Kirjoittaja Aihe: 207 - Kytkin  (Luettu 13994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

baburusa

  • Vieras
207 - Kytkin
« : 02.08.2014, 09:31:39 »
Auto: 2007 207 1,6 RC (120 000 km).

Terve vaan kaikille!

Uutena merkkinä itselle tulee Peugeot. Liikkeestä tuli ostettua 750 km päästä ja puhelimessa kaikki vaikutti toimivan ja kytkinkin kuulemma hyvä vaikka hieman jäykkä. Ajattelin tämän nyt olevan ominaisuus hieman "räyhemmässä" laitteessa. Nyt kun toista päivää ajelee alkanut järkyttävä narina, kytkin ottaa aivan ylhäältä jolloin vaihteita voi paikaltaanki napsia kytkin puolessa välissä ja tuntuu että ihan perusvaihdot tuntuu hanurissa asti hieman tärräävänä. Ykkösellä 2000 rpm asti rauhassa kiihytellessä kuuluu myös pieni kolahdus kytkimen luota.

Ilman henkilökohtasta kokemusta en osaa sanoa toiminnasta mitään ja siksi lähestynki teitä. Onko kytkin ihan finaalissa vai kenties häirittevä ominaisuus?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 754
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #1 : 02.08.2014, 11:15:45 »
Paljon ajettu? Sellaisia kuljettajia on tavattu liikenteessä suhaamassa, jotka lepuuttaa jalkaa polkimella ja kytkin pian finito ;). Polkimen vipusuhdetta voisi muuttaa tuunaamalla...mutta kannattaisi verrata ensin toiseen vastaavaan kiesiin. Onnittelut uudesta leijonasta, hieno ja sporttinen auto.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

baburusa

  • Vieras
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #2 : 02.08.2014, 11:22:59 »
Kiitos jospa se tästä "alkusäikähdyksestä" :) Oleellisin puuttui eli 120 000 ajettu. Vaihteet menee ihan ok paikoilleen, pientä jäykkyyttäkin siinäkin. Ois kyllä hyvä vertailla jos vaa samanlaisia kotteroita ois oulussa päin. Onnistuukohan tuo säätö ihan maallikolta ilman hajottamista? Oon lukenu mystisiä kirjotuksia salaperäisestä serviceboxista, jospa sinne uskaltautuisi rekisteröidä piakkoin..

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 120
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #3 : 04.08.2014, 15:45:08 »
Ei ole normaalia. Jykellä tais olla omassaan vastaavaa jäykkyyttä/narinaa ja pystyi rasvaamaan ilman isompaa purkamista?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

baburusa

  • Vieras
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #4 : 04.08.2014, 15:49:09 »
Okei. Katotaan mitä tehdään.. Tänään motarilla ei vastannut enää kaasuun kunnolla. Juuri ketju vaihdettu (liikkeessä tehty ennen minua)  ja olettaisin tämän liittyvän pieleen menneeeeen jakoon tai muuta ketjuun liittyvää.. Huoh.

Meccca

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #5 : 04.07.2015, 09:45:14 »
Auto: 2007 207 1,6 THP 150 GT (119 000 km).

Onkohan kukaan saanut mitään selvyyttä tähän kytkin ongelmaan, kun tuntuu, että itselläni on sama juttu tuon auton kanssa. Ottaa kiinni vasta hyvin korkealla jalan nostolla ja junttaa oudosti kiinni vaimean kolauksen kanssa, vaikka kuinka herkästi jalkaa nostaa.

Jallupoika

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: 207 - Kytkin
« Vastaus #6 : 06.09.2017, 09:04:12 »
Auto: 2009 207 1,6 THP RC.

Ihan samat oireet kuin ketjun aloittajalla. Kummasti kesällä poljin herkkeni hieman ja kytkin ottaa kiinni pidemmällä matkalla kuin ennen, ei mitään selitystä ilmiölle. Nyt kuitenkin aattelin vaihtaa työsylinterin joka näyttää märältä. Uusi on merkiltään Luk ja muovia. Mutta miten ihmeessä nesteputki kiinnitetään ja sylinteri ilmataan, kun siinä ei ole ilmausruuvia vaan avoin "natsa" jossa vain  kumitulppa suojana? Putken kiinnityksenä on kaksi perättäistä jousirengasta joista sisempi on pohjassa, ikäänkuin kiinnitys asennossa, ulompi on vedetty osittain ulos ja ikäänkuin auki. Tämä siis uudessa sylinterissä, vanhan asennusta en ole vielä päässyt tutkimaan. Kai sen putken saa jotenkin kiinnitettyä mutta mites se ilmaus, ilmaantuuko ylämäkeen poljinsylinterin kautta?  :o :o
Entiset: 405, 406 GW. Nykyinen: 207 RC