Kirjoittaja Aihe: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö  (Luettu 3638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Vieras
607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« : 19.02.2016, 08:37:43 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Onko kukaan tietoinen, miten ajovalojen korkeutta voisi nostaa? Onko PP2000:ssa kohta jossa em. operation voi tehdä. Vaihdoin etummaisen anturin ja säätö toimii mutta pitää säädön hieman liian alhaalla. Siinä yhteydessä testasin säädön toiminnan PP2000:lla mutta ei jäänyt muistikuvaa onko siellä jotain muutettavia parametrejä. Pähkäilin, että jos etummaisen anturin varren kiinnitykseen laittaa rikkoja alle, anturi anturi mittaa akseliston ja korin välisen korkeuden olevan vähemmän -> keula alhaalla -> säätö nostaa valoja. PP2000 käynnistys ja toimintaan saattaminen virtuaali XP:ssä kestää niin kauan, ettei ihan vähässä kummassa viitsi aloittaa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #1 : 19.02.2016, 08:45:15 »
Siellä on ihan perinteinen säätö kuusiokoloavaimella. Poista vaan peitelevyt. Valkoisella säädetään korkeutta ja mustalla sivusäätö.
Peugeot 3008 hybrid

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #2 : 26.02.2016, 13:54:15 »
Oletin että noissa automaattisesti säätyvissä homma olis tehty jotenkin hankalammaksi mutta siellähän ne säädöt oli kuten muissakin. Polttimoita vaihtanu tuohon moneen kertaan vaan eipä oo silloin tullut aateltua. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2016, 13:59:41 kirjoittanut JS »

Arkisto

  • Vieras
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #3 : 22.08.2018, 20:59:56 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4).

Antaa inforuutuun aina kun auton käynnistää virheilmoituksen Automatic headlamp adjustment faulty. Tämän lisäksi testeri Creader Pro 229 löytää vikailmoituksen Headlamp beam corrector for discharge (Xenon) bulbs Valot eivät käynnistettäessä liiku lainkaan.

Ilmeisesti joissakin tapauksissa vika on löytynyt tasoantureista joita on kaksi - takana keskellä kallistuksen vakaajassa, ja edessä kuljettajan puolella niinikään vakaajassa. Testerillä en löydä dataa tai vikakoodeja luettavaksi kummastakaan, joten vikaa en sillä voi todeta.

Onko keinoa jolla antureita testata/mitata? Onko muita mahdollisuuksia kuin nuo anturit?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #4 : 22.08.2018, 21:41:20 »
Merkkitesterillä noiden toiminnan näkee, myös itse säätömoottori voi olla viallinen. Ps. Onko autosi 2.2 bensa vai 2.2 HDi diesel? 2.2 HPi moottoria ei ole olemassa, ainoastaan 2.0 HPi suoraruisku kone jota sitäkään ei ole ollut saatavilla 607:aan.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #5 : 22.08.2018, 21:48:03 »
Pitäisi löytyä kohdasta ajovalot, "testi ohjainyksikön toimesta". Korkeusantureiden jännite tai boxin ohjausarvo (jännite ja pulssitus polttimoiden ohjausyksiköille (ajovalojen alla on ns. ballastin korkeajänniteyksikkö). Oikean puoleinen ajovalo on ns. "orja" vasemmalle. Lisäksi Xenonien sopeutustaso. Autokohtaisia eroja toki on, mutta lähes vakio on tuo monessa muussakin, kuin Peugeotissa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Arkisto

  • Vieras
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #6 : 27.08.2018, 10:56:06 »
Bensa-auto tämä on, kuvittelin sen olevan HPI kun muitakaan merkintöjä vastaaville bensa-autoille en havainnut käytettävän.

Merkkitesterillä testattiin viikonloppuna, ja aluksi ongelmana oli päästä koko yksikköön, herjasi yhteysvikaa. (Muutamaan muuhunkaan yksikköön ei meinannut päästä). Lopulta sinne päästiin, ja aihetta koskeva vikakoodi oli sisällöltään: (LAD) "Jatkuva vika, käyttölaitteiston ohjaus, oikosulku positiiviseen." Testiä kokeiltiin, ja valot eivät liikkuneet laisinkaan. (En ole vielä kertaakaan huomannut että valot liikkuisivat). Moottorille kuskin puolelle tuli kolmeen napaan nämä: +12v, testisyklin voltteja vaihdellen kolmesti välillä n. 2 - 9V, ja maa.

Korkeusanturit testattiin testerillä autoa heilutellen ja toimiviksi todettiin.

Aiemman omistajan mukaan herja on ollut kojetaulussa jo pitkään, ja tullut hänen käsityksensä mukaan vain siitä, että vänkärin puoleinen moottori on ollut hidas. Auto on katsastettu herjan kanssa viimeksi kesäkuussa ongelmitta. Nyt nuo eivät kuitenkaan säädy mitenkään edes viiveellä.

Moottoreita voisi koettaa vaihtaa, kuinkas ne irtoavat?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #7 : 27.08.2018, 17:07:28 »
Kaverin 607:ssa on myös molemmat säätömoottorit menneet vaihtoon nyt vuoden sisään, 2005 mallinen xenon valoilla. Molemmat särkyivät siinä siten, että virtojen katkaisun jälkeen moottori jäi surisemaan, mutta heijastin ei liikkunut. Valot jäivät molemmilla kerroilla ala-asentoon. Aika kalliita ovat nuo moottorit, jotain 170e luokkaa kappale.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Arkisto

  • Vieras
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #8 : 27.08.2018, 20:51:51 »
Otin ne moottorit pöydälle ja avasin. Toisessa moottori pyöri kun suoraan antoi virtaa, mutta piirilevyltä oli yksi reitti kärähtänyt ja irronnut levystä. Toinen oli pimeä kaiketi sekä elektroniikkansa että moottorin osalta. Kovin erilainen elektroniikka oli näissä vaikka valmistaja ja varaosanumero on molemmissa sama. Täytynee kuitenkin etsiä uudet.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #9 : 28.08.2018, 00:04:54 »
Vinkki: Motonetissa Valeo säätömoottori 44,90€ kipale.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #10 : 28.08.2018, 06:45:22 »
Epäilen että tuo ei sovi xenon valolliseen autoon.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #11 : 28.08.2018, 20:01:35 »
Ei taida muissa kuin Xenoneissa säätöä olla...   ;)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #12 : 28.08.2018, 20:44:06 »
Joo, muuta potikkasäätöpyörä kojelaudassa ja siinä asteikko 0-1-2-3, on aika moissa halogeenipolttimo-autoissakin. Näkemättä koodia ei voi väitellä onko oikea motti  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #13 : 28.08.2018, 21:12:02 »
Lainaus
Ei taida muissa kuin Xenoneissa säätöä olla...
On toki säätö kaikissa 607:ssa, xenonien yhteydessä vain automaattinen sellainen ja muissa, kuten JPL kirjoitti niin manuaalinen säätö kojelaudassa. Säätömoottorit siis löytyvät kaikista 607:n umpioista, mutta niissä on eroja keskenään. Nuo Motonetin myymät säätömoottorit käyvät aika suurella varmuudella vain halogeenivalollisiin.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Ajovalojen korkeuden säätö
« Vastaus #14 : 28.08.2018, 23:04:42 »
Ahh.. niimpä tietysti. Unohdin nuo sormipyörät.