Kirjoittaja Aihe: 206 - Alustasarja  (Luettu 2426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nikita

  • Vieras
206 - Alustasarja
« : 02.07.2016, 11:33:16 »
Auto: 2004 206 2,0 GTI.

Terve,

onko joku testannut hyväksi tietyn alustasarjan 2L GTi malliin? Nykyinen tehdasmallin alusta on aikamoinen ajettava kurveissa, hallittavuus yms. aika syvältä.

En ymmärrä noista alustasarjoista mitään että kannattaako ostaa säädettävät http://www.alustasarjat.fi/product/1269/v-maxx-coiloverit-206-stationw-20gti20hdi-02--07-2-hfznfz vai jotkin muut?

Alatukivarret sekä lähes koko etupää uusittu eteen paitsi jouset/iskarit.

Kun ostin auton, autossa oli 18" 225/35 renkaat ja renkaiden välissä korokepalat, menin sitten ostamaan 17" vanteet ja selvisi että aiemmat olivat aivan kierot, vanteiden & renkaiden oston jälkeen hallittavuus parani huomattavasti, renkasliikkeessä kehotettiin jättämään nuo "korokepalat" vanteiden välistä pois jotta ohjattavuus paranisi ja näin tein, nyt suurissa nopeuksissa taikka kurveissa huomaa iskareiden "pomppivuuden", eli tarvitsisi jäykemmän alustan.

Ps. Tietääköhän joku mikä tämä messinki/pronssimerkki on? Löytyi taustapeilin alta.





Kiitoksia neuvoista etukäteen.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #1 : 02.07.2016, 11:47:56 »
Sori kun en voi auttaa alustan kanssa mutta en varmaan ole ainoa jonka mielestä takarengas jää nyt noilla vanneasennuksilla aika sisään, ainakin tästä kuvakulmasta.  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

nikita

  • Vieras
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #2 : 02.07.2016, 11:55:14 »
Osittain jääkin, kiitos noiden pyörälevikkeiden :/ 325 kumit ei jäisi alle, mutta ajettavuus olisi aivan toista. Nyt renkaat on normaaleilla asetuksilla eli kuva vääristää kivasti mutta pyöräkotelotkin tekevät vaikutuksen että rengas olisi aivan sisällä.

Rengasliikkeessä kerrottiin ettei kannata pitää niitä "korokepaloja" jos haluaa hallittavuutta paremmaksi. Taisi olla 30mm palat joten renkaat tulivat niillä ulos tuon verran enemmän. Tiedä niiden oikeaa nimeä..

Eri kuvakulmista ilman korokepaloja ja uusilla vanteilla: (renkaiden leveys on sama kuin hopeisilla alimmaisilla kuvilla)





Vanhat vanteet korokepalojen kanssa:



« Viimeksi muokattu: 02.07.2016, 12:08:01 kirjoittanut nikita »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #3 : 02.07.2016, 12:43:31 »
Taitaa tuo lätkä kertoa että autoon on asennettu Esquiss' Auton Impact korisarja. Sen takia siihen on varmaan ne levikepalat (spacerit) vanteisiin laitettukin, muuten tulee vähän hassun näkönen kun renkaat jää noiden lokasuojan levikkeiden takia niin sisälle.

Kannattaa kysäistä myös sportpugin foorumilta noista alustasarjoista, veikkaan että sieltä löytyy enemmän kokemusta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

nikita

  • Vieras
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #4 : 02.07.2016, 12:50:36 »
Ahaa, kiitos selvennyksestä :) Itse ihmettelin onko kyse tästä. Vaikka tuolla ei ko. numerosarjaa näykkään.

Harmi kun en tiennyt niistä levikepaloista ja annoin rengasliikkeelle ne.. Olisi voinut koittaa miten auto käyttäytyy niiden kanssa ja suorilla vanteilla.. Lieköhän moiset palat kalliita? Tai millä nimellä niitä edes kutsutaan..



Ei vaivaa enään. Kiitos paljon.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2016, 13:06:29 kirjoittanut nikita »

fruit_keik

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #5 : 02.07.2016, 13:35:46 »
kyseinen auto ei ole gt vaan tavallinen gti.
DS5’12,206rc’05,307’06feline entiset:
206SE’04,307wag’02,307sw’04,3008sport'09,307cc’05,RCZ’10,508sw’11,Evasion’95,C8´04,C4’06,307SWS'06,307wag'03,307’03,307'02,C3’04,206rc'05,206sw'03,C3'06,307xsi'02,
407conf'05,307xr'03,407sw'05,406st'96,307wag'04,307xr'01,307xr'01,307xr'01,407conf'04,307xr'02,307xr'02,207cc'07,306style'96,306cab'95,
406V6GWSV'00,807v6'03,307wag'03,306XRi'99,206xr'99,406SV'97,206SW'04,
Partner'98,206GTi'02,406GWSV'01,307HDi'02,306XRi'98,106XSi'92,406HDi'00,306HDi'01,106GTi'99

nikita

  • Vieras
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #6 : 02.07.2016, 13:44:58 »
Juu, Aksun viestistä ymmärsinkin :)

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 206 - Alustasarja
« Vastaus #7 : 03.07.2016, 21:39:00 »
Varmaan taka-akseli väljä jos huono ajaa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99