Tuossa on nyt kyse kahdesta eri asiasta (vikakoodista). EGR kierrätys todetaan maf (imm) mittauksella, jos ei arvot täsmää (maf+egr= vakio), niin tulee antipollution fault. Jos irroitat maf liittimen niin edelleen tulee näyttöön antipollution fault, mutta testerillä näkee että kyse on eri vikakoodeista. Eli molemmissa tapauksissa kuljettajalle annetaan sama geneerinen ilmoitus että joku arvo päästöjen kannalta on pielessä. On mahdollista että vaikka kaikki toimisivatkin, niin vaatii testerillä pysyvien vikakoodien nollauksen ennenkuin herja näytöstä poistuu. Ps. Se että auto tuntuu pirteämmältä maf johto irroitettuna kielii siitä että maf on likainen tai viallinen eikä anna oikeita arvoja moottorinohjaimelle. Johto irrotettuna auto ottaa käyttöön jonkun ennalta määrätyn vakio maf-arvon, jolla auto toimii.