308 II:ssa saa automaattisen käsijarrun kytkettyä pois - ei valikoista, kuten joskus aiemmissa malleissa - melko monimutkaisella jarrupolkimen, käsijarrun ym. käyttösekvenssillä, mutta sitä hälytysääntä joka tulee kuljettajan ovea avattaessa, jos käsijarru ei ole päällä, ei saa pois kotikonstein, ehkä testerillä, Sama saattaa koskea muitakin malleja. Kyse voi olla siitä, että käsijarrun käyttö pysäköitäessa on pakollista joissakin maissa, ja ehkä säädökset (Ranskassa?) vaativat uusiin autoihin hälytysäänen tästä. Niille jotka eivät ole tuota ääntä kuulleet, niin tiedoksi että ei ole mikään pikku piipitys, vaan verrattavissa leffoista tuttuun sukellusveneen sukellushälytykseen
. Niinpä helpoin tapa välttyä ko. ääneltä on pitää automaatti päällä talvellakin. Vanhassa 3008:ssa sähköinen käsijarru oli vaijerivälitteinen, eikä minulla koskaan jäätynyt, vaikka auto kulki lämpimän tallin ja pakkasen väliä päivittäin. 308 II:ssa ei ole sähköisessä vaijeria, vaan takajarrupalossa on pieni sähkömoottori, joka kiristää pysäköitäessä jarrupalat levyä vasten. Luulisi että tuon jäätymisriski on vielä pienempi.