Jeesisittekö käytetyn 308:n hankinnassa? Pitäisi saada auto mahdollisimman pian alle, haussa farmari automaattilaatikolla hintaan 13-18k ja 308 herätti fiksaation. Luin foorumia minkä ehdin mutta ihan kaikkia ketjuja en ole kerennyt käymään läpi.
Yhteydenottopyyntöjen jäljiltä vaihtoehdot juuri nyt seuraavanlaisia Puretech 130 EAT6/8 SW:itä:
1. 55k ajettu. Merkkiliikkeessä huollettu ajallaan, mutta oli käynyt takaisinkutsuna jakohihnan vaihdossa, jonka jälkeen matkalla takaisin myyntiliikkeeseen syttynyt moottorin häiriövalo. Viety takaisin merkkiliikkeeseen ihmeteltäväksi, lupailtiin että hoidetaan kuntoon ennen myyntiä. Euro6.2-koneella.
- mitenhän hasardi/ei homma kyseessä? Lueskelin sen verran, että 6.2-koneissa pahimmat ongelmat pitäisi olla karsiutuneet, joten uskaltaisikohan tässä luottaa että kyse jostain pienemmästä, tai että tehty korjaus kestää jonkun verran kilometrejä?
2. 100k ajettu, huollot säännöllisesti mutta ei aivan täysin ajallaan tehtynä. Moottori juuri vaihdettu tehdaskunnostettuun. Vm. 2015, eli Euro6.1 oletettavasti.
- hinta olisi tässä edullinen ja auto muuten tarpeeksi siisti, mutta mitenhän todennäköisesti ongelma toistuu ja kone hajoaa uudestaan? Vaihdokkimoottori on oletettavasti samaa vanhempaa 6.1 -mallia? Onko näissä muita kipukohteita kuin moottori jotka hajoilisi säännöllisesti jo 100k paikkeilla?
3. Leasattu vm. 2019 308, ajettu n. 40k.
- tähän ei saa huoltosopimusta, joten mietityttää että jos kone posahtaa joutuuko maksumieheksi autosta jota ei sitten saa edes pitää. Peugeotin takuu on oletettavasti ollut 3v 2019, joten se oletettavasti voimassaollessaan kattaa moottorin, mutta onko sen jälkeen enää mitään suojaa virhevastuun tai muun kautta? Näin uudessa toki moottoriongelmat jo epätodennäköisempiä?