainepumppu". Säädintä ei ilmeisesti pysty erikseen vaihtamaan. Arvion teki Etelä-Kymen auto Kotkasta. Olisiko kellään suositella toista korjaamoa Etelä-Suomen alueella.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 677
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #32 : 18.11.2014, 20:57:37 »
Vaihtaisin commonrail painetunnistimen, koska niissä on ollut kyseistä vikaa, että tulee antipollution faulty ja moottori sammuu. 308 alueella taisi olla vastaava tapaus.
Peugeot 508 & Peugeot 607

VAJ

  • Vieras
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #33 : 27.01.2015, 10:19:40 »
Tämä sammumisongelma näyttäisi nyt olevan ratkaistu. Käytin auton paikallisessa diesel-huollossa ja heidän arvionsa oli sama kuin merkkiliikkeenkin. Ensiapuna resetoi ja sopeutti korkeapainepumpun säätimen ja pullo Forten puhdistusainetta tankkiin. Pelasi hyvin noin. 3 viikkoa 3000 km kunnes alkoi oireilla taas.

Seuraavaksi vaihtoivat annostelusolenoidin pumpun säätimeen jonka jälkeen pelaanut hyvin. Vaihdosta aikaa 4 viikkoa. Hintaa remontille tuli 350 euroa, josta osa 190 e ja työt 160 e. Kysäisin tuosta painetunnistimesta mutta heillä ei noita ole joutunut vaihtamaan.

TangoMike

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #34 : 18.08.2016, 18:43:28 »
Auto: 2009 207 1,6 HDi (DV6, 9HX, 80 000 km).

Moro kaikki!

Nostelen aihetta omilla kokemuksillani. Tässä on nyt avokin kanssa oltu 6 viikkoa onnellisia Peugeotin omistajia.

Antipollution fault ilmestyi kuvioihin hyvin pian auton hankkimisen jälkeen. Auto sammui kesken ajon ja vikavalo jäi palamaan. Ensimmäisellä kertaa selvittiin kahdella sammumisella ja vikakoodin (P1166) kuittaamisella kotikonstein. 800km myöhemmin sammuilu jatkui ja tällä kertaa vikakoodit luetutettiin korjaamolla: tuloksena P1166, joka viittaa common railin liian suureen paineeseen. 600km myöhemmin sammuilu palasi jälleen, ja päätimme viedä auton vihdoin myyjäliikkeen huoltoon tutkittavaksi.

Tästä homma eteni sillä tavalla, että auton myynyt liike tutki auton ja homman seurauksena vaihdettiin EGR-venttiili. Hiukkassuodatinta autossamme ei luojan kiitos ole. Työt ja osa maksettiin 50%-50% meidän ja liikkeen kesken ja hintaa tuli siten 185€. Huolto ei ollut virallinen Peugeot-huolto, vaan mm. Volvon. Niissähän on tuota samaa konetta kylläkin.

Samalla vaihdettiin moottorin ilmansuodatin, polttoainesuodatin, öljyt ja öljynsuodatin.

Nyt on takana vasta 50 kilometriä, mutta ilmoittelen myöhemmin miten kävi! Toivottavasti pajalla ei tarvitse ihan heti vierailla.

ilppa60

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #35 : 18.08.2016, 20:48:18 »
Minä vaihetin sen paineen tunnistimen ja pelas hyvin n. puoli vuotta. Nyt on tullu kaks kertaa n. puolen vuoden sisällä sama herjaus. En kehtaa kyllä enää tehdä mitään, kun noin harvoin tulee. Olisko pitäny päivittää kun pysäytti kaks kertaa vielä sen tunnistimen vaihdon jälkeen, ei ollu merkkikorjaaamo.

TangoMike

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 207 - Ilmoitus "Antipollution Fault" (HDi)
« Vastaus #36 : 19.09.2016, 20:20:11 »
Nyt on rullailtu jo tuhansia kilometreja uudella venttiilillä. Melko pian korjaamokeikan jälkeen sydän pomppasi kurkkuun kun antipöllö ilmestyi ja auto sammui. Tämä kuitenkin korjaantui kun tutkin konetilaa ja huomasin, että moottorin ilmansuodatin oli auki ja sen koppa irrallaan kiinnikkeistään. Survoin kopan kiinni ja paikoilleen ja sen jälkeen on matka taittunut. Lisäksi pajalla oli laitettu konetilan letkuja hieman huonosti paikoilleen, joten koneen päälle tulevaa HDI 16-muovilätkää en ole tohtinut letkujen päälle survoa. Ilmeisesti polttoaineen ilmauspumppu ei ole oikeassa kiinnikkeessään, ja letkut ovat hieman koholla.