On sellainen ongelma, että vauhtipyörässä on yksi nasta kampiakselin asentotunnistinta varten. Se nasta on vaurioitunut lohennut kytkimen vaihdon yhteydessä. Merkkiliikkessä totesivat asian, kun eco mode paloi.
Nyt olen etsinyt vauhtipyörää, mutta ongelmana on, kun niiden halkaisijamitat vaihtelevat 270 mm, 282 mm ja niin edelleen. Minun autossa on läpimitta 264 mm. Sitten joissakin on vauhtipyörän kehalle reikä tai jyrsitty syvennys ja ilmeisesti näistä anturi tunnistaa asennon. En ole löytänyt sellaista vauhtipyörää, jossa olisi se neliskanttinen (10x10 mm) neliön muotoinen nasta, joka on koholla pari milliä vauhtipyörän kehän pinnasta. Jos jyrsisin kolon irronneen nastan kohdalle niin tunnistaisiko anturi ko. kolon? Sitten on tietysti ratkaistava, onko nykyinen anturi riittävän lähellä vauhtipyörää, kun väliä jäisi ainakin pari milliä, niin tunnistaisiko kolon.
Neuvoista kiitollinen.