Kierrosten laskeminen normaalisti liikkeelle lähdettäessä räpsäyttää helposti mittariston merkki- ja muitakin valoja. Moottori ei siis sammu. Vaikka esim mäkilähtö helposti räpsäyttää valoja. Jos lähtö tapahtuu hiukan korkeammilla kierroksilla ei ilmiötä esiinny, ei muutoinkaan normaaliajossa.
Itse olen kuvitellut että jokin rele päästää kun laturin jännite laskee kierrosten mukaan. Mielestäni lampputestikään ei toimi oikein pelkästään virrat päälle kytkettynä. Kun käynnistys tapahtuu heti toimii lampputesti OK.
Kun vika on nollattu se tulee heti käynnistyksen jälkeen uudelleen. Mutta vikavalo ei syty kertaakaan viasta. Mil status ON on kyllä testerin mukaan päällä muistissa.
Lamdan tilaa voi seurata ja ulostulo on erittäin matala, > 0,1 V ikäänkuin erittäin laihalla seoksella. Tällöinhän päästöt ovat pienet. Olenkin miettinyt voisiko seos tosiaan olla niin laihalla. Päästömittaus osoittaa CO arvoa 0,09% ja palamattomat HC=9 ppm Säätölamda antaa arvoksi 1,02, CO2=14,4 ja O2=0,51.
Moottorin lämpötila testerillä seuraten on normaalirajoissa, kojetaulun näyttö tosin on korkeampi. Olisiko sittenkin polttoaineen paineregulaattori tai pumppu menossa rikki? Käsittääkseni 406 ECU on tyhmä ruiskutusajanpituuteen perustuva jolloin PA paine muuttaa seosta.
Onkohan tässä ECUssa mitään sopeutusta kuten marmoritiskin mies epäili?